venter 2. barn, hvordan forklarer jeg min 3 årige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. oktober 2012

Chili-mor

Hej alle gravide, og ventende..

Jeg er så nu i 23+2 eller 23+3, eller deromkring..

Jeg har lidt gået med nogle tanker.. For man siger jo at fødsel nr.2 går hurtigere end 1 gang..

Men hvordan snakker jeg og forklare min søn hvis mor og far meget pludseligt midt om natten skal på sygehuset, og at lillebror eller lille søster er på vej nu..??

Vi kan så småt mærke bebsen uden på maven og han vil gerne både ae maven og kysse baby, det er så sødt..

Men er lidt forvirret omkring hvordan jeg skal forklare ham at baby altså skal ud på et tidspunkt... måske han bliver hevet op af sin seng midt om natten og ud til bedsteforældrene eller hvad ved jeg... jeg kan selvf.. på forhånd ikke sige hvordan fødslen vil forløbe..

men ville gerne finde en god "børne venlig" måde at forklare ham det på... nogen er kan hjælpe???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2012

Momster89

Chili-mor skriver:

Jeg har lidt gået med nogle tanker.. For man siger jo at fødsel nr.2 går hurtigere end 1 gang..

Men hvordan snakker jeg og forklare min søn hvis mor og far meget pludseligt midt om natten skal på sygehuset, og at lillebror eller lille søster er på vej nu..??

Vi kan så småt mærke bebsen uden på maven og han vil gerne både ae maven og kysse baby, det er så sødt..

Men er lidt forvirret omkring hvordan jeg skal forklare ham at baby altså skal ud på et tidspunkt... måske han bliver hevet op af sin seng midt om natten og ud til bedsteforældrene eller hvad ved jeg... jeg kan selvf.. på forhånd ikke sige hvordan fødslen vil forløbe..

men ville gerne finde en god "børne venlig" måde at forklare ham det på... nogen er kan hjælpe???

Vi bruger bogen "Vi skal have en baby!"

Og så snakker vi meget om at vi skal hente lillesøster på sygehuset, og så skal han jo ud og hygge med farmor og farfar,  ligesom drengen i bogen.

Anmeld

26. oktober 2012

foto på lærred

Chili-mor skriver:

Vi sagde bare til vores pige (som også var 3) at når baby blev født, så er det på hospitalet. Så fortalte vi, at måske ville mormor så være her når hun vågnede (for her, så var det mormor der kom til os, så hun ikke skulle op om natten)

Men vi var heldige, jeg gik veer lidt inden hun skulle i bh, så det var blot mormor der hentede fra bh og så sov hun der om natten og næste dag hentede vi hende far hende fra bh og så kom hun hjem til en ny lillesøster. 

Men her forklarede vi hende altså blot at vi måske skulle på hospitalet fordi det var der babyer bliver født. Det virkede i hvertfald som om hun godt forstod det.

Held og lykke med det hele.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Perfekte julegave: Collage med dine bedste billeder eller måske billige, personlige julekort.

Anmeld

26. oktober 2012

Majeha

Kan I ikke få bedsteforældrene til at komme hjem til jer? Så slipper I for at hive den store ud af sengen. Og så må bedsterne forklare hvor I er og hvorfor,  når han vågner.

Her startede det heldigvis om natten, så Luc (også 3 år)  sov, da vi tog afsted. Farmor og farfar kom så herhjem og var imens. Et par timer efter lillebror var født, tog kæresten hjem, så han kunne følge i børnehave. Han nåede hjem før Luc vågnede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.