Lahn11 skriver:
Vi mangler noget hyggeligt herinde idag synes jeg
og nu sad jeg lige og kiggede på vores budget osv. Til julen .. Så nu vil kjeg lige høre jer herinde ..
vi skal købe gave til 19, og rengner med st skulle bruge 6000 kr på det.
Vi skal holde jul hos mine forældre 
Hvor holder i jul?
hvor mange skal i købe gave til ?
Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ?
Hvad skal i have at spise?
Hvornår køber i juletræ ?
Hvor mange børn er i til juleaften ?
gerne mere om julen, både hyggen, og det mere alvorlige
Jamen mig og kæresten holder stadig jul hver for sig - vores bette pige kommer først til verden i januar, så det er først næste år at vores første jul bliver holdt sammen 
Vi skal kun købe gave til 10 personer inkl os selv (heldigvis hehe) og vi regner med at skal bruge 3500 kr ca. Der er endnu kun ét mindre barn på 18 måneder, så vi har aftalt (det er kærestens bror, hans kæreste og deres barn) med dem at vi kun køber gaver til børnene 
Jeg har stort set altid været vant til kun at holde jul med min mor og lillesøster og jeg syntes det er så SUPER hyggeligt
Jeg kommer som regel nogle dage før jul og holder juleferie hos mor - så får vi rigtig hygget og gået nogle ture med hundenen, vi får set julefilm og nyder al julepynten og ilden i brændeovnen
Min mor og mormor bager altid julesmåkager så vi har altid noget hjemmebag-hygge som vi nyder i fulde drag 
Juleaften er vi som sagt kun os 3. Mor laver morgenbord og vi spiser så en hyggelig morgenmad sammen med rundstykker, blødkogte æg, te osv. Bagefter går mig og min søster i gang med at pynte juletræet imens mor går og rydder og, skræller kartofler osv. - Vi elsker at vi skal pynte juletræ
Tror aldrig at jeg bliver træt af det og jeg er altså 24 år gammel haha... - Så altså juletræet kommer først ind den 24 december 
Ja tiden går og klokken slår og så kommer aftensmaden jo så, den højt elskede flæskesteg med al tænkelig tilbehør - mums
Vi får altid flæskesteg 
Vi danser altid om juletræet og vi vælger en sang hver, og så danser vi så den anden vej rundt for hvert vers der er - det er lidt svært så nogle gange er vi ved at dø af grin fordi vi både skal vende om, synge, holde i hånd og koncenterer os haha 
Hvert år skiftes mig og min søster så til at læse pakker op, og vi skiftes alle sammen til at købe en mandelgave så det altid er spændende at se hvem der vinder og det ikke altid er mor der køber gave - så ved hun jo altid hvad vi/hun får hvis vi/hun vinder
Mandelgaven bliver vundet ved en ordentligt omgang krig med ris'alamanden (staves?) Der må ikke snydes, der er ikke flere mandler og man skal spise op (ellers kan man bare tage kæmpe portioner og så vinde sådan)
Det kan godt være hårdt hehe.
Når vi skal holde jul ved kæresten (engang) derimod, så mødes de også til morgenmad, men så tager de hjem igen og mødes først igen omkring spisetid 
De får farseret kalkun, kartofler, brunede kartofler, brun sovs, waldorfsalat og en masse andet - rigtig lækkert måltid.
De synger, men de danser ikke om juletræ
Deres jul er jo garanteret meget hyggelig, men jeg er bare vant til mere nærhed og hygge. Men det finder jeg jo ud af når vi engang skal holde jul ved kærestens forældre

Det eneste jeg mangler ved julen er min far. Men vi finder tiden til at besøge ham på kirkegården og så har vi en lille ting med til ham
Det bliver nok sværeste næste år når vi har den bette også
Men det er jo bare fordi vi savner ham sådan 
Fik jeg sagt at jeg elsker alt ved julen
Også sneen hehe