Min ene arm sover mere end jeg gør......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.499 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Steinbrenner

Ihh hvor er jeg træt af at min højre arm sover hele tiden

Det er værst om natten, jeg vågner flere gange med smerter i mine fingre, det gør så ondt og så kan jeg ikke bøje dem, det tager ca. en halv til en hel time før min arm og mine fingre er helt normale igen, hvilket betyder at jeg maks får noget der ligner 3-4 timers søvn om natten ialt

Jeg er 31+6 idag og jeg har snakket med lægen om det, hun mener at det er pga. vand i kroppen der lukker for blodtilførelsen i min arm og hånd og at det formenligt fortsætter resten af graviditeten..

Synes det er ved at være hårdt med så lidt søvn, det har stået på i ca en måned nu og jeg har stadig 8 uger til termin....

Andre der har prøvet det og evt. har et råd til hvordan man slipper af med det??

Knus fra en meget træt mor til 2 livlige drenge og forhåbentlig meget snart en lille ny.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Underskøn

Jeg har 'desværre' ingen erfaring, så kan ikke som sådan hjælpe, med ved at svømning er en super effektiv måde at holde vand i kroppen nede på under graviditet, og oz bare generalt - måske det var værd at prøve

Anmeld

24. oktober 2012

Steinbrenner

Underskøn skriver:

Jeg har 'desværre' ingen erfaring, så kan ikke som sådan hjælpe, med ved at svømning er en super effektiv måde at holde vand i kroppen nede på under graviditet, og oz bare generalt - måske det var værd at prøve

Ja jeg bor da lige ved siden af en svømmehal så det er da værd at prøve

Tak for svar

Anmeld

24. oktober 2012

lenemor77

Steinbrenner skriver:

Det er værst om natten, jeg vågner flere gange med smerter i mine fingre, det gør så ondt og så kan jeg ikke bøje dem, det tager ca. en halv til en hel time før min arm og mine fingre er helt normale igen, hvilket betyder at jeg maks får noget der ligner 3-4 timers søvn om natten ialt

Jeg er 31+6 idag og jeg har snakket med lægen om det, hun mener at det er pga. vand i kroppen der lukker for blodtilførelsen i min arm og hånd og at det formenligt fortsætter resten af graviditeten..

Synes det er ved at være hårdt med så lidt søvn, det har stået på i ca en måned nu og jeg har stadig 8 uger til termin....

Andre der har prøvet det og evt. har et råd til hvordan man slipper af med det??

Knus fra en meget træt mor til 2 livlige drenge og forhåbentlig meget snart en lille ny.....

Øv øv... Men hvis du får en nerve i klemme i ryggen/nakken, så kan dine fingre sove.

Prøv at få en henvisning til fyssen. Det kan være, at de kan hjælpe dig. Ellers kan du jo evt prøve arkupunktur mod væsken i kroppen, hvis du er meget tyget af det.

Anmeld

24. oktober 2012

M&N

Har ingen råd men puha hvor lyder det ubehageligt..  

Især hvis du skal gå med det helt til du har født - håber virkelig for dig, der er nogen som har et gyldent trick

Anmeld

24. oktober 2012

Steinbrenner

lenemor77 skriver:

Øv øv... Men hvis du får en nerve i klemme i ryggen/nakken, så kan dine fingre sove.

Prøv at få en henvisning til fyssen. Det kan være, at de kan hjælpe dig. Ellers kan du jo evt prøve arkupunktur mod væsken i kroppen, hvis du er meget tyget af det.

Mange tak for svar, det vil jeg helt sikkert undersøge, jeg har i alle mine graviditeter haft meget vand i kroppen, sidste gang havde jeg også problemer med sovende hænder, men det var konstant og uden smerter, så det var ligsom noget man vænnede sig til, det betød dog at jeg skulle undgå at feks. skære løg da jeg ikke havde følelse i mine fingre, det resulterede tit i at jeg jeg skar mig selv uden at opdage det..

Anmeld

24. oktober 2012

Dustmuz

Steinbrenner skriver:

nu ved jeg ikke om dette vil hjælpe dig noget..

men hvis du kan, så prøv og sov i en lænestol..

nu det godt nok min far som havde det samme, også pga af vand i kroppen, dog ikke gravid hehe..

hans læge gav ham rådet om at sove siddende, hvis han kunne.
det hjalp på min fars arm i hvert fald, fordi at han ikke længere kom til at ligge på ryggen eller maven og sove..

men håber da du finder en løsning på dette, ved hvor træls det er at falde i søvn oven på sin arm hehe.. har jeg gjort et par gange.. det gør smadder avs når man vågner hehe

Anmeld

24. oktober 2012

Steinbrenner

Dustmuz skriver:

nu ved jeg ikke om dette vil hjælpe dig noget..

men hvis du kan, så prøv og sov i en lænestol..

nu det godt nok min far som havde det samme, også pga af vand i kroppen, dog ikke gravid hehe..

hans læge gav ham rådet om at sove siddende, hvis han kunne.
det hjalp på min fars arm i hvert fald, fordi at han ikke længere kom til at ligge på ryggen eller maven og sove..

men håber da du finder en løsning på dette, ved hvor træls det er at falde i søvn oven på sin arm hehe.. har jeg gjort et par gange.. det gør smadder avs når man vågner hehe

Det giver faktisk rigtig god mening, det er jo når jeg ligger ned det er værst, det skal da helt klart prøves

Mange tak for svar

Anmeld

24. oktober 2012

Dustmuz

Steinbrenner skriver:

Det giver faktisk rigtig god mening, det er jo når jeg ligger ned det er værst, det skal da helt klart prøves

Mange tak for svar

Jamen det var da så lidt
håber det vil hjælpe dig krydser i hvert fald fingre

Anmeld

24. oktober 2012

Emily2012<3

Jeg havde det samme med min venstre arm, hvor min hånd den sov og jeg næsten ikke kunne bruge den..

Min læge sagde også at det var pga vand i kroppen.. Og det forsvandt også en 2 ugers tid efter jeg havde født..

Jeg fik besked på at bruge mine fingre så meget som muligt (klemme omkring et eller andet) - men det hjalp kun mens jeg gjorde det..:/

Så du skal bare vente..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.