Manglende sexlyst :-( Andre, der oplever dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg er i 2. trimester og har stort set ikke lyst til sex. Min kæreste er ret ked af det Han siger, at han frygtede det, inden vi gik i gang med PB.

Jeg har ikke ret mange komplikationer, så det er ikke pga kvalme eller lign. Synes stadig hen er lækker, dufter godt osv.

I starten troede jeg, at det var nervøsitet over om sexen kan skade spiren (selvom jeg godt ved, at man gerne må dyrke sex, så er følelserne nogen gange mere dominerende end fornuften). Men tror altså ikke kun det er det - har bare ikke ret meget lyst - slet ikke til samleje.

Vi ligger tæt og krammer og lign, hver dag, så det er ikke fordi der er fysisk afstand mellem os - og vi har det også ret godt sammen psykisk, så det er heller ikke derfor.

Nogen med lignende erfaringer? Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg er i 2. trimester og har stort set ikke lyst til sex. Min kæreste er ret ked af det Han siger, at han frygtede det, inden vi gik i gang med PB.

Jeg har ikke ret mange komplikationer, så det er ikke pga kvalme eller lign. Synes stadig hen er lækker, dufter godt osv.

I starten troede jeg, at det var nervøsitet over om sexen kan skade spiren (selvom jeg godt ved, at man gerne må dyrke sex, så er følelserne nogen gange mere dominerende end fornuften). Men tror altså ikke kun det er det - har bare ikke ret meget lyst - slet ikke til samleje.

Vi ligger tæt og krammer og lign, hver dag, så det er ikke fordi der er fysisk afstand mellem os - og vi har det også ret godt sammen psykisk, så det er heller ikke derfor.

Ikke andet end jeg har det på samme måde, og jeg synes også det er synd for min kæreste, for jeg synes egentlig man har et ansvar for seksuel nærhed overfor hinanden, når man er i et parforhold. Selvfølgelig ikke hvis man har det psykisk svært med det pga. tidligere oplevelser, men håber du kan følge mig!

Jeg har desværre ingen råd. Nogen siger man "bare skal i gang", men synes ikke det gør en forskel! Jeg får bare hele tiden sådan en "orker det ikke" følelse, og det er ikke min kærestes skyld, for jeg tænder på ham og han er lækker og fræk. Min lyst er bare HELT væk

overvejede egentlig ikke at svare da man ikke kan være anonym, men hey, det er jo en ærlig sag og et normalt problem.

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for dit svar! Rart at man ikke er den eneste.

Ja. overvejede også at "stå frem" i tråden - men er nok lidt for genert, selvom det er helt legalt og normalt at have den slags problemer/udfordringer.

Jeg har det på samme måde, synes sexuel kontakt er et meget vigtigt element i et parforhold - det er jo det, der fundamentalt set (bort set fra at lave børn) adskiller parforhold fra "bare" venskab.

Jeg vil rigtig gerne have lyst, men den er der altså bare ikke

Anmeld

23. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min lyst faldt også her i min graviditet, men det startede jo ud med kvalme og træthed  Efter kvalmen forsvandt tænkte jeg tit på sex, men nu var det jo bare lang tid siden og så var lysten bare automatisk forsvundet (jeg var jo ikke længere "vant" til sex)

Jeg tog mig ganske enkelt bare sammen og havde sex med min kæreste, super dejligt og bagefter tænkte jeg -"hvorfor gjorde jeg ikke det noget før" og har siden haft lyst. Så tror bare man skal i gang også selvom man ikke orker 

Anmeld

23. oktober 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

Tak for dit svar! Rart at man ikke er den eneste.

Ja. overvejede også at "stå frem" i tråden - men er nok lidt for genert, selvom det er helt legalt og normalt at have den slags problemer/udfordringer.

Jeg har det på samme måde, synes sexuel kontakt er et meget vigtigt element i et parforhold - det er jo det, der fundamentalt set (bort set fra at lave børn) adskiller parforhold fra "bare" venskab.

Jeg vil rigtig gerne have lyst, men den er der altså bare ikke

Jeg tror så også mit skyldes depression oven i graviditet, men vil gerne ud af det, også for kærestens skyld. Han er meget sød og hverken bebrejder eller presser på, men jeg synes stadig ikke det er fair! Siger hver dag "I AFTEN skal det være", men så er man lige træt, eller orker ikke lige eller....

Anmeld

23. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg har det på samme måde... Tror måske det er en psykisk blokering for mig, fordi jeg er bange for at skade barnet, selvom fornuften siger mig, at det er noget pjat! Overvejer at snakke med min jordmor om det, når jeg skal afsted, hvis det ikke bliver bedre efter skanningen i dag...

Så du er helt sikkert ikke alene

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Min lyst faldt også her i min graviditet, men det startede jo ud med kvalme og træthed  Efter kvalmen forsvandt tænkte jeg tit på sex, men nu var det jo bare lang tid siden og så var lysten bare automatisk forsvundet (jeg var jo ikke længere "vant" til sex)

Jeg tog mig ganske enkelt bare sammen og havde sex med min kæreste, super dejligt og bagefter tænkte jeg -"hvorfor gjorde jeg ikke det noget før" og har siden haft lyst. Så tror bare man skal i gang også selvom man ikke orker 

Dejlig historie! Tillykke med at I kom igang igen

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Jeg tror så også mit skyldes depression oven i graviditet, men vil gerne ud af det, også for kærestens skyld. Han er meget sød og hverken bebrejder eller presser på, men jeg synes stadig ikke det er fair! Siger hver dag "I AFTEN skal det være", men så er man lige træt, eller orker ikke lige eller....

Ja, depression og graviditet i kombination, er nok ikke lige det mest sexlyst fremkaldende. Dejligt at din mand er forstående. Håber I finder en måde at komme igennem det på

Anmeld

23. oktober 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg har det på samme måde... Tror måske det er en psykisk blokering for mig, fordi jeg er bange for at skade barnet, selvom fornuften siger mig, at det er noget pjat! Overvejer at snakke med min jordmor om det, når jeg skal afsted, hvis det ikke bliver bedre efter skanningen i dag...

Så du er helt sikkert ikke alene

Tak for din opbakning. God idé at snakke med en proffesionel om det. Tror også de tanker, du beskriver, er en del af det for mig, at jeg er nervøs for at skade "den lille" - men jeg ved jo godt, at det ikke er et problem, da den er beskyttet og "puttet godt væk".

Held og lykke med scanningen i dag!

Anmeld

23. oktober 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Tak for din opbakning. God idé at snakke med en proffesionel om det. Tror også de tanker, du beskriver, er en del af det for mig, at jeg er nervøs for at skade "den lille" - men jeg ved jo godt, at det ikke er et problem, da den er beskyttet og "puttet godt væk".

Held og lykke med scanningen i dag!

Jeg tror måske det, at en prof ville kunne banke ind i hovedet på mig, at det altså ikke er noget der kan skade noget som helst, så er der jo mange børn der ikke var blevet født

Og tusind tak, jeg er så nervøs! men glæder mig også til at se baby!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.