Jeg bliver sindsyg og situationen er ikke holdbar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.020 visninger
20 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

2721

Hej piger og drenge.

Nu har vi fået en lejlighed og min katte er flyttet med.
Den ene er en kat på snart 6 år, som altid har været meget speciel.
Hun er halv maincoon.
Pt. Går hun og piver kalder, særligt om natten og det larmer så meget, hun lyder meget ulykkelig og det vækker min søn og jeg. Hun har altid været slem til det, men det her er i timevis.
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Ville faktisk have aflivet hende, da jeg var usikker på om hun kunne flyttes igen, men jeg valgte at give det et forsøg.
Hun er meget nervøst anlagt og der skal ikke meget til at skræmme hende.
Samtidig er hun er rigtig kælepotte.
Jeg synes det er så svært.

Håber der er nok der kan komme med nogle gode råd.
Endelig spørg, hvis i mangler noget Info.

Knus en ulykkelig katteejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Mink

Bøllemyr skriver:

Hej piger og drenge.

Hun er halv maincoon.
Pt. Går hun og piver kalder, særligt om natten og det larmer så meget, hun lyder meget ulykkelig og det vækker min søn og jeg. Hun har altid været slem til det, men det her er i timevis.
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Ville faktisk have aflivet hende, da jeg var usikker på om hun kunne flyttes igen, men jeg valgte at give det et forsøg.

Har de før været udekatte ??? 

Anmeld

22. oktober 2012

2721

Akmese skriver:

Har de før været udekatte ??? 

Kun da hun var helt nyfødt.
Selv da jeg boede i hus ville hun ikke ud.

Anmeld

22. oktober 2012

Humanincubator

Må hun komme i soveværelset? Maine coon kan være SÅ insisterende, hvis der er noget de vil, og hvis hun vil i soveværelset, så kan det være, at det er det, hun brokker sig ove.

Anmeld

22. oktober 2012

Humanincubator

Ellers findes der også kunstigt kattehormon i form af Feliway, som kunne være et forsøg værd.

Anmeld

22. oktober 2012

Masig

Bøllemyr skriver:

Hej piger og drenge.

Hun er halv maincoon.

Har du hørt om sådan noget duft feromon man kan få hos dyrlægen som skulle få katten til at falde til ro og stresse mindre? Måske det var en mulighed at prøve?

Men kan godt forstå du synes det er træls, vi har også en kat der larmer meget.. Hun snakker ikke så meget, men spinder hele tiden, kradser 20 min i kattebakken når hun bruger den OM NATTEN, og farer frem og tilbage i hele huset om natten og leger, og vil bestemt IKKE ud så vi kan få ro!!!

Anmeld

22. oktober 2012

2721

Humanincubator skriver:

Må hun komme i soveværelset? Maine coon kan være SÅ insisterende, hvis der er noget de vil, og hvis hun vil i soveværelset, så kan det være, at det er det, hun brokker sig ove.

Teknisk set må hun være over alt. Men i nat smed jeg hende ud af soveværelset, fordi hun hylede mig ind i hovedet
Min han kat er også halv maincoon med ter sig slet ikke sådan.

Angående de der feromoner, så har jeg prøvet dem før, uden succes. De hjalp på at min han tissede ved siden af, men ikke på hendes julen og nu er den taget til.
Det lyder lidt som om hun fik tæv hun er neutraliseret af samme Årsag.

Anmeld

22. oktober 2012

2721

Masig skriver:

Har du hørt om sådan noget duft feromon man kan få hos dyrlægen som skulle få katten til at falde til ro og stresse mindre? Måske det var en mulighed at prøve?

Men kan godt forstå du synes det er træls, vi har også en kat der larmer meget.. Hun snakker ikke så meget, men spinder hele tiden, kradser 20 min i kattebakken når hun bruger den OM NATTEN, og farer frem og tilbage i hele huset om natten og leger, og vil bestemt IKKE ud så vi kan få ro!!!

Har haft prøvet det før, dog uden ønsket effekt på lige hende, men måske jeg skulle give det et forsøg igen.

Det med kattejavet kender jeg alt til, min hankat bliver ved og ved og ved og ved:-S

Tak for svar.

Anmeld

22. oktober 2012

Humanincubator

Hvornår flyttede I? Det lyder lidt som om, hun er stresset

Prøv at google på engelsk. Der ligger meget om katteadfærd på nettet, men det er begrænset, hvad der findes på dansk.

Anmeld

22. oktober 2012

2721

Humanincubator skriver:

Hvornår flyttede I? Det lyder lidt som om, hun er stresset

Prøv at google på engelsk. Der ligger meget om katteadfærd på nettet, men det er begrænset, hvad der findes på dansk.

Hun flyttede ind lørdag og ja, er sikker på hun er stresset, men hvad pokker skal jeg stille op?!

Jeg er enormt glad for hende og jeg hader at hun så tydeligt ikke trives. Jeg har lavet et rum hvor kun hun må være med mad drikke og hendes transportkasse som hun elsker til at ligge i. Men særligt når det bliver nat startet hun. Og helt ærligt, det er ikke til At holde ud

Det vil jeg prøve, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.