Solarie under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. oktober 2012

Anonym trådstarter

Skriver som anonym fordi min graviditet stadig er hemmelig

Hvis man nu ser bort fra at solarie generelt frarådes også når man ikke er gravid, er der så noget specielt ekstra farligt når man er gravid? Altså ligesom at rygning og alkohol ikke er sundt selvom man ikke er gravid, men ER man gravid så skader det barnet. Det samme med hårfarve. Er det sådan med solarie, eller tager barnet ingen form for skade af det?
Og vi snakker altså ikke heftigt forbrug af solarie, maks et par gange om måneden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hvis man nu ser bort fra at solarie generelt frarådes også når man ikke er gravid, er der så noget specielt ekstra farligt når man er gravid? Altså ligesom at rygning og alkohol ikke er sundt selvom man ikke er gravid, men ER man gravid så skader det barnet. Det samme med hårfarve. Er det sådan med solarie, eller tager barnet ingen form for skade af det?
Og vi snakker altså ikke heftigt forbrug af solarie, maks et par gange om måneden.

Altså der er jo en grund til at solarie bliver betegnet som kræftfremkaldende - så jeg ville ikke gøre det 

Vi havde min mors hund ved dyrlægen og han skulle have taget røntgen, jeg måtte gå ud på vejen og over på den anden side fordi jeg er gravid, ellers var dyrlægen bange for at påvirke mig.

Ved godt at røntgen og solarie ikke er helt det samme, men det er jo alligevel kraftig UV/stråler osv der kommer derfra 

Anmeld

19. oktober 2012

Maja88

man må gerne gå i sol.. bare maks 1 gang i ugen

Anmeld

19. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

Man må gerne gå i sol, og det frarådes ikke af hensyn til barnet, men fordi der er en øget risiko for varige pigmentforandringer (pga. hormonerne), når man er gravid.

Jeg selv har gået i sol en enkelt gang i håb om, at det kunne hjælpe på den ekstreme acne, jeg har fået.. Jeg fik ingen pigmentforandringer.. 

Anmeld

19. oktober 2012

Miss BananaHammock

Ellers kan du evt. bruge sun mist fra nordictan - selvbruner unden parabener, parfume og alkohol

Anmeld

19. oktober 2012

Holbæktrunten

M (: skriver:

Man må gerne gå i sol, og det frarådes ikke af hensyn til barnet, men fordi der er en øget risiko for varige pigmentforandringer (pga. hormonerne), når man er gravid.

Jeg selv har gået i sol en enkelt gang i håb om, at det kunne hjælpe på den ekstreme acne, jeg har fået.. Jeg fik ingen pigmentforandringer.. 

Anmeld

19. oktober 2012

Jenie

Jeg ved ikke om det passer, men har hørt at foster vandet fordamper ved et højt forbrug sol. hæng mig ikke op på det spørg evt. din læge eller jm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.