Et par spørgsmål ang. MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.334 visninger
34 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Masig

Hvordan er det nu lige med tilberedning af MME?

Mener at have læst et sted at når de er 4 mdr behøver man ikke længere bruge kogt vand, men kan bruge det kolde vand fra hanen. Er det rigtigt eller har jeg misforstået noget?

Og så har jeg læst også at når de er fyldt 2 mdr, må man lave blandingerne klar på forhånd og have i køleskabet til et døgn ad gangen? Gør I andre det, eller blander I det først når det skal bruges? Om dagen gør det ikke så meget, men om natten hvor vi først vågner når han er vågner og er rigtig sulten, kunne det være let og praktisk hvis det var blandet i forvejen og bare lige skulle varmes i mikroen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Mother-love

Det er helt rigtigt at de må få vand fra hanen når de er 4 mdr. Og at du godt må blande på forhånd når de er to mdr.

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

michelledam skriver:

Det er helt rigtigt at de må få vand fra hanen når de er 4 mdr. Og at du godt må blande på forhånd når de er to mdr.

Super.. Så vil vi da gøre det, i hvert fald til natten.. det er da klart noget nemmere end at stå og bakse med pulver der midt i halvmørket :-)

Han er 3 mdr nu, så venter lige med at bruge vand fra hanen lidt endnu, men ville lige høre om jeg havde læst rigtigt Skal flaskerne så heller ikke koges/steriliseres mere efter de 4 mdr?

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Masig skriver:

Super.. Så vil vi da gøre det, i hvert fald til natten.. det er da klart noget nemmere end at stå og bakse med pulver der midt i halvmørket :-)

Han er 3 mdr nu, så venter lige med at bruge vand fra hanen lidt endnu, men ville lige høre om jeg havde læst rigtigt Skal flaskerne så heller ikke koges/steriliseres mere efter de 4 mdr?

lige et råd - som vi brugte

Gør det at du blander kogt vand og vand fra hanen så h*n vender sig til det, og ikk går direkte over på vand fra hanen ..

Havde lavet den fejl med den store at jeg havde brugt vand fra hanen og han fik noget ondt i maven fra starten ....

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

mybaby-girl skriver:

Gør det at du blander kogt vand og vand fra hanen så h*n vender sig til det, og ikk går direkte over på vand fra hanen ..

Havde lavet den fejl med den store at jeg havde brugt vand fra hanen og han fik noget ondt i maven fra starten ....

Det var da egentlig et meget godt råd.. Havde jeg slet ikke tænkt på, men giver da god mening.. det skal jeg huske.. Tak

Anmeld

20. oktober 2012

Mother-love

Masig skriver:

Jo det skal de. Vi gjorde det så længe isabella var på flaske. Hun gad ikke flasken mere da hun bar 7 mdr. For mme er meget baktierefremkaldende. Så jeg ville stadig koge dem. For at være på een sikre side. Jeg synes ikke det kræver ret meget lige at gøre. Forstår ikke folk der synes det er så besværligt med flaskerne. Jeg ammede den første mdr af isabellas liv. Havde ikke nok til hende derfor kom hun på flaske. Og må indrømme at jeg var mere glad for at give flaske end at amme. Og synes det er ligeså nemt. Men isabella var også ligeglad med om en brik færdig mme var lunken eller varm.så vi behøvede ikke at varme når vi var ude. Det var kun det vi selv skulle blande hun ikke ville have lunken eller kold.

Anmeld

20. oktober 2012

Mother-love

mybaby-girl skriver:

vi blandede også de første 14. Dage

Anmeld

20. oktober 2012

mybaby-girl

Masig skriver:

Det var da egentlig et meget godt råd.. Havde jeg slet ikke tænkt på, men giver da god mening.. det skal jeg huske.. Tak

Selv tak

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

michelledam skriver:

Jo det skal de. Vi gjorde det så længe isabella var på flaske. Hun gad ikke flasken mere da hun bar 7 mdr. For mme er meget baktierefremkaldende. Så jeg ville stadig koge dem. For at være på een sikre side. Jeg synes ikke det kræver ret meget lige at gøre. Forstår ikke folk der synes det er så besværligt med flaskerne. Jeg ammede den første mdr af isabellas liv. Havde ikke nok til hende derfor kom hun på flaske. Og må indrømme at jeg var mere glad for at give flaske end at amme. Og synes det er ligeså nemt. Men isabella var også ligeglad med om en brik færdig mme var lunken eller varm.så vi behøvede ikke at varme når vi var ude. Det var kun det vi selv skulle blande hun ikke ville have lunken eller kold.

Jeg tænkte også at sterilisere for at være helt sikker.. Vi har jo sådan en sterilisator til det, eneste problem er bare at den ikke kan tage de helt store flasker, så når han skal derop får vi et problem.. Så må vi have fat i en større... Vi har MEGET kalk i vandet og flaskerne bliver helt hvide og får sådan en træls kalkbelægning hvis vi bare koger dem i gryde nemlig... Så lige med det, ville være det nemmere hvis man ikke behøvede sterilisere.. men ellers synes jeg heller ikke det er et problem overhovedet...

Her gik amningen rigtig dårligt helt fra start, han ville slet ikke tage fat og det tog en krig at få bare et par ml i ham, og så skulle han alligevel have flaske bagefter og der skulle malkes ud og det hele... og så faldt produktionen bare... Så jeg synes helt klart også det er nemmere med flaske, og fordelen er jo at så kan faren også være med

Vi kan så ikke bruge brik da han skal have grøn allomin pga maveproblemer, og det fås ikke på brik, men han er heller ikke sart med om det er halvkoldt eller de der 37 grader... Bare det ikke er iskoldt eller for varmt jo...

Anmeld

20. oktober 2012

Mother-love

Masig skriver:

Jeg tænkte også at sterilisere for at være helt sikker.. Vi har jo sådan en sterilisator til det, eneste problem er bare at den ikke kan tage de helt store flasker, så når han skal derop får vi et problem.. Så må vi have fat i en større... Vi har MEGET kalk i vandet og flaskerne bliver helt hvide og får sådan en træls kalkbelægning hvis vi bare koger dem i gryde nemlig... Så lige med det, ville være det nemmere hvis man ikke behøvede sterilisere.. men ellers synes jeg heller ikke det er et problem overhovedet...

Her gik amningen rigtig dårligt helt fra start, han ville slet ikke tage fat og det tog en krig at få bare et par ml i ham, og så skulle han alligevel have flaske bagefter og der skulle malkes ud og det hele... og så faldt produktionen bare... Så jeg synes helt klart også det er nemmere med flaske, og fordelen er jo at så kan faren også være med

Vi kan så ikke bruge brik da han skal have grøn allomin pga maveproblemer, og det fås ikke på brik, men han er heller ikke sart med om det er halvkoldt eller de der 37 grader... Bare det ikke er iskoldt eller for varmt jo...

Ved ikke hvad flasker i bruger. Vi brugte avent da isabella kom op i de store flasker. Så vi købte den fra avent brugt. Så kan man få dem for ret billige penge. Men ellers passer næsten alle flasker i de forskellige man kan få på markedet.

Isabella fik også kun syrnet fra beauvais. Men hun fik bare beauvais alm. I brik. Men det var også kun hvis vi skulle ned i byen eller lign. Vi havde pulver med hvis vi skulle over til familie og lign. Og. De få gange hun fik de alm. Skete der ikke noget ved. Hun fik nemlig afsindig hård mave hvis hun fik det alm. Men brikkerne var ikke så hård ved maven.

Ved ikke om du kender det. Men du kan få nogle bio gaia mælkesyre dråber i helsekost forretninger. Det brugte vi til isabella. Og de var virkelig super gode. Hun skulle bare have 5 dråber om dagen. De er uden smag. Og de virkede rigtig godt på hende så hun fik nemmere ved at komme af med afførring samt havde hun sjældent ondt i maven.
Der er jo ikke alt muligt i. Det er bare rene mælkesyrebaktierier so er rigtig godt for systemet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.