Allergi/forkølelse! Gode råd søges.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

514 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Snehund

Jeg er multiallergiker - men har ikke taget allergi-medicin (næsespray og øjndråber) i lang tid, da jeg har fået at vide af min tidligere læge, at allergimedicin og PB - IKKE hører sammen. Der er ikke lavet undersøgelser på, om medicinen kan skade fosteret.

Inden jeg blev gravid, gik det fint med at undvære medicinen - men nu

Min næse eksploderer, halsen klør, ørene er påvirket

Det er værst om morgenen og om aftenen.

Jeg ved ikke om det er forkølelse eller alergi, men det er meget generende - og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at lindre det.

Jeg tager de anbefalede vitaminer og lever sundt, føler mig ikke stresset - derudover har har jeg købt et næseskyllehorn, skyller næsen med saltvand, da det skulle lette og være uskadeligt, men det har ikke den store effekt.

- og jeg skal starte på et meget udadvendt job i morgen og 3 måneder frem!

Er der nogen der har erfaringer og/eller gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

tarkoflen

Snehund skriver:

Jeg er multiallergiker - men har ikke taget allergi-medicin (næsespray og øjndråber) i lang tid, da jeg har fået at vide af min tidligere læge, at allergimedicin og PB - IKKE hører sammen. Der er ikke lavet undersøgelser på, om medicinen kan skade fosteret.

Jeg ved ikke om det er forkølelse eller alergi, men det er meget generende - og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at lindre det.

Jeg tager de anbefalede vitaminer og lever sundt, føler mig ikke stresset - derudover har har jeg købt et næseskyllehorn, skyller næsen med saltvand, da det skulle lette og være uskadeligt, men det har ikke den store effekt.

Du kan købe en næsespray med saltvand, du kan have i tasken... Det er lidt nemmere at bruge i løbet af dagen end skyllehornet

Ved ikke om det kan hjælpe, men det er mit bedste bud

God bedring og held og lykke med jobbet!

Anmeld

25. oktober 2012

Snehund

tarkoflen skriver:

Du kan købe en næsespray med saltvand, du kan have i tasken... Det er lidt nemmere at bruge i løbet af dagen end skyllehornet

Ved ikke om det kan hjælpe, men det er mit bedste bud

God bedring og held og lykke med jobbet!

Tak for tippet med saltvandsspray! Det havde jeg ikke tænkt på

Tak mht jobbet også. Det skal nok gå fint med med det, selvom det blir hårdt - har været ansat der 2 gange før, så kender arbejdsopgaverne og kollegerne, det er rart, når man nu skal passe lidt ekstra godt på sig selv Dog skal jeg ud på nogle skoler, som jeg ikke kender endnu og køre ret langt ind i mellem - men det går nok.

Anmeld

25. oktober 2012

Amagerpigen82

Snehund skriver:

Selvfølgelig vil an gerne begrænse medicinindtag mest muligt under graviditeten. Jeg er selv allergiker og fortsatte efter samråd med lægen på både antihistaminer samt tilbud om næsespray og øjendråber i graviditet. Det findes præparater der er velgennemtestede på gravide og de er at foretrække fremfor kroppen er i konstant alarmberedskab og bruger sit overskud på allergi fremfor baby. Så tag n ak med lægen igen - det er ikke sundt for baby hele tiden at være allergisk påvirket

Anmeld

25. oktober 2012

Snehund

Amagerpigen82 skriver:

Selvfølgelig vil an gerne begrænse medicinindtag mest muligt under graviditeten. Jeg er selv allergiker og fortsatte efter samråd med lægen på både antihistaminer samt tilbud om næsespray og øjendråber i graviditet. Det findes præparater der er velgennemtestede på gravide og de er at foretrække fremfor kroppen er i konstant alarmberedskab og bruger sit overskud på allergi fremfor baby. Så tag n ak med lægen igen - det er ikke sundt for baby hele tiden at være allergisk påvirket

Ok, tak for dit svar. Læger har åbenbart forskellige holdninger.

Hende jeg talte med sidst var helt ung, måske hun ikke havde så meget viden om det endnu??

Tror jeg tager en snak med min nuværende og mere erfarne læge i stedet - men er ikke vild med at tage medicin!

Men er heller ikke vild med at have det sådan her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.