Anonym skriver:
Jeg lavede en tråd forleden dag om at jeg havde en mistanke om at jeg var blevet gravid trods prævention.
Og jeg er desværre helt sikker nu. Tester igen på onsdag, men der er ikke så meget at være i tvivl om.
Min mand og jeg har siddet og kikket på tal, og vi kan bare ikke få tal og hus til at hænge sammen. Vi har et rådighedsbeløb på omkring 5000 kr nu til to voksne og to børn, efter alle udgifter er betalt, dog minus brændstof. Vi kan nok skære lidt på tingene og finde 1000 kr mere hvis vi er lidt fornuftige.
Vi har med 95 % sikkerhed en bedre økonomi om et år grundet noget gæld, vi afvikler.
Men min mand tør ikke sætte os ud i mere. Jeg kan for så vidt godt følge ham.
Dertil kommer vores ikke så store hus. Vi skal give afkald på vores kontor og lave et ekstra børneværelse, hvis det er. Vi har kun 105 kvm til rådighed, så det er begrænset hvor kreative vi har plads til at være.
Og så er der også lige en ny bil, der skal købes, da vi ikke kan være endnu et barn i den vi har.
Så han holder på fornuftens stemme.
Men jeg, ja, jeg ville så gerne beholde den her spire. For 2 år siden blev jeg gravid, også på prævention, og valgte en abort, delvis af de samme årsager, delvis fordi vores mindste var ret ny dengang. Jeg har bare slet, slet ikke lyst til at skulle igennem det en gang til. Jeg er så imellemtiden også lige startet uddannelse, men okay, der kan jeg da tage orlov fra. Men det giver jo så også mindst 4 års udsigter til at jeg kan få en bedre indkomst.
Vorherre har en virkelig bizar form for humor. Men hvis han skal gøre mig gravid i tide og utide, kunne har så ikke udvirke et mirakel så vi vinder i lotte eller arver en onkel i amerika, så jeg ikke skal igennem det engang til!!
Jeg hører gerne andres mening. Det er så nyt det her, så vil gerne have input...
jeg kan som udeforstående jo ikke fortælle dig hvad du skal gøre, og hvad der er rigtig og forkert for jer - men jeg vil alligvel gerne give mit syn på sagen, udelukkende udfra hvad jeg har læst i dette oplæg
altså, jeg synes umidelbart det lyder som om i har en relativ stabil hverdag, både økonomisk og boligmæssig, du siger 5000 kr pr måned efter regninger er betalt, det vil jeg da mene er et ret stort rådighedsbeløb i forhold til hvad så mange andre klare sig for, jo selvfølgelig ville det gøre tingene nemmere hvis i havde 10000 kr pr måned, men du siger også jeres økonomi bliver bedre om et års tid, og der er jo knap et års leverings tid på bebs, og de første par måneder er en lille ny jo ikke verdens største udgift hvis du fx ammer 
ang bolig, 105 kvm, det synes jeg igen også er stort, du siger i må 'opgive' jeres kontor, men et kontor fylder jo ikke så meget, det kan man nemt lave en miniudgave af i hjørnet et eller andet sted 
og ang. dine følelser omkring dette, virker det slet ikke til du på nogen som helst måde har lyst til at gennemgå en abort igen, og det kan jeg godt forstå du ikke har!
du siger din mand holder dig på fornuftenssti, men er det fornuftigt at udsætte dig selv for noget så hårdt både psykisk OG fysisk - når du virkelig ikke har lyst? 
- det var bare lige hvad jeg tænkte da jeg læste dit indlæg