Ondt i maven og navlebrok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2012

crille

Kay skriver:

dem jeg har hedder mylicon 

Haha.. mon ikke det er de samme og mig der husker forkert  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Kay

crille skriver:

Haha.. mon ikke det er de samme og mig der husker forkert  

kan godt være altså i kan jo altid prøve og så stoppe igen hvis det ikke virker...

de skal gives 15 min. før et måltid... eller sådan ca. og vi gav det i 3 dage før det virkede... og så blev der bare pruttet igennem

Anmeld

25. oktober 2012

lenemor77

crille skriver:

Her er Magne to måneder og døjer stadig med ondt i maven. 

Der er meget luft og det gør for det meste ondt når han prutter. På det seneste er de begyndt at lugte rigtig grimt og der går dage mellem afføring. 

Siden fredag har der betydet at han kun sover i meget korte intervaller på gennemsnitlig en time. Nogen gange måske halvanden og andre tyve minutter. Dette døgnet rundt. 

Har talt med sp og forsøger med sukkervand nu, da det skulle kunne sætte macen lidt igang. 

Venter på indkaldelse fra riget da hans navlebrok bliver værre. Læge og sp siger han ikke mærker til det, men læser jeg på nettet står der at det godt kan give gener. 

Det skal siges at jeg fuldammer så det er ikke som jeg oftest hører, samme problematik som ved mme. 

Er der nogen der har erfaringer med navlebrok? 

Bøvser ofte af, cykler og masserer maven, men det gør ingen forskel. For det meste trækkes benene helt op, men bogen gange vliver han stiv og strækker benene. Kommer kun i anfald og der er umiddelbart ikke noget mønster. Det er døgnet rundt. 

Lider af hikke og gylper nemt. 

Tips og tricks??  

Vores datter havde navle - og lyskenbrok da hun var lille. Navlebrokket mærkede hun ikke rigtig noget til. Det kunne fint presses ind - også selvom hun pressede. Vi fik at vide, at det ville gå i sig selv igen - modsat lyskenbrokken.

Du skal dog være meget opmærksom på, hvis brokket bliver hårdt og "umuligt" at trykke ind igen. (næsten som en sten). Så er det lægevagten du skal ringe til.

Da hun var 9 mdr fik hun opereret sit lyskenbrok. Og hendes navlebrok gik i sig selv omkring 1-års alderen.

Det skal dog lige siges, at hun er flaskebarn og præmatur. Så maven har altid drillet lidt.

Held og lykke med bettefisen...

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

kom i tanke om... du drikker ikke hvidt øl vel??

Anmeld

25. oktober 2012

Masig

crille skriver:

Her er Magne to måneder og døjer stadig med ondt i maven. 

Der er meget luft og det gør for det meste ondt når han prutter. På det seneste er de begyndt at lugte rigtig grimt og der går dage mellem afføring. 

Siden fredag har der betydet at han kun sover i meget korte intervaller på gennemsnitlig en time. Nogen gange måske halvanden og andre tyve minutter. Dette døgnet rundt. 

Har talt med sp og forsøger med sukkervand nu, da det skulle kunne sætte macen lidt igang. 

Venter på indkaldelse fra riget da hans navlebrok bliver værre. Læge og sp siger han ikke mærker til det, men læser jeg på nettet står der at det godt kan give gener. 

Det skal siges at jeg fuldammer så det er ikke som jeg oftest hører, samme problematik som ved mme. 

Er der nogen der har erfaringer med navlebrok? 

Bøvser ofte af, cykler og masserer maven, men det gør ingen forskel. For det meste trækkes benene helt op, men bogen gange vliver han stiv og strækker benene. Kommer kun i anfald og der er umiddelbart ikke noget mønster. Det er døgnet rundt. 

Lider af hikke og gylper nemt. 

Tips og tricks??  

Lyder meget som Fabian, bortset fra han får MME... Jeg kæmper lige pt en kamp for at få en henvisning til at få ham undersøgt ordentligt...

Du kan prøve med laktulose eller movicol mod forstoppelse, mylicon mod luft i maven, Bio Gaia dråber, zoneterapi/kiropraktor, ja der er snart ikke det man kan prøve (vi mangler kun zoneterapi og bio gaia dråberne, ellers har vi prøvet alt uden effekt )...

Håber I snart finder en løsning, det er bare ikke sjovt altså...

Anmeld

25. oktober 2012

crille

lenemor77 skriver:

Vores datter havde navle - og lyskenbrok da hun var lille. Navlebrokket mærkede hun ikke rigtig noget til. Det kunne fint presses ind - også selvom hun pressede. Vi fik at vide, at det ville gå i sig selv igen - modsat lyskenbrokken.

Du skal dog være meget opmærksom på, hvis brokket bliver hårdt og "umuligt" at trykke ind igen. (næsten som en sten). Så er det lægevagten du skal ringe til.

Da hun var 9 mdr fik hun opereret sit lyskenbrok. Og hendes navlebrok gik i sig selv omkring 1-års alderen.

Det skal dog lige siges, at hun er flaskebarn og præmatur. Så maven har altid drillet lidt.

Held og lykke med bettefisen...

Tak for svar.. 

Her er navlen nem at trykke ind, når han ikke presser, men ikke når han presser.. 

Vidste godt at man skulle være obs på om den bliver hård, men faktisk ikek at man skulle tage til lægevagten, skulle det ske.. Hmm.. 

Ringede til lægen i dag for at høre hvor længe man skal forvente før der kommer indkaldelse og man skal væbne sig med tålmodighed.. øvs.. 

1års alderen, det lyder langt ude i fremtiden lige nu.. Jeg afventer sp på onsdag, så må jeg lige tage en snak med hende der og ligge en plan  

Anmeld

25. oktober 2012

crille

Kay skriver:

kom i tanke om... du drikker ikke hvidt øl vel??

Nope  

Anmeld

25. oktober 2012

crille

Masig skriver:

Lyder meget som Fabian, bortset fra han får MME... Jeg kæmper lige pt en kamp for at få en henvisning til at få ham undersøgt ordentligt...

Du kan prøve med laktulose eller movicol mod forstoppelse, mylicon mod luft i maven, Bio Gaia dråber, zoneterapi/kiropraktor, ja der er snart ikke det man kan prøve (vi mangler kun zoneterapi og bio gaia dråberne, ellers har vi prøvet alt uden effekt )...

Håber I snart finder en løsning, det er bare ikke sjovt altså...

Præcis.. jeg følger også med i din tråd  

Det er nemlig ikke sjovt. >Godt nok føler vi os meget heldige at det kun er i anfald og de er meget korte.. Men jeg ville jo gerne han kunne komme ud over at have ondt og bare være den glade dreng han ellers er, når han ikke har ondt (altså ved godt der ikke er nogen babyer der er glade hele tiden)

Syntes du er super sej at du stadig er frisk på gettogether næste lørdag. Glæder mig til at se jer alle og så kan det jo være vi får udvekslet lidt erfaringer..

Gav ham sukkervand i flaske i går og i dag kom en rigtig god gang afføring.. Så prøver at olde mig fra medicin lige med det første. Zoneterapi er vi så heldige at farmor kan  

Anmeld

25. oktober 2012

Leonora25

Hej vores datter havde også navlebrok, men det kom først til syne da hun var 2måneder og var væk da hun blev 4måneder- så det er ikke sikkert det først forsvinder i 1års alderen  Vores pige havde ingen smerter overhoved, men hun blev alligevel lige tjekket på børneambulatoriet.

Vi sørgede for at trykke den meget ind og for at bleen blev lukket lige over navlen- om det var derfor det forsvandt hurtigt det ved jeg ikke

Kan huske at jeg først blev helt skeptisk NAVLEBROK, men det er jo for det meste ganske harmløst.

Vores pige havde også meget luft i maven der generede hende og hendes søvn. Her var det fordi min mælk løb så hurtigt at hun fik taget luft med ind- vi gjorde også alt- massage- cykleøvelser- bøvse- ligge på maven osv, men synes ikke det hjalp det store. da hun var 3måneder begyndte det at vende....

Men det er så hårdt når man kan se de har ondt de små pus

Anmeld

25. oktober 2012

Masig

crille skriver:

Præcis.. jeg følger også med i din tråd  

Det er nemlig ikke sjovt. >Godt nok føler vi os meget heldige at det kun er i anfald og de er meget korte.. Men jeg ville jo gerne han kunne komme ud over at have ondt og bare være den glade dreng han ellers er, når han ikke har ondt (altså ved godt der ikke er nogen babyer der er glade hele tiden)

Syntes du er super sej at du stadig er frisk på gettogether næste lørdag. Glæder mig til at se jer alle og så kan det jo være vi får udvekslet lidt erfaringer..

Gav ham sukkervand i flaske i går og i dag kom en rigtig god gang afføring.. Så prøver at olde mig fra medicin lige med det første. Zoneterapi er vi så heldige at farmor kan  

Ja jeg kunne også godt tænke mig at han bare var glad.. eller altså i hvert fald at vi kunne slippe for de der anfald.. kan jo se det gør ondt, og det er altså bare ikke særlig sjovt at se på, når man står magtesløs og ikke kan gøre noget...

Jeg er klar på at mødes, så må vi se hvordan vores baby arter sig lige den dag

Nu prøver vi også zoneterapi og ser om det kan gøre en forskel og så har vi aftalt med SP at trappe ud af laktulosen og give movicol igen og se om det hjælper denne gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.