Skifte jordemor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.684 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Har brug for et råd..

Jeg er gravid med mit andet barn, og har ikke haft en særlig god fødsels oplevelse med mit første barn, som endte ud i et super akut kejsersnit efter 18 timer med veer..

Nu hvor jeg så er gravid med mit andet barn, vil jeg rigtig gerne føde selv, det er virkelig mit største ønske..

Men nu til mit problem... Den første jordemor konsultation jeg havde, var med en anden jordemor (Jette) end hende der skal følge mig fast, da hun havde ferie.. Men efter jeg så var til min anden konsultation og mødte min faste jordemor (Jing), blev jeg rigtig ked af det, hun forstod mig slet ikke som Jette gjorde..
Jette gjorde meget ud af at fortælle mig at selvfølgelig kunne jeg føde selv og måtte gerne føde i vand på trods af mit kejsersnit..
Men Jing der imod mente ikke jeg kunne føde i vand, og spurgte flere gange om jeg ikke gerne ville have planlagt kejsersnit denne gang..

Hvad gør jeg?? Og kan man overhovedet skifte jordemor her mit i forløbet?? (Er 27 uger henne)

Knus fra hende der virkelig gerne vil føde mit barn selv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Aabye

Ja du kan godt skifte jordemoder.. Du skal simpelthen bare ringe til dem og sige at du ikke er tryg ved din jordemoder og om det er muligt at du kan få en anden..

Anmeld

17. oktober 2012

Mumto3

Anonym skriver:

Hej Piger..

Har brug for et råd..

Jeg er gravid med mit andet barn, og har ikke haft en særlig god fødsels oplevelse med mit første barn, som endte ud i et super akut kejsersnit efter 18 timer med veer..

Nu hvor jeg så er gravid med mit andet barn, vil jeg rigtig gerne føde selv, det er virkelig mit største ønske..

Men nu til mit problem... Den første jordemor konsultation jeg havde, var med en anden jordemor (Jette) end hende der skal følge mig fast, da hun havde ferie.. Men efter jeg så var til min anden konsultation og mødte min faste jordemor (Jing), blev jeg rigtig ked af det, hun forstod mig slet ikke som Jette gjorde..
Jette gjorde meget ud af at fortælle mig at selvfølgelig kunne jeg føde selv og måtte gerne føde i vand på trods af mit kejsersnit..
Men Jing der imod mente ikke jeg kunne føde i vand, og spurgte flere gange om jeg ikke gerne ville have planlagt kejsersnit denne gang..

Hvad gør jeg?? Og kan man overhovedet skifte jordemor her mit i forløbet?? (Er 27 uger henne)

Knus fra hende der virkelig gerne vil føde mit barn selv..

Du kan sagtens skifte jordemor, og for dem er det hverdag. Gravide er homonelle, og helt frem til uge 40 er der gravide der ønkser en anden jordemor, så det skal du bare gøre!

Anmeld

17. oktober 2012

Anonym trådstarter

Line - med Bobben skriver:

Ja du kan godt skifte jordemoder.. Du skal simpelthen bare ringe til dem og sige at du ikke er tryg ved din jordemoder og om det er muligt at du kan få en anden..

Tror du jeg ville kunne ønske Jette som jeg havde ved første konsultation??

Anmeld

17. oktober 2012

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Du kan sagtens skifte jordemor, og for dem er det hverdag. Gravide er homonelle, og helt frem til uge 40 er der gravide der ønkser en anden jordemor, så det skal du bare gøre!

Glad for at høre jeg ikke er helt tosset..
Men tror du jeg ville kunne ønske Jette som jeg havde ved første konsultation??

Anmeld

18. oktober 2012

Tulle28

Det kan du sagtens. Jeg fik ved 1. besøg en supersød jordemoder, men ved 2. besøg var det end ny og hende kunne jeg slet ikke med... Sådan en ældre, lidt skrap en, der virkede som om mine spørgsmål var såååååå trættende Så jeg ringede til sekretariatet og sagde at vores kemi ikke passede og om jeg ikke kunne få en anden. Og det kunne jeg uden problemer

Anmeld

18. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Det kan du sagtens. Jeg fik ved 1. besøg en supersød jordemoder, men ved 2. besøg var det end ny og hende kunne jeg slet ikke med... Sådan en ældre, lidt skrap en, der virkede som om mine spørgsmål var såååååå trættende Så jeg ringede til sekretariatet og sagde at vores kemi ikke passede og om jeg ikke kunne få en anden. Og det kunne jeg uden problemer

Hvor er det bare dejligt at jeg ikke har/er ene om dette problem..
Hvilken jordemor fik du så?? Hende fra 1. Besøg eller kunne du ikke vælge??

Anmeld

18. oktober 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Hvor er det bare dejligt at jeg ikke har/er ene om dette problem..
Hvilken jordemor fik du så?? Hende fra 1. Besøg eller kunne du ikke vælge??

Jeg fik en helt 3. Men hun var rigtig sød og meget pro at jeg skulle føde selv - jeg fik nemlig PKS første gang og ville også bare SÅ gerne føde selv denne her gang

Anmeld

18. oktober 2012

Aabye

Anonym skriver:

Tror du jeg ville kunne ønske Jette som jeg havde ved første konsultation??

Ja da.. Selvfølgelig kan du det

Anmeld

18. oktober 2012

Anonym trådstarter

UPDATE:

Tak for jeres råd piger, jeg fik taget mig sammen og ringet til jordemor centeret, og nu har jeg fået Jette som jordemor..
De spurgte ikke engang hvorfor eller noget, jeg er simpelthen så lettet.. Dog skal jeg vente en uge længere med at komme til jordemor, men det gør ikke noget, bare jeg får Jette...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.