Julearrangement med farmor og farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Mette.

Mit svar havde været et klart nej.
Ddt handler i mine øjne ikke om hvem der står med over pylret barn og evt reaktioner, men om at det er for sent for din søn.
Jeg kan på ingen måde forstille mig at det kan være hyggeligt for et barn på 11/2 år der er træt og sulten skal slæbes led til et juleevent med masse af fremmede mennesker og stimuli.

Så i mine øjne, nej du er ikke hysterisk

Jeg er så enig. 

Jeg synes ikke man skal lade sit barn bliver overtræt pg pyldret bare fordi man ikke selv står med ansvaret. Jeg ville aldrig sige ja til sådan et arangement hvis det ikke passede ind i den daglige rytme, for jeg tvivler på det gavner barnet - hvertfald ikke min egen datter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

sne190810

Tulle28 skriver:

Hold da op, det kunne være mig der havde skrevet det her indlæg! Vi står i PRÆCIS samme situation - vores datter er så godt nok 2,5 år, men mine svigerforældre vil have hende med til teaterforestilling der varer 2 timer. I forvejen tror jeg det ikke det er noget for hende og hun kan ikke sidde stille så længe, men vi har lige opdaget at det, ligesom hos jer, er kl. 17.00 og på en hverdagsaften! Vi troede det var om formiddagen og har derfor sagt ja til at de kunne tage hende med, men nu er vi nødt til at sige nej, for det er simpelthen alt for meget for hende. Hun er også træt efter vuggestuen og kommer i seng 19.30.

Min mand har det meget skidt med at skulle sige nej, nu hvor vi har sagt ja, men det er altså barnets behov frem for bedsteforældrenes! De burde vide bedre i mine øjne.

Så svar på dit spørgsmål: NEJ du er ikke en hønemor, du er en god mor der varetager dit barns behov! De kan jo ikke selv sige fra og det er dig (os) der skal stå med træt og pylret barn dagen eller dagene efter, fordi det har været for meget.

Off topic

Jeg har lige været i teater med min datter, som er 2 år og 2 måneder. Stykket varede en time og det var lige tilpas.
Hun sad bomstille og var meget interesseret i stykket, musikken og kunne genkende sangene. Hun klappede også efter hver sang, det var så sødt! Se ens lille 'baby' blive så stor.
Men pointen er bare at jeg syntes det var tilpas varighed, men tror ikke det skulle være mere  end 5 min. længere før at hun ikke ville gide mere/sidde stille osv.

Selvfølgelig er der forskel på børn, men syntes 2 timer lyder til at være laaaaaaang tid at sidde stille for en 2,5 årig

Anmeld

16. oktober 2012

Tulle28

sne190810 skriver:

Off topic

Jeg har lige været i teater med min datter, som er 2 år og 2 måneder. Stykket varede en time og det var lige tilpas.
Hun sad bomstille og var meget interesseret i stykket, musikken og kunne genkende sangene. Hun klappede også efter hver sang, det var så sødt! Se ens lille 'baby' blive så stor.
Men pointen er bare at jeg syntes det var tilpas varighed, men tror ikke det skulle være mere  end 5 min. længere før at hun ikke ville gide mere/sidde stille osv.

Selvfølgelig er der forskel på børn, men syntes 2 timer lyder til at være laaaaaaang tid at sidde stille for en 2,5 årig

Ja nemlig, altså der er jo forskel på børn, men min datter kan ikke engang sidde stille 10 min og se en tegnefilm... Så tvivler også meget på at hun kan klare 2 timer. Og især ikke efter en lang dag i vuggestuen

Anmeld

16. oktober 2012

Mussen2

Pyha, jeg kan sagtens følge dig og den splittelse du har! Jeg kan virkelig sætte mig ind i det.

Hvis jeg overfører det til mig selv, så tror jeg at jeg havde sagt nej, med den begrundelse at det simpelthen bliver for sent og en dårlig oplevelse for alle.
MEN jeg villeprøve at sætte noget alternativt i stand. Er der et andet arrangement du kunne forslå? Eller kan du komme forbi en dag på arbejdet, så hun kan få vist ham frem?

Men jeg havde sagt nej

Anmeld

16. oktober 2012

2721

Mette. skriver:

Jeg er så enig. 

Jeg synes ikke man skal lade sit barn bliver overtræt pg pyldret bare fordi man ikke selv står med ansvaret. Jeg ville aldrig sige ja til sådan et arangement hvis det ikke passede ind i den daglige rytme, for jeg tvivler på det gavner barnet - hvertfald ikke min egen datter.

Jeg er helt enig

Anmeld

17. oktober 2012

SussieThyssen

Pipkukkeren skriver:

Hejsa!

Jeg har brug for at høre jeres mening og evt. råd i en lille familiekrise!

Min kære svigermoder spurgte sidste år om hun måtte låne vores søn med til et juletræsarrangement på hendes arbejde- Aske var på det tidspunkt ½ år og vi sagde nej, da vi synes han var for lille...

Et år er gået og nu kommer spørgsmålet så igen - Om hun må låne Aske med til juletræsarrangementet på hendes job...

Problemet er at dette juletræsarrangement er på en hverdag og at det starter kl 17.00 - hvilket i mine øjne ikke er super børnevenligt (i hvet fald ikke til børn under skolealderen). Aske er som oftest smadder træt på dette tidspunkt og vi spiser normalt 17.30 hvorefter vi hygger lidt, tager nattøj på og putter senest kl. 19.00... Dette er ikke så let foreneligt med dette juletræsarrangement,

Dertil kommer at farmor og farfar bor 1 times kørsel fra os..

Mit problem er at jeg er bange for at jeg er ved at udvikle mig til en hysterisk hønemor... men jeg føler virkelig bare ikke at sådan et arrangement er noget for en 1½ årig - og et eller andet sted synes jeg måske faktisk at det er lidt egoistisk af min svigermor overhovedet at foreslå det!!

Men er det bare mig der overreagerer...? Kom meget gerne med jeres ærlige meninger!! Og evt. med bud på hvad jeg kan sige til min svigermor uden at ødelægge familiefreden!

Tak!

Mvh den frustrerede mor, Line

Jeg vil bestemt mene at du godt kan sige til svigermor, at han er for lille endnu.
Du kan jo også sige at hun ikke vil få noget ud af at tage ham med, da han på det tidspunkt vil være træt og uoplagt osv.

Og så sig til hende med kærlighed i stemmen, at du helt sikkert godt forstår hende men om hun dog ikke kan vente til han er omkring 3-4 år, så vil det også være meget sjovere både for ham og hende. Som halvandet årig er han endnu alt for lille til at forstå hvad det hele går ud på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. oktober 2012

Line Højdal

Bøllemyr skriver:

Mit svar havde været et klart nej.
Ddt handler i mine øjne ikke om hvem der står med over pylret barn og evt reaktioner, men om at det er for sent for din søn.
Jeg kan på ingen måde forstille mig at det kan være hyggeligt for et barn på 11/2 år der er træt og sulten skal slæbes led til et juleevent med masse af fremmede mennesker og stimuli.

Så i mine øjne, nej du er ikke hysterisk

Tak for svaret... Dejligt at der er nogle der forstår mine synspunkter og ikke synes jeg er hysterisk!

Jeg vil jo i bund og grund bare tage den beslutning der er til Askes bedste - og det mener jeg at jeg gør ved at sige nej! Jeg er bare ked af at skuffe farmor og ikke mindst at skulle risikere at vi bliver uvenner. Jeg håber bare hun forstår mine synspunkter og respekterer dem og at det ikke går ud over familiefreden!

Line

Anmeld

20. oktober 2012

Line Højdal

Kære alle!

Tak for jeres svar  
Det er dejligt med lidt forskellige syn på sagen...

Jeg kan sagtens se og sætter stor pris på farmors ønske om at være sammen med og vise sit barnebarn frem - det er da bare skønt at hun er så glad for ham som hun er!

Det ændre dog ikke på at jeg som mor og min mand som far, altid skal varetage Askes behov - idet han jo ikke selv kan sige fra! Selvfølgelig har min svigermor selv haft børn og kan da sagtens tage sig af Aske... men børn er forskellige og når jeg nu ved at 17-18 er "ulvetime" for Aske - jammen så er jeg ret overbevist om at dette julearrangement er en dårlig idé!

Så kan det godt være at det bare er en dag og at vi selv kan slippe for pylder og pjevs ved at lade ham overnatte - men hvis det ikke bliver en god oplevelse for min søn, så er dette ikke det rigtige valg i mine øjne! Og det er fuldstændig ligegyldigt om det er farmor eller mormor, der fik denne idé... ligesom min mand og jeg heller ikke ville kunne finde på at tage Aske med til et julearrangement kl 17 på en hverdag før han bliver stor nok til at få noget ud af det!

Jeg vil se om vi kan finde et andet julearrangement i formiddags- eller eftermiddagstimerne og ellers må svigermor lige væbne sig med tålmodighed et par år endnu...

Jeg håber min svirgermor kan respektere min beslutning og at familiefreden ikke bliver ødelagt, men beslutningen er taget...

Tusind tak for jeres svar!

Line

Anmeld

20. oktober 2012

tarkoflen

Pipkukkeren skriver:

Kære alle!

Tak for jeres svar  

Jeg kan sagtens se og sætter stor pris på farmors ønske om at være sammen med og vise sit barnebarn frem - det er da bare skønt at hun er så glad for ham som hun er!

Det ændre dog ikke på at jeg som mor og min mand som far, altid skal varetage Askes behov - idet han jo ikke selv kan sige fra! Selvfølgelig har min svigermor selv haft børn og kan da sagtens tage sig af Aske... men børn er forskellige og når jeg nu ved at 17-18 er "ulvetime" for Aske - jammen så er jeg ret overbevist om at dette julearrangement er en dårlig idé!

Så kan det godt være at det bare er en dag og at vi selv kan slippe for pylder og pjevs ved at lade ham overnatte - men hvis det ikke bliver en god oplevelse for min søn, så er dette ikke det rigtige valg i mine øjne! Og det er fuldstændig ligegyldigt om det er farmor eller mormor, der fik denne idé... ligesom min mand og jeg heller ikke ville kunne finde på at tage Aske med til et julearrangement kl 17 på en hverdag før han bliver stor nok til at få noget ud af det!

Jeg vil se om vi kan finde et andet julearrangement i formiddags- eller eftermiddagstimerne og ellers må svigermor lige væbne sig med tålmodighed et par år endnu...

Jeg håber min svirgermor kan respektere min beslutning og at familiefreden ikke bliver ødelagt, men beslutningen er taget...

Line

Godt at l fik taget den bedste beslutning for jeres lille familie

Mon ikke svigermor nok skal kunne forstå, at jeres beslutning er taget ud fra, hvad der er bedst for jeres søn...

God ide at se om der kunne være et weekendarrangement i stedet for

Kan din mand ikke sige det til svigermor? Det er jo trods alt hans mor

Anmeld

20. oktober 2012

Pikku Myy

Kære alle!

Tak for jeres svar  

Line

Jeg kan godt forstå at I har valgt at sige nej, men hvad med at tilbyde noget andet istedet, så farmor ikke sidder tilbage med en fornemmelse af at det er hende der er noget i vejen med?

"Han er slet ikke klar til at tage til juletræsfest en hverdagseftermiddag, men hvad med at du istedet tog ham med til julehygge i en weekend?"

Edit: Og nu hvor jeg læser hele dit indlæg ordentligt, kan jeg se at det er det du har tænkt dig at gøre... MEN min erfaring er faktisk at hun nok vil blive glad for selv at finde på noget, hvis du bare siger at hun må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.