Anonym skriver:
Godt gættet 
Ja det mærkeligt det kan svinge sådan syntes jeg. Nogen gange gør det mig bare usikker på om man overhovedet bør gå igang før man er 100% sikker. Men omvendt - bliver man overhovedet det?
Jeg har fundet min eneste ene - manden i mit liv. På det tidspunkt burde uddannelse være overstået. Dvs. viburde stå økonomisk bedre osv. Så det hele falder ligesom på plads der.
Så det er ikke det der stopper mig.
Men udelukkede det om man nogensinde bliver 100% klar?
Hihi, det er min terminsdato, så det var lidt snyd.. 

Jeg kan kun tage udgangspunt i mig selv. Jeg har fundet den perfekte kæreste, mand og (kommende) far. Jeg er 23, næsten 24 ved barnets ankomst, min kæreste er 25. Vi har været kærester i 6 år ved barnets ankomst. Min uddannelse er færdiggjort i januar, som jeg har termin i april og kæresten har lige godt et år tilbage efter barnets ankomst. Vi bor i en stor treværelseslejlighed. Vores familier støtter os 100%.
Det ER det perfekte tidspunkt, og det ER et ønskebarn. Alligevel går jeg sommetider i panik - er vi klar? Har vi råd? Har vi rejst nok? Er vi gamle nok? Kan vi tage vare på et barn? Det jeg prøver at sige er, at man kan altid blive lidt mere klar!
Jeg tror aldrig man bliver 100% klar forstået på den måde, at man altid vil være i tvivl. MEN det er med til at udvikle vores rejse mod at blive forældre. Vi vokser med opgaven, og vi skal nok klare det!
Jeg tror det er en god og sund ting at "gå i panik" og at tvivle, for det viser, at man er velovervejet og engageret. Tænk, hvis man slet ikke er bekymret, og tror at det at blive forældre er en lille lyserød sky og at det er smukt og romantisk hele tiden? WOW et chok man så får, når den lille kommer til verden!
Det jeg prøver at sige er nok, at selvom man aldrig kan finde det perfekte tidspunkt og være 100% klar, så kan man sagtens blive fantastiske forældre alligevel - og jeg er sikker på, at du og din kæreste nok skal klare det. Det viser både dine bekymringer og at I har taget hånd om, og planlagt jeres liv således, at I giver jer selv og barnet de beste muligheder for en god start på livet!
Held og lykke med projektet!