Akut brug for hjælp - forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ja, lækker omgang... har siddet på wc'et i næsten en time og skal SÅ MEGET men der sker intet. Har alligevel presset så meget at det sådan er halvvejs igennem, så nu har jeg virkeligt ondt i maven.

Hvad kan jeg gøre? Jeg aner ikke hvordan man kan få hul igennem og kan ikke engang sidde op af smerter lige nu 

Alle forslag er velkomne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2012

LRJ

Anonym skriver:

Ja, lækker omgang... har siddet på wc'et i næsten en time og skal SÅ MEGET men der sker intet. Har alligevel presset så meget at det sådan er halvvejs igennem, så nu har jeg virkeligt ondt i maven.

Hvad kan jeg gøre? Jeg aner ikke hvordan man kan få hul igennem og kan ikke engang sidde op af smerter lige nu 

Alle forslag er velkomne!

Puh det lyder ikke rart

prøv at lav din egen "lavmemt" , vand plus lidt mild sæbe, i en sprøjte hvis du har sådan en eller noget lign, så skulle det gerne komme

Anmeld

21. oktober 2012

Dinna88

Jeg fandt dette via google:

Lav evt. lidt aff. marmelade, af opblødte kogte svesker, tilsat lidt sennesblade, tilsæt evt. friske figner (vi må nemlig ikke spise tørrede figner). Som så koges med. ••Spis op til 1 spsk. dagligt, indtil der er gang i maven, trap så ned til 1-2 teskefulde, for så at holde pause, når maven er kommet ordentlig i gang igen.
Det bør opbevares i køleskab

Hørfrø som er kogt i vand, har gavnlig virkning.
Hørfrø er meget olieholdige frø, så hvis man feks bruger 15 gram, så har man brugt sin daglige fedtration!
( tror ikke vi må bruge hørfrø; men som nødsituation kan det gøres således)

Husk ( fåes på apoteket og matas) har gavnlig virkning, men igen, kun hvis du drikker nok.

Drik evt en kande økologisk universalt, dagligt, (fåes i brugsen), drik det evt. koldt. 
Det virker også, dog kun i en mild form, er samtidig let vandrivende.

Kender ikke det Seasalt- te, men kan se, at det skulle virke efter ca 12 timer!
Nogle kan have gavn af det.

Anmeld

22. oktober 2012

Emma0000

Jeg kan varmt anbefale sveskegrød til 12,95 kr som du kan købe i enhvert supermarked. Jeg døjer også meget med forstoppelse men sveskegrøden plejer at kunne hjælpe på ca 20 min-30 min.

Bare en alm. dyb tallerken med mælk og evt. lidt fløde så er det faktisk lige som en lille dessert og smager ganske godt.

Håber det hjælper og kan anbefale dig at have et par æsker på lager da det sagtens kan holde sig i lang tid.

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

Emma0000 skriver:

Jeg kan varmt anbefale sveskegrød til 12,95 kr som du kan købe i enhvert supermarked. Jeg døjer også meget med forstoppelse men sveskegrøden plejer at kunne hjælpe på ca 20 min-30 min.

Bare en alm. dyb tallerken med mælk og evt. lidt fløde så er det faktisk lige som en lille dessert og smager ganske godt.

Håber det hjælper og kan anbefale dig at have et par æsker på lager da det sagtens kan holde sig i lang tid.

Anmeld

22. oktober 2012

celkt

sådan lige her og nu, når du nu har det akutte problem, - kan du få microlax på apoteket. Det er et mini lavament, man sprøjter op, en lille bitte tube med lidt olie og lidt saltvand tror jeg. Det blødgør. Men du skal naturligvis tjekke at du må bruge det under graviditet.

Og ellers, et godt råd. Jeg har erfaring med at det er et spørgsmål om at slappe af i muskelgrupperne dernede, og bruge de samme vejrtrækningsøvelser som når man har veer. Lidt en slags meditation, for slapper du af, så gør tyngdekraften noget af arbejdet.. :-)

Ved godt, det lyder sådan lidt hippieagtigt. :-)

Anmeld

22. oktober 2012

Camilla30

Hej Mit bedste råd - som jeg selv har afprøvet men fin virkning er magnesiapiller, OG akupunktur, det skal nok sætte gang isystemet igen, hilsner fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.