Anonym skriver:
Jeg er afkræftet og aner ikk længere hvad vi skal gøre.
vores datter bliver 2,5år i dec men de sidste 2 mdr ca har det taget omkring 2 timer at få hende til at sove.
Vi putter som vi plejer og holdet så godt vi kan fast i sengetiden. Hun sover omkring 1-1 1/2 til middag i dagplejen og hun kan ikk klare sig uden.
Men hvad pokker skal vi gøre?
hun sover i junior seng så hun kan komme ind til os om natten eller tidlig om morgenen.
Jeg er rigtig ked af det for jeg vil gerne at putning og søvn bliver noget godt, trygt og rart for hende.
hjælp piger 
Vores dreng sover stadig i sin tremmeseng, en lille genistreg af mor her hvis jeg selv skal sige det, for så kan have sine holdninger til at sove derinde og jeg kan bestemme som jeg vil. Eller, som vi vil, hvis kæresten skulle kigge med 
Vi har en fast rutine, den følges hver eneste aften. Vi skiftes, mor og far, så er der kvalitetstid til allemand. Han kommer i bad, det tager længere og længere tid og er nu en fest på 20-30 minutter. Så får han nattøj på, får redt hår og siger godnat til den anden og så læser vi 2-3 godnathistorier - alt efter hvad vi er blevet enige om inden badet.
Når han er puttet er han puttet. Han kommer kun ud af den seng de få gange han er så hysterisk han ikke kan falde til ro ved andet. Han får godnatkysser på panden og puttes og så går vi ud af værelset.
Det gælder om at holde fast, det kan i godt gøre på en kærlig måde 
Anmeld