Test for lussingesyge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Snehund

Hej alle

Jeg er gravid i uge 14 og skal i næste uge påbegynde et job, hvor jeg vil få en del kontakt med unge mennesker (måske også børn, men mest unge). + min kæreste har to børn, som jævnligt kommer her.

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal insistere på at blive tjekket for lussingesyge?

Er pludselig blevet bange for om jeg kan blive udsat/har været udsat for smitterisiko. Jeg ved pt ikke om jeg har haft det? Og jeg er i tvivl om hvor almindeligt det er.

Har ringet til lægen for at høre om jeg evt. allerede er blevet testet, da jeg var til første lægeundersøgelse - venter på svar.

Jeg har været lidt små forkølet (ingen feber) og har lidt rødmen på den ene kind nu.  Men jeg tror og håber at denne rødmen stammer fra en tur i svømmehallen i går - min hud ikke er ret glad for klor.

Jeg blir bare sådan lidt paranoid Er så bange for at der skal gå noget galt med den lille blop. Vil gøre ALT for at beskytte den.

Hvad ville gøre? Er I blevet testet? Nogen med erfaringer?

God efterårs mandag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

blomst84

Alle bliver testet da du var til første lægeundersøgelse fik du da taget en blodprøve? 

Anmeld

22. oktober 2012

Snehund

blomst84 skriver:

Alle bliver testet da du var til første lægeundersøgelse fik du da taget en blodprøve? 

Ok, super! Tak!

Var i tvivl om om det er rutine, eller om man skal bede specifikt om det.

Så er jeg spændt på, at lægen ringer tilbage og giver svar på, om jeg har haft det før Det håber jeg.

Anmeld

22. oktober 2012

baby012

Den skulle du altså gerne være blevet testet i uge 8  

Har du så ikke været udsat for det, vil de fortælle det, ellers suger de ikke noget 

Anmeld

22. oktober 2012

Snehund

Min læge har ringet, jeg er ikke blevet testet for det. Det er ikke en rutine undersøgelse, sagde hun - men hun mente ikke jeg er i fare, når jeg ikke har med børn i børnehavealderen at gøre.

Så håber jeg hun har ret

Anmeld

22. oktober 2012

LMX

Nej man bliver ikke automatisk testet for om man har antstoffer imod de der forskellige børnesygdomme som kan volde skade på fosteret.

Men tror nu ikke du skal være bekymret. Især fordi at det primært er farligt for baby i 1. trimester og du er jo i 2. trimester

Nææææsten alle har været udsat for lussingesyge (5. børnesygdom) på et eller andet tidspunkt.

Anmeld

22. oktober 2012

Aagaard

Hmmm jeg fik at vide at jeg havde antistoffer mod lusingesyge i blodet efter blodprøven i uge 8 - så de må vel have testet?

Men bor i århus - måske det ikke er rutine alle steder?

Anmeld

22. oktober 2012

LMX

Aagaard skriver:

Hmmm jeg fik at vide at jeg havde antistoffer mod lusingesyge i blodet efter blodprøven i uge 8 - så de må vel have testet?

Men bor i århus - måske det ikke er rutine alle steder?

Jeg tænker at nogle læger bestiller prøven som en sikkerhed. Når nu man alligevel får lavet doubletesten. Men som udgangspunkt er det kun rutine med double (triple hvis ikke man når double) og de 2 går udelukkende ud på risikovurdering mhp downs.

Antistofmåling er en blodprøve helt for sig. Man tager som udgangspunkt kun disse hvis der er mistanke om forhøjet risiko for misdannelser.

At nogle læger så bare tager dem som rutine synes jeg er et skridt i den rigtige retning

Anmeld

22. oktober 2012

Snehund

LMX skriver:

Jeg tænker at nogle læger bestiller prøven som en sikkerhed. Når nu man alligevel får lavet doubletesten. Men som udgangspunkt er det kun rutine med double (triple hvis ikke man når double) og de 2 går udelukkende ud på risikovurdering mhp downs.

Antistofmåling er en blodprøve helt for sig. Man tager som udgangspunkt kun disse hvis der er mistanke om forhøjet risiko for misdannelser.

At nogle læger så bare tager dem som rutine synes jeg er et skridt i den rigtige retning

Jeg bor mellem Århus og Silkeborg, og her er det åbenbart ikke rutine.

Men jeg vil prøvet at slippe det - indtil videre. Det er jo ikke fordi jeg er blevet konfronteret med nogen, der har det, ikke så vidt jeg ved.

Knap er jeg lettet over veloverstået NF, før jeg begynder at bekymre mig om noget nyt. Det hører nok med til at være gravid, men jeg skal godt nok tøjle mig selv for at det ikke løber løbsk.

Husk at nyde det, det er hvad jeg skal arbejde på.

Men derfor synes jeg, det er helt reelt at man gerne vi tage sine forholdsregler og beskytte det lille ny væsen.

Anmeld

22. oktober 2012

maryjane

Det er ikke rutine alle steder at blive tjekket for det, jeg bad selv min egen læge om det og det synes jeg også du skal gøre, om ikke andet så bare for at få lidt ro på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.