hos os er det sådan at den forælder der ikke skal holde jul med barnet den 24. henter fra børnehaven om fredagen når ferien starter og har så barnet indtil om formiddagen den 24. altså at vedkommende får lov at holde jul den 23. det har fungeret fint her. min datter bliver snart 4 og det har altid været sådan. Hun får muligheden for at sove til middag hvis hun er træt fra dagen i forvejen.
i år er det min tur til at holde jul dvs hendes far kommer med hende den 24. om formiddagen og så har jeg hende indtil den 28 eller 29 (kan ikke helt huske det bestemt lige nu) og så har han hende så til nytår/fødselsdag fordi hun er født 1.januar hvor hun så kommer hjem enten senere på dagen eller den 2. januar alt afhængig af hvornår institution/job starter igen.
Det er jo sådan at alt almindeligt samvær bortfalder ved ferier. og jeg tror du skal forberede dig på at SFV ville "holde med" barnets far om at han godt kan have ham/hende den 23, da barnet kan sove til middag osv.
Det vil nok også være rart for jeres barn og jeg er sikker på det nok skal gå hvis det er. børn er gode til at tilpase sig og man finder som regel ud af det.
tror ikke du skal bekymre dig så meget på det punkt.
men held og lykke og håber i finder ud af en god løsning for jer.
Anmeld