Bækkenproblemer 17+

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Frøken J.

Som jeg dog får oprettet debatter i dag

Nå.. Men da jeg ventede Rose havde jeg ikke bækkenproblemer. Denne gang begyndte jeg at have smerter nærmest før jeg testede positiv. Mærkede det primært hvis jeg skulle vende mig i sengen. En enkelt gang, før jeg vidste jeg var gravid, prøvede jeg at løbe en tur, men fik så smadret bækken af det at jeg dårligt kunne gå op af trappen bagefter!

var meget bange for at udvikle tidlig bækkenløsning, men det er heldigvis holdt sig rimelig stabilt. Har dog også problemer hvis jeg har gået meget en dag, så får jeg voldsomt ondt resten af dagen, smerterne er kun væk hvis jeg sidder stille.

Det er begyndt at blive et problem på den korte tur det er til og fra vuggestuen! Der er 1,5 kilometer hver vej ca. I dag gik jeg derhen med klapvognen, men kunne allerede mærke det gjorde lidt ondt, så tog bussen hjem. Jeg gik derhen og hjem igen da jeg hentede hende. Så i alt gået 4,5 kilometer i dag (plus det løse), og det er jo ingenting! Alligevel er jeg HELT færdig i mit bækken her til aften Da jeg gik hjem da jeg hentede hende, måtte jeg støtte mig til klapvognen, fordi jeg havde ondt..

Og resten af dagen har jeg ikke kunne vende mig uden smerter hvis jeg lå ned, gå rundt eller rejse mig fra siddende stilling.

Så tænker jeg bare.. Hvad gør man så? Jeg kan jo tage noget fysioterapi osv. osv, men det kan da ikke være rigtigt hvis jeg ikke kan holde til at hente og bringe Rose i VS, hvad skal ejg så gøre?

Heldigvis går jeg hjemme, så jeg kan aflaste ellers.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

K&S

Frøken J. skriver:

Nå.. Men da jeg ventede Rose havde jeg ikke bækkenproblemer. Denne gang begyndte jeg at have smerter nærmest før jeg testede positiv. Mærkede det primært hvis jeg skulle vende mig i sengen. En enkelt gang, før jeg vidste jeg var gravid, prøvede jeg at løbe en tur, men fik så smadret bækken af det at jeg dårligt kunne gå op af trappen bagefter!

var meget bange for at udvikle tidlig bækkenløsning, men det er heldigvis holdt sig rimelig stabilt. Har dog også problemer hvis jeg har gået meget en dag, så får jeg voldsomt ondt resten af dagen, smerterne er kun væk hvis jeg sidder stille.

Det er begyndt at blive et problem på den korte tur det er til og fra vuggestuen! Der er 1,5 kilometer hver vej ca. I dag gik jeg derhen med klapvognen, men kunne allerede mærke det gjorde lidt ondt, så tog bussen hjem. Jeg gik derhen og hjem igen da jeg hentede hende. Så i alt gået 4,5 kilometer i dag (plus det løse), og det er jo ingenting! Alligevel er jeg HELT færdig i mit bækken her til aften Da jeg gik hjem da jeg hentede hende, måtte jeg støtte mig til klapvognen, fordi jeg havde ondt..

Og resten af dagen har jeg ikke kunne vende mig uden smerter hvis jeg lå ned, gå rundt eller rejse mig fra siddende stilling.

Så tænker jeg bare.. Hvad gør man så? Jeg kan jo tage noget fysioterapi osv. osv, men det kan da ikke være rigtigt hvis jeg ikke kan holde til at hente og bringe Rose i VS, hvad skal ejg så gøre?

Har du mulighed for at cykle frem og tilbage? Jeg oplevede cykling som langt mere skånsomt for bækkenet end at gå

Ellers ville jeg høre JM om du måske kan få fysioterapi, akupunktur eller lignende

Anmeld

25. oktober 2012

Dinna88

Okay, jeg ANER det ikke, men kan du måske forebygge en smule, ligesom ved "andre skader"?

Jeg har umådeligt dårlig ryg (Som i, virkelig dårlig ryg) med med TO øvelser fra min fys (der i øvrigt er mega billigt med henvisning + Danmark) kan jeg holde det nede. Jeg skal bare huske at lave øvelserne, der gør mine muskler stærkere, så de bedre kan holde på det hele. Jeg døjede med hold i ryggen, led der satte sig forkert (og fast!) m.m. To øvelser fra fys og det hjalp allerede efter den første uge. Kunne det være noget?

Anmeld

25. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg havde bækken problemer da jeg ventede Ida var at cykle var mere skånsomt for bækkenet.

Og op og ned af trapper skulle man helst undgå - støvsugning, vaske gulv også.

Nu ved jeg ikke hvordan du går på dine fødder, men jeg går meget skævt - hvis du er som mig, så hold øje med dine fødder når du går. Det skulle også hjælpe hvis du går med begge fødder lige ud af - hvis du forstår?

Håber ikke for dig at det bliver værre.

Anmeld

25. oktober 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

På skejbybaby.dk kan du melde dig til et info møde omkring bækkengener hvor du bl.a. får vist nogle øvelser som kan hjælpe. De har nogle hjemmesider h or alle øvelser også er, men fik ikke skrevet dem op.
Det er gratis, og meget oplysende.
Hvis du vil fortsætte med at gå ned og aflevere og hente vil jeg forelå et trokanterbælte der støtter dig når du går og står.

I min første graviditet gik jeg til fys i over en måned 1 gang ugentlig, og det hjalp slet ikke.

Anmeld

25. oktober 2012

Muhmi

Frøken J. skriver:

Nu har jeg haft det som dig og har det stadig og for mit vedkommende bliver det ganske enkelt bare værre og værre for hver dag der går... Nu har jeg så endelig fået en sygemelding og min læge sørger så også for at jeg kan få sendt et støttebånd til mit bækken og andre hjælpemidler hjem til mig... Synes næsten du skal prøve at snakke med lægen

Anmeld

25. oktober 2012

Tona

Her er en rigtig god side, som jeg havde stor glæde af i begge mine graviditeter:

www.baekkenloesning.dk

Syntes at du skal tale med din læge om relevant behandling og du skal sørge for at du specifikt kommer til en behandler som har forstand på bækkenløsning.

De barske realiteter er dog at hvis man vitterligt har reel bækkenløsning (og ikke bare bækkensmerter som mange også kalder for bækkenløsning) så er den eneste behandling der rigtig virker under graviditeten at man skal aflastes fuldstændig for at forebygge at det udvikler sig og bliver værre end nødvendigt og desuden for at forebygge at det hænger ved længe efter fødslen. Aflastning vil sige at du skal undgå ting der gør ondt, at du skal undgå at gå længere end til det gør ondt, at du ikke må cykle eller løbe at du skal undgå skæve bevægelser osv (men det kan du læse meget mere om inde på den hjemmeside jeg linkede til. Her kan du også finde nummer som du kan kontakte for at spørge dem til råds om bækkenløsning. Det er nemlig desværre sådan at i DK er det svært at få den rigtige behandling for bækkenløsning da mange både læger og fysioterapeuter faktisk fejlbehander bla ved at sige at man kan træne bækkenet ved bækkenløsning. Og det skader faktisk tit mere end det gavner under selve graviditeten. Det er self. vigtig med genoptræning bagefter fødslen, men det er jo ikke endnu.

Jeg er selv gravid pt og har igen bækkenløsning ligesom i første graviditet. Det er mega bittert ikke at kunne en pind og heller ikke hente og bringe min datter til dp lige pt osv osv. Jeg har ligefrem måttet få en kørestol denne gang. Man er nødt til at prøve at få aflastning fra barnets far og familie i det omfang det kan lade sig gøre og acceptere at man ikke kan en skid i graviditeten. Det er såååååå trælst og bittert, men det er meget, meget mere bittert at få kronisk bækkenløsning ligesom mig fordi man kørte for hårdt på og ikke ville tage hensyn til sig selv og fordi man kom til en fys der bildte en ind at det kunne trænes væk.  Det er dog vigtigt ikke at gå i panik. Det er kun 2 procent af alle dem der får bækkenløsning som døjer med det efter endt barsel, så dine odds er virkelig gode, men tag den med ro nu og gear ned, det er mit råd.

Hvis du mangler en at brokke dig til eller spørge til råds er du velkommen til at skrive til mig

Anmeld

25. oktober 2012

Nessie

Du har allerede fået mange gode råd, og det væsentligste må nok være, at du skal lytte rigtig godt efter din krop, og stoppe op, hvis det begynder at gøre ondt.

Jeg havde dage til sidst, hvor jeg slet ikke kunne gå om aftenen, hvis jeg havde tilladt mig både at lave mad, og vaske en maskine tøj på samme dag

En pude mellem knæene om natten kan stabilisere lidt, og så sørg for at få nogle gode øvelser, der kan styrke musklerne omkring baækkenet.

Afsted til lægen så hurtigt som muligt, og husk at nævn det for JM med det samme

Anmeld

25. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Jeg ved der er nogle bækkenbundsøvelser der skulle være gode - kan selvfølgelig ikke lige huske det. Evt. gå til lægen og få en henvisning til fys..

Dernæst vil jeg lige side TILLYKKE den veloverstået NF og med den kommende babydreng... Hvor er det skønt med en af hver, selvom jeg ikke er i tvivl om det havde været ligeså dejligt med endnu en pige.. Har været meget træt på det sidste så har kun fået kigget herinde og ikke rigtig skrevet..

Anmeld

26. oktober 2012

frk andreasen

Tag cyklen det meget meget bedre jeg døjer osse ned bækkenløsning. Jeg kan slet ik gå op med mine børn i bh/vs der er vist 2 km hver vej uden at jeg får så ondt at jeg vralter som en and. Men cykle det kan jeg og jeg er i 34 uge nu og jo Self begynder det at være tungt og hårdt. Men det foretrækker jeg frem for at gå. En dags gå tur og jeg kan næsten ik bevæge mig sidst på dagen og aftnen  og hele  dagen efter .. jeg osse sygemeldt pga det. når jeg kommer hjem så hviler jeg mig en time med puder. inden jeg går i gang med de faste opgaver ... . 
Kram Tanja 33+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.