Indkøring i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

K&S

Jok123 skriver:

Det gik godt idag.. Han græd da jeg gik men stoppede da jeg var gået og har hygget sig idag, så det var dejligt

men han er det stadig kun godt 3 timer.. Jeg foreslog at vi trak det en time mere idag, men det ville hun ik fordi han var den eneste der var der.. Hmm.. Følte lidt at hun ik gad fordi så ku hun få tidligt fri

Ej, det kan hun da ikke tillade sig - det er lige netop den bedste situation for de 2 at lære hinanden at kende i, når der ikke er andre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Jok123

K&S skriver:

Ej, det kan hun da ikke tillade sig - det er lige netop den bedste situation for de 2 at lære hinanden at kende i, når der ikke er andre 

Ja lige netop.. Ringer til kommunen på mandag og snakker med dem, for jeg bryder mig ik om den start han har fået, og synes det er synd for ham, og det synes jeg de skal vide

Anmeld

19. oktober 2012

BellaT

Jok123 skriver:

Ja lige netop.. Ringer til kommunen på mandag og snakker med dem, for jeg bryder mig ik om den start han har fået, og synes det er synd for ham, og det synes jeg de skal vide

Vil virkelig råde dig til tage den med dagplejeren i stedet for. Det er en rigtig dårlig start på et samarbejde, du er ved at lave. Hun er vant til at forældre stiller spørgsmål til det hun gør. Det er ikke en konflikt, men bare ganske almindeligt samarbejde.

Sagde hun direkte til dig at han kun kunne være der 3 timer, fordi han var den eneste der var der? Det lyder mærkeligt at hun skulle sige sådan, synes jeg.

Anmeld

19. oktober 2012

K&S

Jok123 skriver:

Jeg synes heller du skal tale med dagplejeren, inden du kontakter kommunen - det kan godt give et dårligt samarbejde, hvis ikke du har snakket med dagplejeren først og givet hende en mulighed for at "forsvare" sig/ændre på praksis

Anmeld

19. oktober 2012

Jok123

BellaT skriver:

Vil virkelig råde dig til tage den med dagplejeren i stedet for. Det er en rigtig dårlig start på et samarbejde, du er ved at lave. Hun er vant til at forældre stiller spørgsmål til det hun gør. Det er ikke en konflikt, men bare ganske almindeligt samarbejde.

Sagde hun direkte til dig at han kun kunne være der 3 timer, fordi han var den eneste der var der? Det lyder mærkeligt at hun skulle sige sådan, synes jeg.

Synes bare jeg har gjort klart at jeg synes han sku trappes op i tid men uden held.. jeg spurgte om han ik ku blive til 12.45 idag så han ku være med til at spise, hvor hendes svar til var at han jo var den eneste så det blev kl 11 han sku spise så vi ku holde aftalen kl 11.45.

jeg ved ik om jeg har lyst til at beholde hende, for jeg synes helt klart ik at den her indkøring er den bedste for min søn. Han er jo total forvirret, hans rytmer er helt hen i vejret og han lærer jo ik at være der før det er lige på og hårdt..

Anmeld

19. oktober 2012

BellaT

Jok123 skriver:

Synes bare jeg har gjort klart at jeg synes han sku trappes op i tid men uden held.. jeg spurgte om han ik ku blive til 12.45 idag så han ku være med til at spise, hvor hendes svar til var at han jo var den eneste så det blev kl 11 han sku spise så vi ku holde aftalen kl 11.45.

jeg ved ik om jeg har lyst til at beholde hende, for jeg synes helt klart ik at den her indkøring er den bedste for min søn. Han er jo total forvirret, hans rytmer er helt hen i vejret og han lærer jo ik at være der før det er lige på og hårdt..

Ok, jeg tror du er for utydelig overfor hende. Hvis du siger kl.12.45, så er det 12.45. Og ikke kl. 11.45.

Men jeg kan se logikken i, ikke at hente kl. 12.45, hvis han er vant til at blive puttet ved 12-tiden f.eks. Så var det nok bedre at hente efter middagslur. Det er sådan nogle ting I bør kunne snakke om. Det er måske misforståelser det hele.

Men det er rigtigt, at han bør prøve at sove der, som en del af indkøringen.

Anmeld

19. oktober 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Jok123 skriver:

Hvordan foregik indkøring i dagpleje for jer og hvor lang tid tog det??

Min søn startede sidste mandag. Jeg var med de første 3 dage og tog ham med hjem igen 1-1 1/2 time efter. 4. Dag var han der selv i et par timer, det gik rigtig godt. Han blev så desværre syg og missede derfor fredag og mandag.. I tirsdags var han der så fra kl 8.30 til 11. Det var han også onsdag og det synes hun også han sku nøjes med Idag.. Jeg fik dog presset 45 min mere ind, for jeg skal starte på arb på tirsdag, og der SKAL han være der fra 7-15.45, og det synes jeg bare er en vild overgang fra 2 1/2 time og så pludselig er det hele dagen..

Han blev rigtig ked af det da jeg afleverede ham Idag.. Øv

øv det er bare rigtig hårdt med dagplejestart. Men prøv at føl dig tryg ved det, så bliver det meget nemmere for dit barn. Du kan sagtens trappe op fra 11:45 og til 15:45 husk på han sover sin middagslur det meste af det tidsrum, så får ham er det jo ikke meget længere. Måske skal du hente ham kort tid efter han vågner de første par dage. Held og lykke med det.  

Anmeld

20. oktober 2012

Jok123

BellaT skriver:

Ok, jeg tror du er for utydelig overfor hende. Hvis du siger kl.12.45, så er det 12.45. Og ikke kl. 11.45.

Men jeg kan se logikken i, ikke at hente kl. 12.45, hvis han er vant til at blive puttet ved 12-tiden f.eks. Så var det nok bedre at hente efter middagslur. Det er sådan nogle ting I bør kunne snakke om. Det er måske misforståelser det hele.

Men det er rigtigt, at han bør prøve at sove der, som en del af indkøringen.

De blir puttet kl 13, det var derfor det sku være 12.45, så han ku nå hjem og sove i stedet

jeg tar en snak med hende mandag

Anmeld

20. oktober 2012

Jok123

sommerbarn<3 skriver:

øv det er bare rigtig hårdt med dagplejestart. Men prøv at føl dig tryg ved det, så bliver det meget nemmere for dit barn. Du kan sagtens trappe op fra 11:45 og til 15:45 husk på han sover sin middagslur det meste af det tidsrum, så får ham er det jo ikke meget længere. Måske skal du hente ham kort tid efter han vågner de første par dage. Held og lykke med det.  

Det ville jeg også super gerne, men jeg starter arb på tirsdag og kan derfor ik hente før 15.45.. Det var derfor jeg håbede at han var trappet op til at ku sove der i denne uge, og så ku jeg hente ham når han vågnede  

men vi må se, på mandag blir han afleveret kl 7 af farmand (det er ham der skal det fremover) og så henter jeg ham når de har spist til middag, og tirsdag burde han jo så sagtens ku være der hele dagen :

jeg håber at det nok skal gå for jeg ville også være ked af at sku flytte ham igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.