Sutteflaske, men hvilken???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

Malli

birthee skriver:

Det kunne jeg godt, men den mindste mængde vand der kan måles på i en mam-flaske er 60 ml, ellers skal jeg stå og måle 30 ml vand op i et bæger, for så at hælde det over i en flaske, og det bliver lidt bøvlet at gøre det mange gange i døgnet... ville selvfølgelig helst bruge de mam-flasker jeg har, men synes det giver for meget bøvl indtil baby er oppe på en mængde, hvor der skal laves 60 ml. erstatning pr. måltid... og eftersom vi skal give mme fra apoteket den første uge, indtil vi får svar på allergi-test, er det ikke lige pulver man rutter med (300 kr. for en dåse, der lige holder en uge ) hvilket jeg heller ikke ville gøre, hvis og når vi forhåbentlig kan give almindelig mme...

Hejsa
Vi bruger mam flasker, og har gjort det fra hun var en uge!
Må jeg spørge hvorfor 60 ml er alt for meget. Det var dem mængde vi startede på, oftest tømte hun dem. Og efter 14 dage ca drak hun mere end det. Så det er jo meget kort tid at du vil opleve måske at skulle smide lidt ud?
Hvis du vil lave mængden mindre altså 30 ml og 1 ske mme, så har de lavet noget nyt og smart. I selve låget til flasken, er der lavet mål, fra 10ml til 50ml. Jeg bruger det til efter måltidet og hælder det hun ikke har spist op i låget, så jeg kan se hvor meget hun har spist (hin får allomiN syrnet, så man kan ikke aflæse på selve flasken bagefter) men jeg synes mam flaskerne er geniale, at baby ikke får slugt en masse luft, under måltidet pga den gummi dut, som sidder i bunden af flasken, som udligner luften! Og så er det fedt at man kan skille flasken helt ad, når den skal rengøres!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

chael

Har altid brugt mam. Det har aldrig været et problem med ml.

*C

Anmeld

15. oktober 2012

Julemusen

Vi har brugt tommee tippi flasker hvor man kan få både små flasker og store flasker. De er anti kolik regulerende med ventil i flaske sutten som skal skiftes til anden nummer ved 3 og 6 måneder.
Har været SÅ GLAD for dem. Nan jan købe dem på tojbamsen. DK og i nogle bilka butikker. Har brugt mikroovns sterilisator og har fungeret rigtig godt. Har allerede købt flaske sutterne til næste gang. Selvom vi ikke et gravide eller prøver endnu :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.