En til om (hænge)bryster og amning!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

kvinde84

Ved ikke helt om denne her hører under amning, men here goes: Det er vel alment kendt at ens bryster skifter udseende efter at man er sluttet med at amme. Så er det at jeg gerne vil være lidt på forkant, men hvad jeg skal forvente  Altså.... kommer de at se ud sådan ca som når brystet er godt tømt af baby når man ammer, eller skal man forvente et endnu mere "punkteret" bryst???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

modesty

Jeg skriv vist også i dit forrige indlæg ;-)

Det er MEGET forskelligt! Når jeg ser på mine veninder der har født. Nogle har fået helt flade og meget hængende bryster, nogles hænger lidt mere end før, men ikke vildt meget. Jeg selv har været så heldig at mine er stort set uændrede. En anelse fladere, men det er nok kun mig selv der kan se forskellen.

Det lader til at en tommelfingerregel er at jo større bryster man har, jo mere kommer de til at hænge efter endt amning.

Men det handler også om dit brystvæv. Min mor har f.eks rimelig store bryster, og de holdt sig meget pænt efter amning. Så måske jeg har arvet hendes "gode" væv.

Anmeld

16. oktober 2012

sne190810

kvinde84 skriver:

Ved ikke helt om denne her hører under amning, men here goes: Det er vel alment kendt at ens bryster skifter udseende efter at man er sluttet med at amme. Så er det at jeg gerne vil være lidt på forkant, men hvad jeg skal forvente  Altså.... kommer de at se ud sådan ca som når brystet er godt tømt af baby når man ammer, eller skal man forvente et endnu mere "punkteret" bryst???

Jeg syntes nu ikke mine har ændreet sig så markant igen efter endt amning. Min datter er 2 år pt. stoppede med at amme da hun var 10 måneder.

Det der har ændreet sig er måske at de ikke er lige så spændstige som de var i deres unge år Du ved, sådan sidder-oppe-under-hagen-teenage-agtigt, men nok bare mere naturlige-bløde-men-stadig-naturlig-formede-bryster. 

Men syntes ikke de hænger eller er flade, som du beskriver

Anmeld

16. oktober 2012

trunte24

kvinde84 skriver:

Mine har ikke ændret sig betydeligt. De hænger måske en smule mere, men det er svært at vurdere om det bare er de ekstra år jeg er blevet ældre der har gjort det

Har i øvrigt ret store bryster.

Anmeld

16. oktober 2012

Gardenia

kvinde84 skriver:

Det kan godt være det er min husker den er gal med, men mine bryster har ikke ændret sig nævneværdigt. De er gået fra at have den der meget pigede form til nu at ligne et rigtigt bryst, de er blevet større, men er ikke blevet slaskede som jeg egentligt havde forberedt mig på. Og kæresten har ikke brokket sig over noget så går ud fra han også er tilfreds. Men det kan selvfølgeligt godt være hans hukommelse er elendig også...

Jeg ammede i 4 måneder

Anmeld

17. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Om du får hængebryster har ikke så meget at gøre med om du ammer eller ej! Påvirkningen sker allerede under graviditeten. Det er udvidelsen af mælkekirtlerne og hormonerne der ændrer vævet i brystet og evt. med store bryster og tyngdekræft kan det resultere i hængebryster

Mine bryster ligner stort set sig selv De er måske mere bløde i det, men man kan ikke se at jeg har født et barn og ammet i 13 måneder.

Anmeld

17. oktober 2012

BetonSlotsPrinsesserne

kvinde84 skriver:

Det er ikke pga amningen du får 'underlige' bryster.. De ændre sig under/ pga graviditeten

Anmeld

17. oktober 2012

SussieThyssen

kvinde84 skriver:

Kan nu fortælle dig, at mine ikke har forandret sig det bitreste, så det er ikke altid de gør det. 

Men bortset fra det, så er der ikke to kvinder, der er ens.
Nogle får flottere bryster, andre større, nogle kvinders skrumper, nogle komme til at hænge, andres gør ikke, og nogle ændrer sig ikke.
Jeg har et par der er meget små, og det er de stadigvæk, og selv nu hvor jeg er 53 år, så sidder de omtrent som de altid har gjort. Men jeg kan da huske en lille skæg en. Da jeg havde fået den mellemste og var kommet hjem fra sygehuset, vågnede jeg næste morgen og kom til at se ned af mig selv og nærmest skreg:
- Hjæælp jeg er blevet lavet om til Dolly Parton 
Jeg troede jeg var blevet udstyret med to halve vandmelloner, og de var på eksplosionstadiet.....hehe!
Men det er nu også den eneste gang jeg har oplevet det 

Så...der er ikke meget andet at gøre end at vente og se tiden an, og se hvad graviditet og baby vil gøre ved dine.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. oktober 2012

VIPpigen

Jeg fik en gang fortalt at ca et år efter ammestop skulle de fleste have deres normale bryster igen... Og den kan jeg skrive under på hvertfald...
Da jeg stoppede amning var jeg rigtig ked af at alt fylden lissom var forsvundet. Og jeg måtte ud at købe nye bher... Nu er de gamle fundet frem igen, og jeg har samme fylde, hvis ikke en lille smule mere enda, for hvertfald nogen af de gamle bher er blevet for små

Anmeld

20. oktober 2012

kvinde84

Tak for svar allesammen Jeg må nok bare se tiden an med de her tingster hehe  Jeg håber bare ikke at jeg ender med at få større bryster, jeg synes det er nemmere (sportiere) med ikke alt for store bryster! Ved godt at det er i graviditeten at brysterne ændres, jeg kunne heller ikke finde på at droppe amningen pga "faren" for hængebryster  Mine bryster skifter ellers størrelse som vinden blæser, da de er det første sted der bliver påvirket når jeg taber mig eller tager på. Jeg har ellers en teori om, at hængebryster efter børn, ofte er resultat af at, de jo self. ikke er så spænstige som før, men også at kvinder ofte vejer lidt mere efter en graviditet, hvilket jo resulterer i større bryster, som self. hænger mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.