Økonomi med barn nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

Anonym trådstarter

Er det meget dyrere at have 2 end 1?
Børnepengene kommer jo til at dække den ekstra institutions plads.. Og vi har ALT udstyr fra vores første, plus ALT tøjet hvis det bliver samme køn igen og hvis ikke har jeg en i familien der har sagt vi kan få 15 sorte sække med drenge tøj  Så vi har tøj osv til de første 2 år lige meget hvilket køn det er.. hvis det kommer til at passe med årstiden og str. altså
Men så er der fødselsdage og fornøjelser som vil koste for en ekstra.. men hvad har i af erfaringer???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg har ikke to.
Men man skal huske på, de første 3 år, er nr. 2, jo gratis i forlystelses parker osv.

Den ekstra udgift vil jo være mad, bleer, shampoo, baby cremer osv.

Anmeld

16. oktober 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Jeg har ikke to.
Men man skal huske på, de første 3 år, er nr. 2, jo gratis i forlystelses parker osv.

Den ekstra udgift vil jo være mad, bleer, shampoo, baby cremer osv.

Nå ja det rigtig!

Anmeld

16. oktober 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Er det meget dyrere at have 2 end 1?
Børnepengene kommer jo til at dække den ekstra institutions plads.. Og vi har ALT udstyr fra vores første, plus ALT tøjet hvis det bliver samme køn igen og hvis ikke har jeg en i familien der har sagt vi kan få 15 sorte sække med drenge tøj  Så vi har tøj osv til de første 2 år lige meget hvilket køn det er.. hvis det kommer til at passe med årstiden og str. altså
Men så er der fødselsdage og fornøjelser som vil koste for en ekstra.. men hvad har i af erfaringer???

Når I har alt udstyr, vil jeg mene, de store udgifter er institution, bleer, evt mme, sko og vintertøj, hvis det ikke passer med årstiderne.
Om I skal lave mad til tre eller fire personer, kommer jo ikke til at kunne mærkes, og som en anden skrev, så er børn gratis langt de fleste steder op til tre år.

Anmeld

16. oktober 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Når I har alt udstyr, vil jeg mene, de store udgifter er institution, bleer, evt mme, sko og vintertøj, hvis det ikke passer med årstiderne.
Om I skal lave mad til tre eller fire personer, kommer jo ikke til at kunne mærkes, og som en anden skrev, så er børn gratis langt de fleste steder op til tre år.

Tusind tak for svar..
Men ja altså institution har jeg regnet ud bliver dækket af de ekstra børnepenge der kommer for den lille ny..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.