mens smerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2008

Sørensen

Til Tina Holst Larsen

Undskyld jeg spørger så direkte.

Jeg skal til en større undersøgelse på torsdag på Skejby Sygehus, fordi jeg generelt mister meget blod og kan ikke holde min blodprocent oppe.

En af årsagerne er det månedlige :)

De anbefaler at jeg samtidig med at jeg er i fuld narkose skal have sat en hormonspiral op. Da den vil hjælpe på smerter, blødninger og uønsket graviditet.

Mit spørgsmål kommer nu :)
Er den virkelig sikker?
Hjælper den med blødningerne - nogen siger man helt kan stoppe med at få sin mens?
Kan man mærke den?
kan den falde ud?
den snor der hænger i den for at man kan trække den ud igen . er den nem at komme til?
Har du fået din sat op og taget ud under fuld narkose?

Undskyld jeg går ind på så personlig emne - er bare vild bange for det der skal ske, da jeg ikke føler mig "klædt ordenlig på til det".

/Tina HS

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2008

Doktor Doolittle

Hej Tina
Det er helt ok :)
Jeg fik min hormonspiral sat op hos en praktiserende gynækolog, ens egen læge kan også gøre det, det behøver ikke være under akut narkose. Det gør de nok kun på dig, fordi du samtidig skal undersøges alligevel. Når du skal have taget spiralen ud igen, vil du kunne få det gjort hos din egen læge. Til at starte med kunne min kæreste mærke snoren, jeg var derfor nødt til at få klippet den helt kort hos gynækologen. Nu kan hverken han eller jeg mærke hverken spiralen eller snoren, men fordi snoren er klippet helt kort, skal spiralen tages ud igen hos en gynækolog, det kan praktiserende læge ikke længere klare. Men jeg skal ikke være bedøvet. Spiralen kan ikke falde ud, og den er næsten 100% sikker. Jeg har haft ekstremt kraftige blødninger og mange mens smerter, nu bløder jeg ikke så meget og har færre smerter.
Jeg synes da bare du skal få den sat op, jeg tror du vil blive glad for den :)
Knus og god dag fra Tina

Anmeld

8. januar 2008

SaNiNa

Det skal jeg altså overveje til næste månede eller håber der går flere måneder skulle jo gerne blive gravid;)
men tusind tak til alle for henvisninger.

Kuns Sanne som ligger under dynen idag igen

Pröv at google Mooncup ... Den fåes i 2 störrelse A= over 30 eller vaginal födsel eller B= Under 30 uden vaginal födsel :)

Den er blöd og föjelig og nem at få op .. Den danner ligesom et vacum deroppe sådan at det altså tager märkbart meget af smerterne .. Genial opfindelse og så koster den kun 270 kr og er for mit vedkommende tjent ind efter 2 mens. (Da jeg blöder meget og måske skifte bind rigtig rigtig mange gange :)

Og så må/kan man sove med den ;) Og genial hvis man ofte lider af svamp pga. bind og div. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.