Vil-døv eller hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.393 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. maj 2009

linemus

Jeg vil bare høre, om der er andre, der oplever det samme.

Jeg har en dreng på snart 5 år, og når jeg siger noget til ham, så er det bare flere gange om dagen, at han siger Hva'. Jeg kan sige det samme 3 gange i træk, hvor han siger Hva'. Hvis det var fordi, han ikke var opmærksom, så ville han slet ikke svare, for sådan gør han også tit.

Kan han have problemer med hørelsen, eller er det normal adfærd for den alder?

- Line 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

MaleneG

linemus skriver:

Jeg vil bare høre, om der er andre, der oplever det samme.

Jeg har en dreng på snart 5 år, og når jeg siger noget til ham, så er det bare flere gange om dagen, at han siger Hva'. Jeg kan sige det samme 3 gange i træk, hvor han siger Hva'. Hvis det var fordi, han ikke var opmærksom, så ville han slet ikke svare, for sådan gør han også tit.

Kan han have problemer med hørelsen, eller er det normal adfærd for den alder?

- Line 

faktisk vil jeg sige begge dele
Han nemt have problemer med hørelsen, og derfor har fået tillagt sig den vane at sige "HVA", fordi os som høre dårligt, som regel skal tygge lidt længere tid på hvad der bliver sagt, ikke fordi vi er dumme mennesker, men blot fordi nogle lyde kan være enormt svære at fange lige i sekundet, derfor skal man bruge de 2 sekundere længere for at man har hørt hvad der egentlig blev sagt.

Dog kan det også sagtens være selektiv hørelse han har gang i.
Men hvis jeg var dig, ville jeg alligevel få en henvisning til en ørelæge/ sygehuset som kunne give ham en ordentlig høre prøve

Anmeld

27. maj 2009

Pia

Ved vores venner døjede med præcis det samme med deres dreng..
de begyndt og irretere sig en del over det..
Men så en dag sagde en pædagog fra bh til dem, at de ofte opdagede at han sagde hva når de andre børn snakkede til ham..
Så de tog til ørelægen med ham og det vidste sig, at han have væske i ørenen så det ville en ting..
Han fik så dræn i sine øre og så var de over problemet..
Han var fem den gang.. Men han klagede aldrig over ondt i ørene, så derfor opdagde de det ikke med det samme..

Kh Pia..

Anmeld

27. maj 2009

Loggidut

Stil dig bag ham, så han ikke kan se dit ansigt, og spørg / hvisk, vil du ha´en is?

så finder du hurtigt ud af om det bare er en dårlig vane, eller om han i virkeligheden døjer med ørene

Anmeld

27. maj 2009

ekzunz

Min søn gør det også tit......så siger jeg "du hørte det godt" eller lign. og så griner han og siger JA.AA.....hos os er det dårlig vane....

Anmeld

28. maj 2009

charlottekri

jeg får den tanke at han måske er optaget af noget andet, og derfor ikke "hører efter"... (har selv lidt / lider af det samme)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.