Vitaminer osv. efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.322 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

Miss BananaHammock

Jeg elsker at være på den sikre side, så her i graviditeten har jeg taget multivitamin, fiskeolie, kalk og jern. Hvilke bør jeg fortsætte med når jeg har født? Skal nemlig snart ud og fornye, så skal vide hvor store glas der skal købes

Hvad har I købt til den næste fase?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Deaktiveret profil

Miss BananaHammock skriver:

Jeg elsker at være på den sikre side, så her i graviditeten har jeg taget multivitamin, fiskeolie, kalk og jern. Hvilke bør jeg fortsætte med når jeg har født? Skal nemlig snart ud og fornye, så skal vide hvor store glas der skal købes

Under min graviditet tog jeg de der hedder gravitamin, og jern... Jeg har stadig nogle tilbage nu her efter jeg har født og dem tager jeg fortsat indtil der ikke er flere tilbage.. Men når de er tomme så er det slut.. Så fortsætter jeg kun med at tage Silica (Mod hårvækst), kalk (Da jeg ikke er den store mælkedrikker!) og alm. vitaminpiller som jeg gjorde før graviditeten.. 

Anmeld

20. oktober 2012

tarkoflen

Her er hvad jeg fik at vide på apoteket

http://www.multi-tabs.dk/Danish/Gravid/Nybagt-mor/ Anbefalinger-til-gravide-og-mor.aspx

Jeg er også bedst til at være på den sikre side, så jeg kværner også vitaminer for at være sikker

Anmeld

20. oktober 2012

AnnaK89

Du skal fortsætte med jern.
Og hvis du skal amme, skal du også fortsætte en måned efter du er stoppet med at amme.

Anmeld

20. oktober 2012

Masig

Jeg fik at vide at jeg ikke behøvede tage noget... Så længe jeg ikke blødte meget og derfor fik lav blodprocent skulle jeg ikke fortsætte med jern... Og fik ikke noget at vide om at jeg skulle fortsætte med andre vitaminer.. Jeg var så også nødt til at stoppe amning allerede efter 14 dage

Anmeld

20. oktober 2012

Tona

De samme som under graviditet (dog kun jern indtil man ikke bløder længere efter fødslen, men det kan man så evt tage igen når første menstruation indtræder især hvis den kommer hurtigt efter for der bløder man ofte meget igen).

Hvor længe man skal tage de her ekstra graviditetsvitaminer vil, efter min mening afhænge af forskellige ting. Hvis man ammer skal man i alt fald tage dem indtil man ikke ammer længere (her kan man dog som multivitamin vælge at tage "ammevitamin" (fx den fra Gravitamin). Hvis man ikke ammer er det i alt fald en god ide at tage dem det første halve års tid, da man typisk omkring når barnet er 4 mdr løber ind i den der periode hvor neglene flækker og håret falder af osv og så er det godt at være dækket ind.

Men jeg tænker faktisk at kalk og fiskeolie og multivitamin er jo altid godt at tage for alle, så egentlig kan du jo bare efter noget tid skifte din gravid multivitamin ud med almindelig multivitamin og så fortsætte sådan. Det har jeg gjort og jeg har så valgt også at spise d-vitamin da næsten alle danskere mangler det i et eller andet omfang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.