Habile skiløber: ville du stå på ski når du var i uge 19-21?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Kay

jeg har stået på ski siden jeg var 7  år og jeg ville ALDRIG turde løbe risikoen! skisport er jo faktisk anset som en farlig sport af forsikrings selskaberne og ikke alle forsikringer omfatter skader ved skiløb! 

som oftest når jeg vælter på ski er det fordi jeg bliver toperderet bagfra og det kan ske Alle steder lige meget hvor forsigtigt du køre... jeg ville simpelthend ikke turde det og det bliver også fra rådet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Tak for din ærlighed. Er du vant til at stå på ski? Jeg fornemmer at det er et meget individuelt valg om man tør/synes det er ok eller ej. Jeg er stadig lidt i tvivl. Men hælder mest til skiferien.

Men tak for dit svar.

det har nok også lidt at gøre med hvor meget man stoler på sig selv :p

men der er jo mange gravide der tager på skitur, de tager bare nogen af de lidt nemmere bakker, så man er sikker på man ikke styrter

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

Jeg ELSKER at stå på ski, men ville ikke gøre det som gravid! Du kan styrte voldsomt ... blive "kørt ned" få slag i maven mm. Så jeg ville fraråde det... ligegyldigt hvor god man er på ski, så kan det altså gå galt!

Anmeld

23. oktober 2012

MorDk

FrkZier skriver:

det har nok også lidt at gøre med hvor meget man stoler på sig selv :p

men der er jo mange gravide der tager på skitur, de tager bare nogen af de lidt nemmere bakker, så man er sikker på man ikke styrter

Vil så sige at jeg kom VOLDSOMT til skade på børnebakken... så det er INGEN garanti

Anmeld

23. oktober 2012

FrkZier

MorDk skriver:

Vil så sige at jeg kom VOLDSOMT til skade på børnebakken... så det er INGEN garanti

præcis også derfor JEG personligt ikke ville turde tage afsted, jeg er også bare jordens mest uheldige pige og så er jeg mega klodset så jeg skal sku nok komme til skade uanset om jeg kun køre på børnebakker eller hvad

Anmeld

23. oktober 2012

Amagerpigen82

Jeg er selv en meget habil skiløber og jeg har bestemt ikke pakket mig selv ind i vat under min graviditet. Jeg har rejst flere gange, - senest i uge 31, hvor vi bl.a. vandrede i bjerge i østeuropa, ligesom jeg har deltaget i flere lange (hygge ikke ræs) cykelløb (~140 km) efter uge 20.

Det er jo et individuelt valg, men jeg ville IKKE turde løbe risikoen med skiferie og har selv meldt fra de sidste par år mens vi forsøgte at blive gravide. Risikoen er simpelthen for stor for at styrte fordi man bliver torpederet bagfra el. lign. samtidig med man løber rundt med en masse udstyr (stave etc.) som virkelig kan prikke i maven (har prøvet at få en ordentlig mavepuster fordi jeg landede direkte på min stav, der havde sat sig fast pegende direkte op). Risikoen er formentlig ikke så stor, men jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis der skete noget, - især fordi det trods alt er en aktivitet de fleste bliver frarådet under graviditet.

Jeg kan fortælle at jeg i uge 15 styrtede på cyklen under en stille og rolig tur på vej på arbejdet. Det var et fuldstændigt hændeligt uheld, der ikke på nogen måde skyldtes hasarderet kørsel, udefrakommende omstændigheder eller andet men kun rent uheld. Der skete heldigvis ingenting med bebs (kun med mig da man vidst instinktivt sørger for at lande alle andre steder) og jeg kunne aldrig drømme om at holde op med at cykle på arbejde da jeg mener at gevinsten ved motionen langt overskygger den lille faldrisiko (til forskel fra skiløb). Men bagefter havde jeg det simpelthen elendigt og følte mig som verdens værste kommende mor, - hvis jeg ikke engang kunne komme på arbejde uden at udsætte baby for risiko, hvordan skulle jeg så nogensinde kunne passe på den?

Igen, - det er dit eget valg og jeg vil bestemt ikke dømme dig uanset hvad du vælger, da du jo efter alt sandsynlighed får en super tur og kommer hjem med mere energi og godt humør. Men Jeg havde meldt fra denne gang og taget en tur til La Santa Sport eller lign. i stedet hvor du kan dyrke masser af sport der er lidt mindre risikofyldt.

Anmeld

23. oktober 2012

bøllen

Har stået på ski efterhånden en del gange, og jeg ville ikke turde løbe risikoen.

selv om du kører stille og roligt, er der chancer for at blive påkørt af andre. Den risko ville jeg nok ikke løbe.

men omvendt syntes jeg måske også det kommer lidt an på hvor stor maven er. Nogle får jo hurtig mave og andre har slet ikke mave før sent.

uanset hvad ville jeg tage med og hygge. Og evt se tiden an. Og måske satse på de nemme bakker. 

Anmeld

23. oktober 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Kære Piger - især de habile skiløbere og jer med erfaring med skiløb og graviditet, ....

Jeg skriver anonymt i dette indlæg fordi jeg ved at dette muligvis kunne rejse en hed diskussion om det var ansvarligt eller ej.

Men sagen er at min kæreste og jeg har booket en skiferie før jeg blev gravid. Vi holder begge meget af at løbe på ski og det er vores "åndehul" og afbræk fra hverdagen på hele kalenderåret. (= vores hovedferie). Vi er som regel 14 dage afsted og vi står på ski i de 10-11 stykker af dem.

Nu er jeg imidlertid blevet gravid (jubiiii!!!) - og vi har aftalt at vi da bare skal afsted på skiferie alligevel, selvom jeg vil være i uge 19-21 på det tidspunkt. Men der er jo en lille risiko ved at falde eller ved sammenstød. Selvom vi begge er RIGTIGT gode til at stå på ski, så kan man jo ikke altid stole på de øvriger skiløbere så mit spørgsmål er:

Hvad er dine tanker om at stå på ski som gravid - ville du tage afsted?

Har du været afsted på skiferie?

Hvad uge var du i så tilfælde i?

Er der nogle af jer herinde der har negative oplevelser med skitur og graviditet?

På forhånd tak for inputtene,

Kram fra *mig*

Jeg ville tage af sted....

Har stået på ski i 20 år en gang om året, og ville ikke betænke mig ved det, man tager den jo mere med ro

Og der kan altid ske noget, men det kan der også her hjemme.

Anmeld

24. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg har besluttet mig for at maven kommer til at afgøre hvor meget jeg kan og vil når vi kommer til rejsen. Men med tager jeg. Jeg vil ikke gå glip af vores sidste ferie sammen. Så må jeg tage det dernede når kigger op på pisterne, hvor meget jeg har lyst til at stå!

Tusinde tak for jeres input og gode råd allesammen!

Anmeld

24. oktober 2012

Troldemommi

Først vil jeg sige jeg personligt har aldrig prøvet at stå på ski.

men da jeg var gravid cyklede jeg indtil jeg skulle føde, nu ved jeg ikke om man helt kan sammenligne ski og cykling med hinanden, men jeg syntes alligevel der er nogle lighedspunkter, jeg fik kun ros for at holde mig igang hele tiden, men hvis du er i tvivl ville jeg nok ringe og få en snak med din jordemoder og spørge om hendes mening

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.