Min baby skal være storesøster.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Her kommer der til at være 13 måneder imellem så hyggeligt med en i samme situation  

Vi har en barnevogn.. Og en klapvogn. Klapvognen og barnevognen er begge helt nye, og dyre.. Vi har købt klapvognen stor, og sådan at den  store kan sove der hvis det bliver nødvendigt  

Og så søskende sæde til barnevognen hvis det er  

Det er rigtigt rart med andre i samme båd.

Dog er jeg ikke så langt som dig endnu

Selvom det var planlagt, kommer der en masse tanker og spørgsmål.

Vi har tænkt os at købe en tvillingeklapvogn så storesøster kan sidde/sove i den og den lille kan ligge i liften i starten og senere sove i den ligesom storesøster.

Jeg er også nysgerrig efter hvad din den ældste sagde, det er vel begrænset om han/hun helt har forstået det? Altså til at skulle være storesøster/bror.

Hvad sagde familien? Vi har kun fortalt det til vores forældre - og det var heldigvis positivt feedback.

Var det også hårdt de første uger? Jeg er sindsyg træt hele tiden, men kan ligesom ikke sove min dag væk når jeg jo har en på 7 mdr. Hvordan taklede du det?

Jeg har mange flere spørgsmål - men vil ikke overrumple dig

Og tak for dit svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Hej,

Jeg har selv to drenge med 12 mdr i mellem jeg vil gerne skrive en masse, men er kun lige på fra tlf, så det bliver nok i aften, når jeg lige får computer frem

Og jeg vil meget gerne høre dine erfaringer.

Om det var hårdt? Om der har været jalousi? Hvordan taklede den store af de 2 at skulle være storesøster/bror? Hvad gjore i rent praktisk?

Jeg glæder mig til at høre fra en der har været igennem det.

Og tak for svar

Anmeld

20. oktober 2012

Ønskeønskeønskebarn

Anonym skriver:

Er anno, men "springer ud" efter NF - håber i vil svare alligevel

Og er der nogen som gætter hvem jeg er så er det en privatbesked

Jeg er 2. gangs gravid med termin 2 juni næste år. Min "ældste" er snart 6 måneder gammel. Vi er meget glade og det var mere eller mindre planlagt - havde ikke lige regnet med at den ville komme i første hug igen

Der vil være ca. 14 mdr. mellem dem.

Men nu til mine spørgsmål:

Hvad gjorde i med barnevogn/klapvogn? Har i andre med tætte børn haft flere fordele end ulemper? Hvad er fordelene? Hvad er ulemperne? "springer" man bare fra den ene barsel til den anden? Jeg har et ton af andre spørgsmål også - men de må komme i løbet af tråden.

På forhånd tak for jeres svar

Stort tillykke:-) vi herhjemme venter os også igen og der vil være 13 måneder imellem dem:-) vi har kigget på en abc design zoom søskendevogn med en barnevognskasse til :-) det er noget vi kommer til at sjal bruge særlig i handlesituatuoner og lign. Ellers bliver det jo bare spændende;-)

Anmeld

20. oktober 2012

Tennamor

Jeg fik nr 2 for en måned siden (der er 16 måneder imellem dem). Vi har en barnevogn, klapvogn og tvillingeklapvogn med lift.
Det er indtil videre gået super godt. Storesøster elsker sin bror og indtil videre har det været meget nemmere end forventet

Anmeld

20. oktober 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Er anno, men "springer ud" efter NF - håber i vil svare alligevel

Og er der nogen som gætter hvem jeg er så er det en privatbesked

Jeg er 2. gangs gravid med termin 2 juni næste år. Min "ældste" er snart 6 måneder gammel. Vi er meget glade og det var mere eller mindre planlagt - havde ikke lige regnet med at den ville komme i første hug igen

Der vil være ca. 14 mdr. mellem dem.

Men nu til mine spørgsmål:

Hvad gjorde i med barnevogn/klapvogn? Har i andre med tætte børn haft flere fordele end ulemper? Hvad er fordelene? Hvad er ulemperne? "springer" man bare fra den ene barsel til den anden? Jeg har et ton af andre spørgsmål også - men de må komme i løbet af tråden.

På forhånd tak for jeres svar

Jeg vil da svare så godt jeg kan  -  jeg har to drenge med 10,5 mdrs mellemrum

Her har de en barnevogn hver, selvfølgelig, så har vi en tvillingeklapvogn og en alm. klapvogn

Fordelene er helt klart at de nyder hinanden, mine er nu 2,5 og snart 2 og de elsker hinanden - det er fantastisk

Jeg sprang fra barsel til barsel, da min den første barsel jo ikke nåede at slutte, inden den næste barsel startede

Du skriver bare, hvis du har flere spørgsmål - og tillykke

Anmeld

20. oktober 2012

Meyer

Profilbillede for Meyer
Tillykke med graviditeten.
Kender godt følelsen, det tog 4 mdr at lave Caroline, og så tog det så bare 14 dage at lave Astrid

Der er 15 mdr mellem mine to store. Jeg gik fra den ene barsel til den anden.
Med hensyn til barnevogn hr vi kun en. Caroline lærte aldrig at sove i den, men Astrid elskede den.
En almindelig klapvogn.
Fordele:
Man et inden i alt baby tingene
Ingen søskende jalousi
De har utrolig hurtig glæde af hinanden
De kan behandles stort set ens
Elsker mine "tvillinger" de elsker bare hinanden

Ulemper
De får alle børnesygdommende samtidet
Når den ene er færdig med et trin, ja så starter den anden

Anmeld

20. oktober 2012

jeanett 26

Vi har en dreng på 5år og en på 4år. Der er 12mdr imellem dem de havde hver deres børne vogn og så en tvilling vogn. Vi har os en pige på 2.5år og en dreng på 9mdr. Alle har haft hver deres.
Så snart de har kunne gå har de gjort det, vi har ikke brugt tvillingvogn så meget.

Alle vores børn har et helt særligt bånd sammen. Det er virkelig skønt som mor og se det.
Vores børn er ikke jaloux, vi giver hver enkel alene tid med en af os på skift så ingen bliver glemt. Så laver vi lige netop det barnet har lyst eller brug for.

Jeg er bare gået fra den ene barsel til den anden.

Vil så sige trods vi har 4børn i 3 forskellige pasning steder er vi stort set aldrig syge, og det smitter ikke altid. Bare fordi en af vores børn er ryg med f.eks influenza får vi andre det ikke nødvendigvis

Du er meget velkommen til skrive hvis du har flere spørgsmål

Anmeld

21. oktober 2012

baby012

Anonym skriver:

Det er rigtigt rart med andre i samme båd.

Dog er jeg ikke så langt som dig endnu

Selvom det var planlagt, kommer der en masse tanker og spørgsmål.

Vi har tænkt os at købe en tvillingeklapvogn så storesøster kan sidde/sove i den og den lille kan ligge i liften i starten og senere sove i den ligesom storesøster.

Jeg er også nysgerrig efter hvad din den ældste sagde, det er vel begrænset om han/hun helt har forstået det? Altså til at skulle være storesøster/bror.

Hvad sagde familien? Vi har kun fortalt det til vores forældre - og det var heldigvis positivt feedback.

Var det også hårdt de første uger? Jeg er sindsyg træt hele tiden, men kan ligesom ikke sove min dag væk når jeg jo har en på 7 mdr. Hvordan taklede du det?

Jeg har mange flere spørgsmål - men vil ikke overrumple dig

Og tak for dit svar

Min datter var fire måneder da jeg blev gravid, hun er 9 måneder nu, så hun siger ikke noget til det , endnu . der går nok lige lidt inden hun forstår det.. 

Mine forældre tog det ikke så pænt, da det jo selvf. Er tæt på hinanden.. Men de er da kølet ned igen alle andre på både min og mandens side tog det godt, og var glade for det  

mht. Træthed så kan jeg fortælle at det kun bliver værre jo længere du kommer hen manden har overtager lidt ekstra mht. Natte renderi.. Men ellers er det bare at bide tænderne sammen det er blevet rigtig hårdt nu synes jeg, for har langt mere ondt i denne graviditet end den første, dels fordi de lægger så tæt på hinanden, og dels fordi at jeg har den store at slæbe rundt på  

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Stort tillykke:-) vi herhjemme venter os også igen og der vil være 13 måneder imellem dem:-) vi har kigget på en abc design zoom søskendevogn med en barnevognskasse til :-) det er noget vi kommer til at sjal bruge særlig i handlesituatuoner og lign. Ellers bliver det jo bare spændende;-)

Hej.

Har været inde og kigge på den vogn du nævner, og den er jo rigtig smart - så mon ikke manden kan overtales til sådan en?

Tak for dit svar

Anmeld

21. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tennamor skriver:

Jeg fik nr 2 for en måned siden (der er 16 måneder imellem dem). Vi har en barnevogn, klapvogn og tvillingeklapvogn med lift.
Det er indtil videre gået super godt. Storesøster elsker sin bror og indtil videre har det været meget nemmere end forventet

Hvor er det dejlig med positiv feedback

Vi håber også meget at kunne undgå jalouxi - hun kan vel ikke huske at det kun har været hende

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.