Holde jul første gang....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Mussen2

Mumto3 skriver:

Vi har indført VORES traditioner! Det har været svært, men vigtig for mig at det blev vores jul og ikke en kopi af min eller min mands barndomsjul.

Det forstår jeg godt. Har du nogle ideer til gode traditioner?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Mussen2

AnjaB skriver:

Vi holdt jul for første gang selv sidste år. Min store datter lavede perleplader også bandt vi sløfter på grenene. Det så sødt ud og fyldte ud for julepynt havde/har vi ikke så meget af endnu. Jeg gav mig selv lov til at købe lidt og må også købe lidt i år og om et par år har vi sikkert rigtig meget

Det var vel nok en sød ide. Jeg kommer til at tænke på et stykke julepynt, som har fulgt mine forældres jul i mange, mange år. Nemlig en nisse lavet af perler, som jeg lavede, da jeg var barn

Anmeld

16. oktober 2012

K&S

Mussen2 skriver:

Ja, det er hvad jeg skal i år. Glæder mig til at være hjemme, nunhvor vi har to børn
Men så begynder alt det praktiske, har i nogen gode erfaringer derude at give videre? Min mor skal nok hjælpe med mad.

Men vi har slet ikke nok pynt til hus og træ? Hvad gjorde i første år i holdte jul? Købte en hel masse?

Hvad med traditioner, har I selv indført noget nyt til jeres jul!

Jeg har ingen erfaring med at holde jul selv, men ville give et lille tip - jeg har de sidste par år købt MASSER af julepynt i Super Brugsen den 23. december, for der sætter de alle julevarene rigtig meget ned

Anmeld

16. oktober 2012

Mussen2

K&S skriver:

Jeg har ingen erfaring med at holde jul selv, men ville give et lille tip - jeg har de sidste par år købt MASSER af julepynt i Super Brugsen den 23. december, for der sætter de alle julevarene rigtig meget ned

Super godt tip

Anmeld

17. oktober 2012

Ellie79

Mussen2 skriver:

Det var vel nok en sød ide. Jeg kommer til at tænke på et stykke julepynt, som har fulgt mine forældres jul i mange, mange år. Nemlig en nisse lavet af perler, som jeg lavede, da jeg var barn

På mine forældres træ hænger der også pynt som min bror jeg har lavet da vi var små. Synes det giver et skønt personligt præg og er en smuk modsætning til det købte pynt. Også minder det jo en om hvad julen er "hjerternes fest" en anledning for samvær og mindes svundne tider og dem der skal komme. 

Anmeld

17. oktober 2012

Ciss

Vi har holdt jul selv tre gange.

De to første gange holdt hele svigerfamilien jul sammen med os - jeg følte mig omtrent som gæst i mit eget hjem. Det var absolut ikke min julefejring.

Sidste år fejrede vi helt for os selv med vores to børn - og det var SKØNT!

Sagen er jo, at I er to forskellige personer som helt sikkert har lidt forskellige ting, som er vigtige for jer ved julen. Det I skal lave nu er ikke jul, som du er vokset op med, eller jul, som han er vokset op med, men en fælles jul med de elementer, som betyder mest for hver af jer. Sæt jer ned og snak. Minder, gode ting, dårlige ting, hvad har I lyst til at videreføre til jeres børn? Hvordan skal det være hos jer?

Derefter kan I jo begynde at planlægge det praktiske. Det er måske ikke al pynten I har, det første år, men det kommer hurtigt. Mange af de huse man ser, hvor der er pynt alle vegne, er jo beboet af folk, som har fejret jul sammen i 30 år eller mere.... Find ud af, hvad som er vigtigst for jer og start der. Min mand ville have en adventsstjene i vinduet, så det var det, vi begyndte med, og så lavede jeg en del pynt i løbet af december.

Til vores første jul fik vi lidt af den traditionelle juletræspynt fra mit barndomshjem og juletræsfoden fra min mands, så vi havde lidt starthjælp til vores første træ. Så købte vi lidt rimeligt pynt, og så EN lidt dyrere ting hver, som vi syntes var fin til træet. Nu har vi de to ting på træet hvert år og de er en del af vores fælles jul.

I kommer helt sikkert til at få det flot!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.