Holde jul første gang....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

Mussen2

Ja, det er hvad jeg skal i år. Glæder mig til at være hjemme, nunhvor vi har to børn
Men så begynder alt det praktiske, har i nogen gode erfaringer derude at give videre? Min mor skal nok hjælpe med mad.

Men vi har slet ikke nok pynt til hus og træ? Hvad gjorde i første år i holdte jul? Købte en hel masse?

Hvad med traditioner, har I selv indført noget nyt til jeres jul!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

LMX

Mussen2 skriver:

Ja, det er hvad jeg skal i år. Glæder mig til at være hjemme, nunhvor vi har to børn
Men så begynder alt det praktiske, har i nogen gode erfaringer derude at give videre? Min mor skal nok hjælpe med mad.

Men vi har slet ikke nok pynt til hus og træ? Hvad gjorde i første år i holdte jul? Købte en hel masse?

Når vi holder jul hos os, så har gæsterne pynt med. De ankommer så en times tid før og så pynter vi op sammen. Primært træet da min datter som oftest allerede har julepyntet stuen.

Og så fordeler vi opgaverne mht mad. Sidste år havde min mor stegt stegen og min moster havde stegt ænder.

Anmeld

16. oktober 2012

serinasmor

vi har købt julepynt løbende ... vi holdt jul hos os i 2009 (havde termin d 26 dec og havde ikke lyst til at være hhv. 1 times og 2 timers kørsel væk fra vores fødehospital ) ... vi havde det meste julepynt ( her behøver heller ikke være nisser overalt) manglede kun en lille smule til træet - og det kun fordi jeg har haft et minitræ i mange år .. planen er da også at vi skal have et mindre juletræ i år selvom vi ikke skal være her til jul .. for nu er serina endelig stor nok til at lade det stå

hmm ... hvis du virkelig intet har ville jeg købe 2 blandede pakker m julekugler til træet (nogle kan man få med en fin stjerne i også) .. og så ville jeg måske løbende opgradere det til noget finere og med minder

Anmeld

16. oktober 2012

Mussen2

LMX skriver:

Når vi holder jul hos os, så har gæsterne pynt med. De ankommer så en times tid før og så pynter vi op sammen. Primært træet da min datter som oftest allerede har julepyntet stuen.

Og så fordeler vi opgaverne mht mad. Sidste år havde min mor stegt stegen og min moster havde stegt ænder.

Dt var da en sjov ide....får de så bare pyntet retur når julen er ovre eller?

Anmeld

16. oktober 2012

LMX

Mussen2 skriver:

Dt var da en sjov ide....får de så bare pyntet retur når julen er ovre eller?

Ja lige præcis. Det er altid det samme pynt vi bruger til træet hvert år. Det er sådan en tradition vi har. Vi er altid de samme mennesker som holder jul sammen. På skift hos hinanden.

Ind imellem køber vi lidt nyt og smider noget gammelt ud.

Anmeld

16. oktober 2012

Mussen2

serinasmor skriver:

vi har købt julepynt løbende ... vi holdt jul hos os i 2009 (havde termin d 26 dec og havde ikke lyst til at være hhv. 1 times og 2 timers kørsel væk fra vores fødehospital ) ... vi havde det meste julepynt ( her behøver heller ikke være nisser overalt) manglede kun en lille smule til træet - og det kun fordi jeg har haft et minitræ i mange år .. planen er da også at vi skal have et mindre juletræ i år selvom vi ikke skal være her til jul .. for nu er serina endelig stor nok til at lade det stå

hmm ... hvis du virkelig intet har ville jeg købe 2 blandede pakker m julekugler til træet (nogle kan man få med en fin stjerne i også) .. og så ville jeg måske løbende opgradere det til noget finere og med minder

Jeg har også lidt og det behøver ikke være mega pyntet men tænker en juledug skal til og lidt mere til træet. Har stjerne og lidt kugler osv

Anmeld

16. oktober 2012

serinasmor

Mussen2 skriver:

Jeg har også lidt og det behøver ikke være mega pyntet men tænker en juledug skal til og lidt mere til træet. Har stjerne og lidt kugler osv

ja ok ...

jule dug er jo hyggeligt og fine servietter ... men det er heller ikke julepynt på den måde for mig ... har heller ingen juledug - måske er det derfor

Anmeld

16. oktober 2012

Ellie79

Mussen2 skriver:

Vi holdt jul for første gang selv sidste år. Min store datter lavede perleplader også bandt vi sløfter på grenene. Det så sødt ud og fyldte ud for julepynt havde/har vi ikke så meget af endnu. Jeg gav mig selv lov til at købe lidt og må også købe lidt i år og om et par år har vi sikkert rigtig meget

Anmeld

16. oktober 2012

Mumto3

Mussen2 skriver:

Vi har indført VORES traditioner! Det har været svært, men vigtig for mig at det blev vores jul og ikke en kopi af min eller min mands barndomsjul.

Anmeld

16. oktober 2012

tarkoflen

Mussen2 skriver:

Min lillebror og hans kæreste holdte jul sidste år, og der havde de hentet julepynt hos både mine forældre og min svigerindes mor, og så var der pyntet med det! Vi tog derop over middag og hjalp med mad og julepynt på træet, min svigerinde er præst, så hun har pænt travlt den dag

Nu ved jeg godt at det er lidt sent nu, men vent med at gå amok i at købe julepynt til efter jul, for der er møj billigt mellem jul og nytår, fordi butikkerne skal af med det, og så har l til næste jul i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.