Når man bare ikke er enige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Enirt

Mig og kæresten havde også rigtig svært ved at finde et drenge navn.

Vi gjorde så det, at vi lavede en liste hver med alle de navne vi kunne lide. Så blandede vi navne på en fælles liste og skulle så krydse af om vi var mere eller mindre end 50% positivt stemt for navnet

Så tog vi alle dem som vi begge var positivt stemte ovefor og lavede en ny liste. Der var 10 navne i alt og dem ranglistede vi fra 1-10 hver i sær. Til sidst lagde vi vores score sammen og så fik vi en top 3.

Som endte med at være 3 af de navne jeg havde foreslået.

Magnus

Anton

Asger

Vi har valgt den øverste for det var den vi var mest enige om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Pigent

Anonym skriver:

Hva gør man så?

efternavn har vi på plads men ikke et fornavn - vi blir aldrig enige, jeg er meget over i lidt specielle navne og man mand tænker mere: Karl, Niels, Jens o.s.v. og det er SLET ikke mig og mine er SLET ikke hans......

Hmm.....

Jeg ved godt at det kan være svært at blive enig om navne. Vi har ingen børn endnu, men har da kort snakket navne. 

Jeg synes Theis er et fint navn og ud fra de navne du skrive din mand kan lide så ser det ud til at han godt kan lide gamle navne og der findes alt også nogle gamle navne der er flotte.

I kunne gå på bibloteket og låne en navnebog, så kan i skrive alle de navne ned i kan lide og derefter finde ud af om der er et navn i begge to kan lide

Ellers kig forbi navnesnak.dk så hjælper vi dig.

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

Hva gør man så?

efternavn har vi på plads men ikke et fornavn - vi blir aldrig enige, jeg er meget over i lidt specielle navne og man mand tænker mere: Karl, Niels, Jens o.s.v. og det er SLET ikke mig og mine er SLET ikke hans......

Hmm.....

Så er der vel ikke andet at gøre end at få fat i en navnebog og finde et i begge kan være tilfredse med?

Anmeld

22. oktober 2012

TeamRocket

Herhjemme er reglen- at jeg føder dem så jeg har mest at skulle have sagt. Gg. Selfølgelig må man ikke vælge et navn den anden hader- men falder jeg 100% for et navn skal han prøve at vænne sig til det før han siger nej. Heldigvis har vi med de to andre bare været faldet pladask for samme navne (yderst praktisk) Men vi havde aftalen om at når jeg nu fødte så måtte jeg også bestemme, mest i tilfælde af vi ikke kunne blive enige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.