Anonym skriver:
Jeg har brug for et råd:
Mit barn er hos sin far hvert andet år til jul.
I år er det mig der skal holde julen
og min weekend op til..
Han holder på at han skal holde jul med hende d 23 og aflevere hende d 24 om morgenen/formiddagen. Men det synes jeg er en dårlig idé, da det er min weekend og jeg kun ellers har en weekend med vores barn i dec mdr.
Jeg har gentagne gange (hvert år) sagt og forsøgt at få ham til at forstå hvad det gør ved vores barn når h*n først kommer sent i seng d 23 og skal op og holde jul/omstille sig til en anden forælder dagen efter. Dette udviser han ingen interesse for at høre på.
Nu vil han gå i SFV og det passer mig udemærket, for så vil jeg i samme ombæring bede om fastsættelse af ferie, da det altid skaber problemer når vi når sommeren og andre lukke uger.
Hvornår er Jeres delebørn hos den modsatte forælder end hvor d 24. skal foregå?
Vi har også bonusdatteren hver 2. jul, og det fungerer fint - hun kan sagtens holde jul med sin mor den 23. og være hos os til jul den 24., hun synes, at det er nogle helt igennem fantastiske dage. Jeg er dog sikker på, at man skal tage hensyn til barnets alder, vi har jo en tween, og hun kan sagtens være sent oppe og stadig være frisk til næste dag.
Uden at kende dig og jeres situation, så synes jeg, at du skal sætte dine egne behov lidt i baggrunden og tænke på, at dit barn får rigtig meget hygge med sin far, når der nu er mulighed for at have lidt ekstra tid med ham, det bliver jo nok din tur på et andet tidspunkt - du har vel også barnet hos dig i hverdagene? Han virker til at være interesseret i sit barn, når han vil gå til SFV for at stå på sin ret, det må betyde noget for ham at få lov til at holde en jul med barnet og at dele hører jo med til det at være forældre med en skilsmisse i bagagen.
Håber, at I får snakket sammen og finder en god løsning på egen hånd.
Anmeld