Ny kæreste overnatter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.310 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. maj 2009

MillaMor

HejZa..

Jeg har mødt en fyr som jeg er begyndt at se noget til, men pga. min søn på 1½ år har han endnu ikke overnattet og har kun været på besøg, når min søn er lagt i seng. Han bor ca. 50 km. fra mig så udover at det ville være dejligt, så ville det også være nemmere at han overnattede.

Jeg vil gerne gøre "det rette" mht. min søn, så derfor spørger jeg:
Hvor lang tid bør der gå før ny kæreste begynder at overnatte?

Venter spændt på at læse hvad i synes.

Mvh. Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Mutti2

Hejsa

Jeg læser lige med her da jeg står i samme situation , vil gerne høre hvad andre mener!!

Men jeg synes da personligt at man skal vente indtil man ved om det er mere holdbart end 1 mdr eller 2. Jeg kunne ikke selv finde på det, og slet ikke når mit barn ikke er fortrolig med ham endnu!! 
Ham jeg ser har jeg så også kun "datet" i 3 uger, men han har ikke mødt den lille endnu. Vi skal begge til dyre-skue i morgen, hvor vi hilser på hinanden. Men kun som venner. Og der ser han hende for første gang.... så jeg er lidt spændt på om hun sætter i skrig eller hvad hun gør

Min datter er kun 16 mdr, hun skal ikke tro at hendes mor bare tager hvem som helst med hjem!! Derfor vil jeg være helt sikker på forholdet inden hun rigtigt møder ham

Men som sagt det er bare min mening...

Held og lykke med det

Knus Pernille

Anmeld

29. maj 2009

Valle81

Hejsa.

Jeg mødte min kæreste for første gangi slutningen af August sidste år. En lørdag første date var vi alene.

Vi måtte se hinanden igen. Han bor i Esbjerg og jeg i viborg. han har en søn han har hvr anden weekend, og jeg har min datter altid, da hendes far ikke er i billedet.

Så weekenden efter vores første date kom han sammen med sin søn, og vi havde en fantatisk weekend, og vi har set hinanden hver weekend siden. Vi vidste det nok ikke var den optimale måde, men da jeg har min datter på fuldtid, og afstanden mellem os, vidste vi at vi ikke ville kunne se hinanden uden bare at springe ud i det. Og det gjorde vi, og jeg har ikke fortrudt, børnene er så glade for hinanden og for os, og det hele fungere.

Vi snakkede også om at bøenen jo ikke kunne vide om vi havde datet endag, en måned eller et år før de mødte hinanden, og der er alerig garantier i livet. Hvis vi havde ventet meget længe, kunne det jo alligevel ske at vi gik fra hinanden en måned efter vi havde mødt hinanden.

Det skal også siges at jeg ikke har introduceret hvem som helst for min datter. Hun er idag 5 1/2 år, og Kenny er min første kæreste/fyr eller andet siden jeg blev gravid med hende.

Christina

Anmeld

29. maj 2009

MillaMor

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Jeg læser lige med her da jeg står i samme situation , vil gerne høre hvad andre mener!!

Men jeg synes da personligt at man skal vente indtil man ved om det er mere holdbart end 1 mdr eller 2. Jeg kunne ikke selv finde på det, og slet ikke når mit barn ikke er fortrolig med ham endnu!! 
Ham jeg ser har jeg så også kun "datet" i 3 uger, men han har ikke mødt den lille endnu. Vi skal begge til dyre-skue i morgen, hvor vi hilser på hinanden. Men kun som venner. Og der ser han hende for første gang.... så jeg er lidt spændt på om hun sætter i skrig eller hvad hun gør

Min datter er kun 16 mdr, hun skal ikke tro at hendes mor bare tager hvem som helst med hjem!! Derfor vil jeg være helt sikker på forholdet inden hun rigtigt møder ham

Men som sagt det er bare min mening...

Held og lykke med det

Knus Pernille

Hej Pernille.

Jeg har det ca. på samme måde mht. at min søn skal være tryg ved ham først. Lige nu er vi ved at lære hinanden at kende og hvis det er noget holdbart, så skal min søn møde ham, som mors ven i begyndelsen og så tager vi den derfra.

Jeg fik ikke skrevet at han har en søn på 4 år, så det er ikke kun ham, der skal møde min søn, jeg skal også møde hans søn. Sikke noget........dine, mine og (måske engang) vores børn.  

Mvh. Camilla

Anmeld

29. maj 2009

Honningblomst

Jeg synes du skal gøre som du synes...du ville jo aldrig tvivle på at lade en ny veninde sove der, vel.
Men lad evt kæresten sove på sofaen(eller lægge sig derned inden det bliver morgen) og lad være med at være kærester synligt, når barnet er der....så skal barnet bare forholde sig til en god ven der er der og ikke også det er det er en, mor er intim med.
Knus til dig...og tillykke med kærligheden..
Eva

Anmeld

29. maj 2009

MillaMor

Eva skriver:

Jeg synes du skal gøre som du synes...du ville jo aldrig tvivle på at lade en ny veninde sove der, vel.
Men lad evt kæresten sove på sofaen(eller lægge sig derned inden det bliver morgen) og lad være med at være kærester synligt, når barnet er der....så skal barnet bare forholde sig til en god ven der er der og ikke også det er det er en, mor er intim med.
Knus til dig...og tillykke med kærligheden..
Eva

Tusind tak Eva. Dejligt med noget kærlighed!
Og det lyder jo meget fornuftigt hvad du siger. Jeg har jo andre kammerater, som han ser når de er på besøg, så det lyder som en god måde at gøre det på.

/Camilla

Anmeld

29. maj 2009

Pige2009

Jeg mener ikke man kan sætte lægde på hvor lang tid man har kendt hinanden før man skal introducere børnene for ham. De fleste har jo en intuition som kan give dem et praj om hvad man skal gøre.

Man skal tænke sig godt om, og je vil give Eva ret i, at man kan lade ham lægge sig på sofaen inden næste morgen. Det afhænger jo også af barnets alder. jeg synes der er stor forskel på om barnet kun er 1½ år eller 10 år.

Så kvinder...!! Følg jeres kvindelige intuition, for det er derfor vi har den.
Held og lykke med kærligheden. Jeg kunne godt bruge lidt for tiden :-)

Knus

Anmeld

29. maj 2009

little-star

det er svært at sætte en tidsgrænse på for der er jo stor forskel på hvor hurtig man lærer hinanden at kende - så det må jo være når din mavefornemmelse siger dig, at der er noget holdbart i dette.

jeg har det sådan lidt at børn ska ik udsættes for at møde et hav af mænd, men samtidig så ska der heller ik gå for længe inden de møder en kærste for man er jo nød til at finde ud af om barnet og manden overhovedet kan sammen.

men de første gange min kærste overnattede var i weekender hvor min datter var hos sin far og så på hverdage hvor han kom efter hun var puttet og så sku han jo tidlig op på job dagen efter, så hun nåede ik at vågne inden han var ude af døren igen...ved ik om du måske ku gøre noget lignende?

Anmeld

29. maj 2009

Miamaja

synes det er kun fint og iorden altsaa hvis du er tryg ved fyren og synes han er super saa er det kun fint. din son er saa lille at han endnu ikke vil lade sig paavirke hvis det ikke var den rette livsledsager eller langtidskaereste... hyg hyg

Anmeld

30. maj 2009

Lone Jakobsen

Valle81 skriver:

Vi snakkede også om at bøenen jo ikke kunne vide om vi havde datet endag, en måned eller et år før de mødte hinanden, og der er alerig garantier i livet. Hvis vi havde ventet meget længe, kunne det jo alligevel ske at vi gik fra hinanden en måned efter vi havde mødt hinanden.

jamen ku ikke ha skrevet det bedre.
da jeg mødte min mand havde vi også begge børn i forvejen, og vi snakkede meget om hvornår det var okay at de mødtes.
mine børn var nemlig ikke regelmæssigt ved deres far.
efter ca en måned mødtes de og det gik fantastisk..... men da forholdet gik i stykker (efter noget tid)......og da vi senere fandt sammen igen.... ja så var det meget simpelt at forklare børnene det.
vi lever i en verden af følelser, og jeg tror det er ekstremt vigtigt at man tillader børn at opleve alle aspekter af det.
mine børn oplevede da jeg var trist over bruddet, og de oplevede min glæde da vi fandt sammen igen. jeg forklarede dem stille undervejs. på den måde de nu hver især ku forstå det, og det har ikke givet nogen problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.