Habile skiløber: ville du stå på ski når du var i uge 19-21?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.144 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kære Piger - især de habile skiløbere og jer med erfaring med skiløb og graviditet, ....

Jeg skriver anonymt i dette indlæg fordi jeg ved at dette muligvis kunne rejse en hed diskussion om det var ansvarligt eller ej.

Men sagen er at min kæreste og jeg har booket en skiferie før jeg blev gravid. Vi holder begge meget af at løbe på ski og det er vores "åndehul" og afbræk fra hverdagen på hele kalenderåret. (= vores hovedferie). Vi er som regel 14 dage afsted og vi står på ski i de 10-11 stykker af dem.

Nu er jeg imidlertid blevet gravid (jubiiii!!!) - og vi har aftalt at vi da bare skal afsted på skiferie alligevel, selvom jeg vil være i uge 19-21 på det tidspunkt. Men der er jo en lille risiko ved at falde eller ved sammenstød. Selvom vi begge er RIGTIGT gode til at stå på ski, så kan man jo ikke altid stole på de øvriger skiløbere så mit spørgsmål er:

Hvad er dine tanker om at stå på ski som gravid - ville du tage afsted?

Har du været afsted på skiferie?

Hvad uge var du i så tilfælde i?

Er der nogle af jer herinde der har negative oplevelser med skitur og graviditet?

På forhånd tak for inputtene,

Kram fra *mig*

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Kære Piger - især de habile skiløbere og jer med erfaring med skiløb og graviditet, ....

Jeg skriver anonymt i dette indlæg fordi jeg ved at dette muligvis kunne rejse en hed diskussion om det var ansvarligt eller ej.

Men sagen er at min kæreste og jeg har booket en skiferie før jeg blev gravid. Vi holder begge meget af at løbe på ski og det er vores "åndehul" og afbræk fra hverdagen på hele kalenderåret. (= vores hovedferie). Vi er som regel 14 dage afsted og vi står på ski i de 10-11 stykker af dem.

Nu er jeg imidlertid blevet gravid (jubiiii!!!) - og vi har aftalt at vi da bare skal afsted på skiferie alligevel, selvom jeg vil være i uge 19-21 på det tidspunkt. Men der er jo en lille risiko ved at falde eller ved sammenstød. Selvom vi begge er RIGTIGT gode til at stå på ski, så kan man jo ikke altid stole på de øvriger skiløbere så mit spørgsmål er:

Er der nogle af jer herinde der har negative oplevelser med skitur og graviditet?

Kram fra *mig*

jeg ville personligt ikke turde løbe risikoen

Anmeld

22. oktober 2012

Kakao

Vi var på skiferie, da jeg var i uge 23 med min ældste datter. Jeg var også i tvivl dengang, men valgte at tage afsted

Jeg er også en god skiløber, men løb meget anderledes end jeg ellers plejer at gøre. Tog de lidt fladere bakker, og løb i det hele taget meget mere forsigtigt..

Min mand var lige blevet færdiguddannet og fået job, og for første gang havde vi råd til at komme afsted på skiferie sammen Vi havde bare den bedste kærlighedsferie . Tror aldrig jeg har haft en ferie med så meget ro, kærlighed, frisk luft, dejlig mad osv.. Den ferie bragte os rigtigt tæt sammen, og jeg fortryder absolut ikke, at vi tog afsted. Nu går der jo mange år, før vi igen kan komme afsted på den måde.

Selvfølgelig er der en risiko for at falde uheldigt osv, men risikoen er jo mindre, når du siger, at du er en god skiløber. Desuden kan man jo ligeså vel falde på cykel ned af en bakke. (Andre cyklister kan man vidst heller ikke regne med , og du ville jo heller ikke tage på cykeltur, hvis du lige havde lært at cykle)

Det var mine erfaringer og tanker I må tage den beslutning, som er rigtig for jer

Anmeld

22. oktober 2012

Tona

Anonym skriver:

Kram fra *mig*

Nu har jeg kun stået på ski en enkelt ferie i hele mit liv, så jeg er jo langt fra habil. Men jeg har alligevel en holdning til emnet. Jeg havde taget afsted på den der ferie og så havde jeg nydt det helt vildt. Jeg mener ikke at man skal lave aktiviteter der i sig selv er farlige for barnet, men hvis man skal helt ud i at risiko vurdere hvad der potentielt er farligt hvis noget går galt og hvis og hvis så bliver det for meget for mig i alt fald. Jeg er helt vild med heste og ridning og jeg ville uden at blinke med et øje tage en ridetur nu (er gravid i uge 20) hvis det havde været muligt for mig. Og jeg syntes godt lidt at man kan sidestille ridning og skiløb sådan rent risiko mæssigt.

Men jeg ville stå roligt på ski og jeg ville ride en rolig tur på hesten. Ikke noget med vilde pister eller vild galop

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

jeg ville personligt ikke turde løbe risikoen

Tak for din ærlighed. Er du vant til at stå på ski? Jeg fornemmer at det er et meget individuelt valg om man tør/synes det er ok eller ej. Jeg er stadig lidt i tvivl. Men hælder mest til skiferien.

Men tak for dit svar.

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Kakao skriver:

Vi var på skiferie, da jeg var i uge 23 med min ældste datter. Jeg var også i tvivl dengang, men valgte at tage afsted

Jeg er også en god skiløber, men løb meget anderledes end jeg ellers plejer at gøre. Tog de lidt fladere bakker, og løb i det hele taget meget mere forsigtigt..

Min mand var lige blevet færdiguddannet og fået job, og for første gang havde vi råd til at komme afsted på skiferie sammen Vi havde bare den bedste kærlighedsferie . Tror aldrig jeg har haft en ferie med så meget ro, kærlighed, frisk luft, dejlig mad osv.. Den ferie bragte os rigtigt tæt sammen, og jeg fortryder absolut ikke, at vi tog afsted. Nu går der jo mange år, før vi igen kan komme afsted på den måde.

Selvfølgelig er der en risiko for at falde uheldigt osv, men risikoen er jo mindre, når du siger, at du er en god skiløber. Desuden kan man jo ligeså vel falde på cykel ned af en bakke. (Andre cyklister kan man vidst heller ikke regne med , og du ville jo heller ikke tage på cykeltur, hvis du lige havde lært at cykle)

Det var mine erfaringer og tanker I må tage den beslutning, som er rigtig for jer

Tak for dit uddybede svar. Ja vi holder også meget af vores skiferie og det bliver den sidste som "2" så det har lidt romantisk og nostalgisk betydning også.

Vi står meget offpiste når vi står og min kæreste argumenterer lidt for om jeg ikke har lyst til nogle offpiste-lige ved siden af pisterne i år også, for man "falder jo blødere" som han siger. (På alm. piste falder jeg nu kun 0-1 gange om året hvorimod på offpiste et par gange. Men han har ret. Jeg har aldrig slået mig i et offpistefald, hvorimod jeg har på alm. piste. Men jeg ville klart stå roligere og vælge mine ruter med omhu. Og evt. stoppe og vente på huller hvis der var meget trængsel.

Tak for dine input og din beskrivelse af jeres dejlige ferie. Det gjorde mig lidt mindre urolig over mit valg om at tage afsted

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Nu har jeg kun stået på ski en enkelt ferie i hele mit liv, så jeg er jo langt fra habil. Men jeg har alligevel en holdning til emnet. Jeg havde taget afsted på den der ferie og så havde jeg nydt det helt vildt. Jeg mener ikke at man skal lave aktiviteter der i sig selv er farlige for barnet, men hvis man skal helt ud i at risiko vurdere hvad der potentielt er farligt hvis noget går galt og hvis og hvis så bliver det for meget for mig i alt fald. Jeg er helt vild med heste og ridning og jeg ville uden at blinke med et øje tage en ridetur nu (er gravid i uge 20) hvis det havde været muligt for mig. Og jeg syntes godt lidt at man kan sidestille ridning og skiløb sådan rent risiko mæssigt.

Men jeg ville stå roligt på ski og jeg ville ride en rolig tur på hesten. Ikke noget med vilde pister eller vild galop

Jeg kan godt lide din sammenligning med ridningen. Det sætter det lidt i perspektiv.

Jeg har altid svoret at det der med børn, det skulle ikke holde mig fra at leve mit liv. Balancen med hvornår jeg så lever mit (vores) liv og hvornår jeg gambler med mit barns. Det er jo så den man må finde. Men jeg synes, som du siger at det ikke er meget mere at gamble end ridning fx. eller cykling som det blev nævnt i et andet svar.

Tak for dit input!

Anmeld

22. oktober 2012

Kakao

Anonym skriver:

Tak for dit uddybede svar. Ja vi holder også meget af vores skiferie og det bliver den sidste som "2" så det har lidt romantisk og nostalgisk betydning også.

Vi står meget offpiste når vi står og min kæreste argumenterer lidt for om jeg ikke har lyst til nogle offpiste-lige ved siden af pisterne i år også, for man "falder jo blødere" som han siger. (På alm. piste falder jeg nu kun 0-1 gange om året hvorimod på offpiste et par gange. Men han har ret. Jeg har aldrig slået mig i et offpistefald, hvorimod jeg har på alm. piste. Men jeg ville klart stå roligere og vælge mine ruter med omhu. Og evt. stoppe og vente på huller hvis der var meget trængsel.

Tak for dine input og din beskrivelse af jeres dejlige ferie. Det gjorde mig lidt mindre urolig over mit valg om at tage afsted

Selv tak

Er glad for at du er blevet mindre urolig ved det Kan godt se hvad din kæreste mener, med offpisterne, at man falder blødere.

Jeg tror du finder ud af det, når du står der. Hvad du føler, du kan. Det kommer jo også an på hvor hurtigt man løber, når man falder. Bare du husker at løbe forsigtigt, og ikke bliver fristet til at følge med kæresten, hvis han er til de vilde ture (ikke, at jeg tror du bliver det )

Anmeld

22. oktober 2012

Pige2009

Tag da bare afsted. Jeg spillede selv håndbold ind til jeg var 22 uger henne. Jeg var på skiferie med min svigerinde, som var gravid med tvillinger, da hun var 12 uger henne og det gik rigtig fint, hvis blot man tager det stille og roligt

Jeg var vist i uge 9, da jeg selv var afsted

Anmeld

22. oktober 2012

Mother-love

Jeg elsker og stå på ski. Men jeg ville nok ikke gøre det som gravid. Swlvom man er en god skiløber så er chancerne for at falde der. Og jeg ville personligt aldrig tilgive mig selv hvis uheldet var ude og det evt. Gav problemer med graviditeten eller lign fremadrettet.
Men tænker at jeg ville da tage med alligevel. Og så måske bare nøjes med nogle små ture på babybakkerne eller lign. Og ellers bare nyde ferien og pleje mig selv imens manden var ude og stå på ski. Det ved jeg ikke. Men tænker også det kommer an på hvor hurtigt maven vokser og hvor stor den er på det tidspunkt. Jeg fyldte godt allerede på det tidspunkt. Så jeg ville ikke kunne have gjort det, tænker jeg.
Men jeg synes du skal lytte til hvad dit hjerte siger dig.
For mig personligt kunne jeg ikke klare at have alt det tøj på da jeg var gravid med isabella.bare jeg havde jakke på i det sne vejr vi havde 2010. Jeg var ved at bevisme og da var jeg omkring samme uger henne. Det er jo svært at vide hvordan kroppen reagere igennemgraviditeten.

Men lyt som sagt til dit hjerte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.