Endnu en milepæl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. oktober 2012

Satans

Så ramte jeg endnu en milepæl, 30+0. Nu kun 10 uger til terminsdatoen, og nøj hvor jeg glæder mig, og alligevel er jeg super nervøs for hvordan det hele skal gå. Jeg har ingen idé om hvad jeg bevæger mig ud i, men håber bare på at tage det hele som det kommer.. (lettere sagt end gjort )

Jeg har indtil videre taget 10 kg på, hvilket jeg syntes er meget voldsomt, eftersom at jeg kun har en bette baby-bule, og babyen kun vejer 1300 g .. Hvor dælen sidder resten så?   Det er nok gået til fostervand og moderkage. Heldigvis er det begrænset med strækmærker, jeg har kun fået et par stykker på hofterne. Men det ligger vist i familien at få lidt strækmærker der..

Jeg er så småt ved at stesse over alle de ting vi mangler at købe og få gjort klar, men når virkeligheden så rammer igen, så mangler vi altså ikke alverden Tasken til sygehuset er næsten pakket, tøj til den bette er vasket. Barnevognen, puslebord mm, lift, blespand og autostol er også klar. Vi mangler faktisk bare at få vuggen, dyne og pude hjem, så er alt på plads. Må nok hellere, for 700. gang idag, tjekke listen over mangler mv.

Min kæreste virker ikke synderligt stresset eller ude af sig selv, det lader han mig om Men alligevel har han næsten smidt mig ud i bilen, for at køre afsted til sygehuset de par nætter hvor jeg vågnede med krampe i benet. Haha, arme mand.. Han falder dog lidt til ro når jeg får fremstammet at det bare er benet   Vi er begge meget spændte på hvordan husets baby, i form af vores franske bulldog Cocio, vil tage hele affæren. Han er jo vant til at alt hyggen, nussen og puslen har drejet sig om ham. Men mon ikke at han nok skal vokse sig "storebror-rollen" til

Min familie er stort set også helt ude af sig selv. Min mor strikker tøjet som bebs skal have på hjem fra sygehuset, og stresser over hvilken bamse hun skal strikke til den bagefter. Min far sørger for at vuggen er i orden. Og de har begge travlt med at købe en barnevogn som bebs kan sove i når den er på besøg. Oldeforældrene er også elle-vilde og snakken går snart ikke om andet Det er jo så også den første barnebarn / oldebarn der er på vej

I skal da heller ikke snydes for et billede af baby-bulen, samt "storebroderen"

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

Nessie

I når det nok

Det vigtigste er jo bleer og tøj, maden har du indbygget, så har I glemt noget, kan det jo købes bagefter  (vi havde altså også det hele klar i god tid )

Synes 10 kg lyder fint, tæller man sammen løber det jo hurtigt op: baby, moderkage, fostervand, ekstra vand i kroppen osv. osv.

Rigtig fin babybule du har, og lille nuttet "storebror"  

Anmeld

21. oktober 2012

Snehund

Hvor er det spændende!

Lyder som om I har ret godt styr på det hele

FINE billeder. Flot, flot mave og mega cute vovse

Anmeld

21. oktober 2012

Satans

Nessie skriver:

I når det nok

Det vigtigste er jo bleer og tøj, maden har du indbygget, så har I glemt noget, kan det jo købes bagefter  (vi havde altså også det hele klar i god tid )

Synes 10 kg lyder fint, tæller man sammen løber det jo hurtigt op: baby, moderkage, fostervand, ekstra vand i kroppen osv. osv.

Rigtig fin babybule du har, og lille nuttet "storebror"  

Det er jo også det Man har nok bare tendens til at skal have styr på alt som kvinde ;P

Anmeld

21. oktober 2012

Satans

Snehund skriver:

Hvor er det spændende!

Lyder som om I har ret godt styr på det hele

FINE billeder. Flot, flot mave og mega cute vovse

Tak tak, vi prøver ihvertfald at have styr på det hele. Men nu hvor det er første gang er vi slet ikke sikre på om alt er på plads Men heldigvis så kommer mange af tingene sikkert naturligt  

Anmeld

21. oktober 2012

Snehund

Satans skriver:

Tak tak, vi prøver ihvertfald at have styr på det hele. Men nu hvor det er første gang er vi slet ikke sikre på om alt er på plads Men heldigvis så kommer mange af tingene sikkert naturligt  

Ja, det gør det - og hvis I kommer til at mangle noget, så er det nok til at skaffe.

Tænk på hvor mange børn, der fødes hver eneste dag under helt andre vilkår end i vores "priviligerede" del af verden - og mange af dem klarer sig jo strålende, uden alle de goder og al den planlægning, som vi har vænnet os til.

Men det må være svært at slippe kontrollen, når det er så tæt på, for man vil jo gerne have styr på det hele.

Men ja, vi er I naturens "vold" og den skal nok styre det vigtigste (i samarbejde med lægevidenskaben).

Anmeld

21. oktober 2012

Nessie

Satans skriver:

Det er jo også det Man har nok bare tendens til at skal have styr på alt som kvinde ;P

Præcis, og så er det jo vildt spændende når det er første gang, og så skal det hele bare helst være på plads i god tid

Anmeld

21. oktober 2012

Miss BananaHammock

Fin mave :0)

Stresser også selv - tror det er helt normalt. Men jeg er overbevist om at de små er ligeglade :0)

Kan fortælle at vi igår gik igang med en stor renovation af første sal hvor vores soveværelse og babys værelse skal være så stress det kender jeg godt :0)

Anmeld

21. oktober 2012

Satans

Miss BananaHammock skriver:

Fin mave :0)

Stresser også selv - tror det er helt normalt. Men jeg er overbevist om at de små er ligeglade :0)

Kan fortælle at vi igår gik igang med en stor renovation af første sal hvor vores soveværelse og babys værelse skal være så stress det kender jeg godt :0)

Hehe, vi valgte at vente med ombygningen til engang når vi har fået styr på baby og alt det er medfølger Og den første stykke tid skal baby bare sove i vugge ved siden af vores egen seng

Anmeld

21. oktober 2012

CH2012

Det er en rigtig fin mave, du har

Jeg kommer bare med et godt råd jeg har hørt: det er at lave mad i forvejen, som man så kan fryse ned - så har man nem mad til det første stykke tid efter man er kommet hjem fra fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.