Ondt i maven og navlebrok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.276 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

crille

Her er Magne to måneder og døjer stadig med ondt i maven. 

Der er meget luft og det gør for det meste ondt når han prutter. På det seneste er de begyndt at lugte rigtig grimt og der går dage mellem afføring. 

Siden fredag har der betydet at han kun sover i meget korte intervaller på gennemsnitlig en time. Nogen gange måske halvanden og andre tyve minutter. Dette døgnet rundt. 

Har talt med sp og forsøger med sukkervand nu, da det skulle kunne sætte macen lidt igang. 

Venter på indkaldelse fra riget da hans navlebrok bliver værre. Læge og sp siger han ikke mærker til det, men læser jeg på nettet står der at det godt kan give gener. 

Det skal siges at jeg fuldammer så det er ikke som jeg oftest hører, samme problematik som ved mme. 

Er der nogen der har erfaringer med navlebrok? 

Bøvser ofte af, cykler og masserer maven, men det gør ingen forskel. For det meste trækkes benene helt op, men bogen gange vliver han stiv og strækker benene. Kommer kun i anfald og der er umiddelbart ikke noget mønster. Det er døgnet rundt. 

Lider af hikke og gylper nemt. 

Tips og tricks??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Kay

tænker du har prøvet de der dråber fra apoteket mod luften ?

Anmeld

25. oktober 2012

crille

Kay skriver:

tænker du har prøvet de der dråber fra apoteket mod luften ?

Jeg har købt dem men faktisk ikke prøveT. For sp sagde de var hvis han ikke fik bøvset.. Og det gør han.. Vi holder et par bøvsepauser under amningen, så han kommer af med luft undervejs. 

Men måske ikke nok.. Jeg er bare ikke så hlad for at bruge medicin ved mindre det er nødvendigt selvfølgelig. Men har nok lidt undgået det fordi der jo kommer bøvser  

Anmeld

25. oktober 2012

Joan ( Smallie )

crille skriver:

Jeg har købt dem men faktisk ikke prøveT. For sp sagde de var hvis han ikke fik bøvset.. Og det gør han.. Vi holder et par bøvsepauser under amningen, så han kommer af med luft undervejs. 

Men måske ikke nok.. Jeg er bare ikke så hlad for at bruge medicin ved mindre det er nødvendigt selvfølgelig. Men har nok lidt undgået det fordi der jo kommer bøvser  

Hvor tit ammer du.

Min lille dreng havde lidt navlebrok og det gjorde ondt på ham. Det var sådan at hvis trykket på det kunne man høre alt det luft der var inde bag ved.

Men han ville gerne amme en gang hver time også og det var simpelhen fordi han havde ondt. Så vi kom ind i en rigitg dårlig rytme. Så jeg tog en beslutning om at han kun måtte få mad hver 3 time og mellem 19 og 21 måtte han så amme alt det han ville for at tanke op til nat. Så kom vi hurtig ind i en rytme hvor han sov til en 5 stykker og fik mad og sov noget mere. Men han var noget gammel inden han læret at sove til middag og sådan noget.

Du kan bare sende en pb hvis du vil vide mere.

Anmeld

25. oktober 2012

LSM

crille skriver:

Her er Magne to måneder og døjer stadig med ondt i maven. 

Der er meget luft og det gør for det meste ondt når han prutter. På det seneste er de begyndt at lugte rigtig grimt og der går dage mellem afføring. 

Siden fredag har der betydet at han kun sover i meget korte intervaller på gennemsnitlig en time. Nogen gange måske halvanden og andre tyve minutter. Dette døgnet rundt. 

Har talt med sp og forsøger med sukkervand nu, da det skulle kunne sætte macen lidt igang. 

Venter på indkaldelse fra riget da hans navlebrok bliver værre. Læge og sp siger han ikke mærker til det, men læser jeg på nettet står der at det godt kan give gener. 

Det skal siges at jeg fuldammer så det er ikke som jeg oftest hører, samme problematik som ved mme. 

Er der nogen der har erfaringer med navlebrok? 

Bøvser ofte af, cykler og masserer maven, men det gør ingen forskel. For det meste trækkes benene helt op, men bogen gange vliver han stiv og strækker benene. Kommer kun i anfald og der er umiddelbart ikke noget mønster. Det er døgnet rundt. 

Lider af hikke og gylper nemt. 

Tips og tricks??  

Måske der er håb forude, vores søn døjede også med maven de 2 første måneder
På et tidspunkt begyndte hans prutter også at lugte grimt og der gik næsten en uge før han igen kom af med afføringen (er bryst barn)

Ikke længe efter det fik han flere bedre dage, vi tog til kranio sakral terapeut 2 gange, hun anbefalede biogaia dråber og efter det har han slet ikke døjet med mavesmerter

Ang navlebrok har jeg desværre ingen erfaringer jeg kan dele ud af

Anmeld

25. oktober 2012

crille

LSM skriver:

Måske der er håb forude, vores søn døjede også med maven de 2 første måneder
På et tidspunkt begyndte hans prutter også at lugte grimt og der gik næsten en uge før han igen kom af med afføringen (er bryst barn)

Ikke længe efter det fik han flere bedre dage, vi tog til kranio sakral terapeut 2 gange, hun anbefalede biogaia dråber og efter det har han slet ikke døjet med mavesmerter

Ang navlebrok har jeg desværre ingen erfaringer jeg kan dele ud af

Har hørt mange tale godt om biogaia nu.. Måske man skulle prøve. 

Er slet ikke i tvivl om at det bliver bedre. Lægen siger som jeg kan læse mange steder at det er meget alm de første tre måneders tid at have ondt. Jeg tror bare mere det hænger sammen med navlebrokken end at tarmsystemet ikke er færdigt endnu. 

Men det ved jeg nok mere om når vi har været på riget. 

Tak for dit svar

Anmeld

25. oktober 2012

crille

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvor tit ammer du.

Min lille dreng havde lidt navlebrok og det gjorde ondt på ham. Det var sådan at hvis trykket på det kunne man høre alt det luft der var inde bag ved.

Men han ville gerne amme en gang hver time også og det var simpelhen fordi han havde ondt. Så vi kom ind i en rigitg dårlig rytme. Så jeg tog en beslutning om at han kun måtte få mad hver 3 time og mellem 19 og 21 måtte han så amme alt det han ville for at tanke op til nat. Så kom vi hurtig ind i en rytme hvor han sov til en 5 stykker og fik mad og sov noget mere. Men han var noget gammel inden han læret at sove til middag og sådan noget.

Du kan bare sende en pb hvis du vil vide mere.

Han har helt fra start og på nær de sidste dage spist tæt på hver 3.time døgnet rundt. Enkelte gange har han sovet et længere interval, men så bliver intervallet efter kortere. Nu her er det oftere og jeg lader ham. Måske lurer der en lille tiger oveni at han har alm ondt og sp snakker om appetitspring. 

I nat holdt han den igen på hver 3.time. Man kan næsten sætte et ur efter ham håber det holder og at der måske snart kommer afføring igen. Han tisser simpelthen så meget at selvom jeg skifter om natten, tisser han igennem. 

Bedst som man tror man kender ham og har fundet rytmen, sker der noget nyt.. Hehe.. Og det er ok, men gad gerne han kunne slippe for at have ondt! 

Tak for dit svar

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

crille skriver:

ok vi fik dem tilrådet til Elna selvom hun bøvser... og de virker!  de gør sådan så al den luft som hun ik kan bøvse op fordi det ligger i for store ''lommer'' det bliver nedbrut til mindre og kommmer ud som prutter 

Anmeld

25. oktober 2012

crille

Kay skriver:

ok vi fik dem tilrådet til Elna selvom hun bøvser... og de virker!  de gør sådan så al den luft som hun ik kan bøvse op fordi det ligger i for store ''lommer'' det bliver nedbrut til mindre og kommmer ud som prutter 

Hehe elsker dine smileys. 

Jeg tror heg lige læser indlægssedlen. Movicol hedder det vi har og skal lige sikre mig jeg ikke får forvekslet noget  

Anmeld

25. oktober 2012

Kay

crille skriver:

Hehe elsker dine smileys. 

Jeg tror heg lige læser indlægssedlen. Movicol hedder det vi har og skal lige sikre mig jeg ikke får forvekslet noget  

dem jeg har hedder mylicon 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.