Du ka lige få min lille historie også.
Jeg fik konstateret ssf i uge 32+3, blev indlagt og fik at vide at baby ku komme nu eller først om 8 uger. Det var svært at sige hvornår, men sku nok nærmer indstille mig på nu, frem for sener.
Fik målt blodtryg hver 3 time, samt blodprøver hver 3 time. Sku holde mig i ro og slappe af! Kærsten kom med masser af bøger + en bærbar dvd afspiller, så jeg havde lidt at gi mig til. Øv kedeligt!
Efter 1 1/2 uge fik jeg lov til at tage hjem i 3 timer, mellem prøver. Da jeg kom tilbag blev jeg så syg du tror det er løgen. Trykken for brystet, synsforstyrelser, svimmel og opkast. Efter nogle timer gik det ligesom over. Kl 21.15 får kærsten at vide, at nu må han gerne tage hjem, da der ik ska ske mere i dag. Kl 22.15 står der en fødselslæge og en jordmor på min stue og siger at NU ska jeg ha ks. Jeg bliver noget overrasket og når lige at få fat på min kærste, som lige når at komme tilbage. Kl 23.15 kommer thea til verden. Lille og helt perfekt i uge 34+.
Mit blodtryg lå på 200/180 ( på medecin )jeg havde vand i hele kroppen, mine nyre fungerede ik ordenligt og jeg blev voldsom syg af morfinen. Jeg lå på intensiv opvågning frem til kl 13 næste dag, fordi jeg glemte at trække vejret osv. Det vidste sig i de sidste blodprøver jeg havde fået taget kl ca 20, at min ssf havde udviklet sig til hellp.
Det jeg nok bare vil sige er at det ka hurtigt udvikle sig, til det værre, så det er rigtig godt de holder extra øje med dig, så de ka gribe ind, sku noget gå galt.
Vi var indlagt 3 uger efter fødslen også, så 4 1/2 uge blev det til i alt, og ja man bliver da lidt blank i hovedet, men det er det værd!!
Ps og det lyder værre end jeg oplevede det!! Vh stine