Hygge / alvor tråd om julen ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

baby012

Vi mangler noget hyggeligt herinde idag synes jeg  

og nu sad jeg lige og kiggede på vores budget osv. Til julen .. Så nu vil kjeg lige høre jer herinde .. 

vi skal købe gave til 19, og rengner med st skulle bruge 6000 kr på det. 

Vi skal holde jul hos mine forældre

Hvor holder i jul?

hvor mange skal i købe gave til ? 

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ? 

Hvad skal i have at spise? 

Hvornår køber i juletræ ? 

Hvor mange børn er i til juleaften ? 

gerne mere om julen, både hyggen, og det mere alvorlige  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

FrkZier

Lahn11 skriver:

og nu sad jeg lige og kiggede på vores budget osv. Til julen .. Så nu vil kjeg lige høre jer herinde .. 

Hvor holder i jul?

jeg skal købe gave til min mor og min kæreste - i min familie har vi aldrig givet gaver til jul, men min mor og jeg blev enige om det ville  vi i år

og jeg regner ca med at bruge 500 kr til hver af dem

vi skal holde jul hos min mors kæreste hvor vi bliver:

mig, kæreste, mor, mors kæreste, storebror, mors kærestes datter og hendes kæreste og datter

Anmeld

26. oktober 2012

Benjamins'mor

Vi skal købe gaver til 12.
Min mor og stedfar får fælles gave, og det samme med min far og stedmor. Derfor bliver det 10 gaver.

Vi holder jul hos min mor og stedfar.

Der vil være to børn under 13. Min lillebror på 6 og min søn på 23 mdr til den tid.
Og så min søster på 13 og min lillebror på 16.

Vi skal både have and og flæskesteg. (Min kæreste kan ikke lide and)

Anmeld

26. oktober 2012

Muffin_girl

Lahn11 skriver:

Hvor holder i jul?

Ihhh hvor hyggeligt  

Hvor holder i jul?

I år er det hos svigerforældrene, i Aarhus .. 

Vi skal købe til svigerforældre, kærestens lillebror, min lillebror/lillesøster, min mor og kæreste, min farmor, kærestens mormor/farmor, min storesøster .. 

Hmm omkring 2000 tror jeg.. Vi giver ikke et ret stort beløb ..  

Vi skal have and, hvide/brune kartofler, chips, sovs og rødkål... Og så ris ala mande, og masser af slik osv bagefter

Vi skal ikke have noget herhjemme i år .. 

Ingen Ej vi er 3.. VOKSNE BØRN ... 

Julen er den bedste tid Det er så hyggeligt.. Og dejligt familie agtigt 

Anmeld

26. oktober 2012

lucas<3

ihh altid hygge med en juletråd.

Hvor holder i jul?
jeg har ikk ehlt bestemt mig for endnu. min far har godt nok inveteret mig og lucas ned til ham fordi de har hans kærestes børn hjemme.

hvor mange skal i købe gave til ? jeg skal købe til 14.

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ? jeg har ikk så mange penge så ca. 3000 kr skal jeg købe for.

Hvad skal i have at spise? and eller kalkun..

Hvornår køber i juletræ ? vi henter det selv i vores gamle nabos skov..

Hvor mange børn er i til juleaften ? hvis vi skal holde jul ved daddy er vi 6  børn med julian og mig

Anmeld

26. oktober 2012

Happiness

Hvor holder i jul? Det er os der holder jul i år for første gang Vi bliver kun 6 regner jeg med.

hvor mange skal i købe gave til ? 10 (inkl os selv ) Vi giver også gave til min niece og nivø, selv om vi ikke holder jul med dem. Og så min svigermor og svigerfar.

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ? 4-5000, igen inkl. gaver til hinanden  

Hvad skal i have at spise? Æbleskiver om eftermiddagen mens vi spiller pakkespil Flæskesteg, and, hvide og brune kartofler, rødkål, asier, brun sovs og franske kartofler. Risalamande til dessert og MASSER af juleguf til når deråbnes gaver

Hvornår køber i juletræ ? D. 23, regner vi med. (Jeg er allergisk overfor gran, så det skal være i sidste øjeblik) 

Hvor mange børn er i til juleaften ? Kun Lukas Så et barn på 17 mdr til den tid

Anmeld

26. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Hvor holder i jul?

Jamen mig og kæresten holder stadig jul hver for sig - vores bette pige kommer først til verden i januar, så det er først næste år at vores første jul bliver holdt sammen 

Vi skal kun købe gave til 10 personer inkl os selv (heldigvis hehe) og vi regner med at skal bruge 3500 kr ca. Der er endnu kun ét mindre barn på 18 måneder, så vi har aftalt (det er kærestens bror, hans kæreste og deres barn) med dem at vi kun køber gaver til børnene 

Jeg har stort set altid været vant til kun at holde jul med min mor og lillesøster og jeg syntes det er så SUPER hyggeligt  Jeg kommer som regel nogle dage før jul og holder juleferie hos mor -  så får vi rigtig hygget og gået nogle ture med hundenen, vi får set julefilm og nyder al julepynten og ilden i brændeovnen  Min mor og mormor bager altid julesmåkager så vi har altid noget hjemmebag-hygge som vi nyder i fulde drag 

Juleaften er vi som sagt kun os 3. Mor laver morgenbord og vi spiser så en hyggelig morgenmad sammen med rundstykker, blødkogte æg, te osv. Bagefter går mig og min søster i gang med at pynte juletræet imens mor går og rydder og, skræller kartofler osv. - Vi elsker at vi skal pynte juletræ  Tror aldrig at jeg bliver træt af det og jeg er altså 24 år gammel haha... - Så altså juletræet kommer først ind den 24 december 

Ja tiden går og klokken slår og så kommer aftensmaden jo så, den højt elskede flæskesteg med al tænkelig tilbehør - mums  Vi får altid flæskesteg 

Vi danser altid om juletræet og vi vælger en sang hver, og så danser vi så den anden vej rundt for hvert vers der er - det er lidt svært så nogle gange er vi ved at dø af grin fordi vi både skal vende om, synge, holde i hånd og koncenterer os haha 

Hvert år skiftes mig og min søster så til at læse pakker op, og vi skiftes alle sammen til at købe en mandelgave så det altid er spændende at se hvem der vinder og det ikke altid er mor der køber gave - så ved hun jo altid hvad vi/hun får hvis vi/hun vinder  Mandelgaven bliver vundet ved en ordentligt omgang krig med ris'alamanden (staves?) Der må ikke snydes, der er ikke flere mandler og man skal spise op (ellers kan man bare tage kæmpe portioner og så vinde sådan) Det kan godt være hårdt hehe.

Når vi skal holde jul ved kæresten (engang) derimod, så mødes de også til morgenmad, men så tager de hjem igen og mødes først igen omkring spisetid 

De får farseret kalkun, kartofler, brunede kartofler, brun sovs, waldorfsalat og en masse andet - rigtig lækkert måltid.

De synger, men de danser ikke om juletræ  Deres jul er jo garanteret meget hyggelig, men jeg er bare vant til mere nærhed og hygge. Men det finder jeg jo ud af når vi engang skal holde jul ved kærestens forældre  

Det eneste jeg mangler ved julen er min far. Men vi finder tiden til at besøge ham på kirkegården og så har vi en lille ting med til ham  Det bliver nok sværeste næste år når vi har den bette også  Men det er jo bare fordi vi savner ham sådan 

Fik jeg sagt at jeg elsker alt ved julen  Også sneen hehe 

Anmeld

26. oktober 2012

Miss BananaHammock

Lahn11 skriver:

Hvor holder i jul?

Hvor holder i jul? Hvis jeg føder en uge før, så holder vi det nok hos svigerfamilien i sønderjylland. Føder jeg til tiden, så hjemme. Går jeg over - ja det har jeg ikke taget stilling (har termin d. 20/12)

hvor mange skal i købe gave til ? incl. hinanden så en 11 stykker. Vi har dog sat maks på vores gaver til hinanden år. Plejer at gå amok

Hvor mange penge regner i med st skulle bruge på julegaver ? 3000kr

Hvad skal i have at spise? Flæskesteg, and, hvide/brune kartofler, sønderjysk hvidkål, brunsovs

Hvornår køber i juletræ ? Vi kommer nok ikke til at have træ.

Hvor mange børn er i til juleaften ? Måske 1 Forhåbentlig 1

Anmeld

26. oktober 2012

Aabye

Jeg skal købe gaver til mine to børn.. Gaverne til den store er overstået.. Gaven til lillebror er sådan set også købt, venter bare på at den kommer.. 

Vi skal holde jul med min mor og hendes mand.. Og vi har en aftale om at voksne ikke får gaver medmindre man finder en lille sød ting som man ved at vedkomne bare ikke kan leve uden.. Vi gider ikke give gaver bare for at gøre det, og derfor er det jo også helt fantastisk hvis der rent faktisk er en gave til en  

Anmeld

26. oktober 2012

th

Lahn11 skriver:

Hvor holder i jul?

hvor hyggeligt.

vi skal købe til 12 personer det bliver 2400 kr. 200 kr pr. mand en aftale vi har i min familie (dog holder man ikke altid sig inde for den)

vi fælder juletræ sammen med min bror hans familie og min mor og far.
1 eller 2 weekend i dec og spiser æbleskiver bagefter

vi holder jul med min svigerfar og min kæreste bror den 23. det gør vi hvert ar, da de ikke rigtig vil julen (min svigermor døde den 2 januar for 12 år siden og var meget syge hele julen derfor har min svigerfar ikke lyst til jul, og det er helt ok)

vi får altid smørrebrød den 23 dec. dejligt med andet end julemand.

den 24 dec holder vi med min familie får vi and, medister og flæskesteg og ris al.made.

så er der juleslik hængt på juletræet i kræmmerhus man så tager ned og julemanden kommer.

der er 3 børn i år.

den 25 dec holder vi julefrokost for min fars familie der er vi 21 personer og 8 børn i alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.