Anonym skriver:
dette er ca hvad jeg spiser nu
morgen 2 dl havergryn + 1 glas mælk
formiddag 1/2 skive rugbrød med pålæg
middag 1 skive rugbrød med pålæg + frugt og grønsags stænger
eftermiddag fuldkorns knækbrød med pålæg + 1 glas mælk
aften hvad vi nu skal have og med grønsager..
sen aften fuldkorns knækbrød og 1 frugt
og drikker mellem 2-3 lit vand løbet af dagen
Så kan jeg godt forstå du er sulten, for det er mange kulhydrater du indtager i forhold til proteinmængden. Desuden er der også mange kalorier i havregryn, men det er så en anden sag! Du kan jo sagtens starte din dag med noget scrambled eggs (uden fløde) og en halv skive rugbrød, eller du kan spise skyr (et mælkeprodukt, det er lidt som creme fraiche bare meget tykkere og mere syrligt), som er super proteinholdigt, sammen med fx Isis müsli, som er lavt på kalorier og højt på proteiner. Under mit vægttab spiste jeg ofte en god portion skyr, blandet med en enkelt skefuld lightmarmelade og så Axa Fibersund - Bare et par skefulde. Det mættede super meget.
Nu ved jeg ikke hvilket pålæg du spiser, men der er fisk, tun, torskerogn, æg osv. også gode forslag til proteiner. Du kan bare søge på nettet efter gode proteinkilder, så kan du få masser af idéer.
Og så vil jeg faktisk også anbefale dig lidt mere fedt, alt afhængig af hvad du spiser til aften. Men den sunde af slagsen - Fx fra avocado. Det er ikke fedtet du tager på af, men kaloriemængden, og hjernen har brug for fedt.
Bortset fra det, synes jeg faktisk det du spiser lyder meget fornuftigt, men jeg er sikker på det ville hjælpe enormt på din mæthedsfornemmelse at skrue op for proteinerne. Og så kan det tage LANG tid at vende kroppen til mindre madindtag, det tog mig også lang tid ikke at blive dårlig.. Det vigtigste er at holde et rimelig kalorieindtag og få dækket dit næringsbehov.