Sutteflaske, men hvilken???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

birthee

Jeg venter nr. 3 her til januar, og har af personlige årsager valgt at give flaske fra starten.... Til storebror brugte jeg avent, til lillesøster mam, da hun ikke kunne regulere godt nok på avent-flaskerne... Men nu har jeg opdaget at mam-flaskerne først starter ved 60 ml., hvilket er en alt for stor mængde i starten at lave af gangen...

Så, hvilken flaske har I, og hvordan er ml-inddelingen på den???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
birthee skriver:

Jeg venter nr. 3 her til januar, og har af personlige årsager valgt at give flaske fra starten.... Til storebror brugte jeg avent, til lillesøster mam, da hun ikke kunne regulere godt nok på avent-flaskerne... Men nu har jeg opdaget at mam-flaskerne først starter ved 60 ml., hvilket er en alt for stor mængde i starten at lave af gangen...

Knus

Tja... vi bruger også avent...

Og vi har haft det problem, at der ikke kom noget luft ind i falsken... men efter et lille stykke tid, tog vi den fra knægten, og lod lufttrykket blive det samme igen...

Men ellers hvad så med at bruge en alm. målebærer, til og finde ud af hvor meget vand, og så proppe det i sutflasken, og derefter mme pulveret? Ved godt det er lidt mere besværligt, men det er da en ide, hvis i gerne vil blive ved med og bruge de andre

Anmeld

14. oktober 2012

ano14316

birthee skriver:

Knus

Måske et MEGET dumt spørgsmål, men kan du ikke bare lave mindre i mamflasken? 

Jeg bruger avent eller tommie tippie, vi har begge dele, og har været glad for begge.. jeg foretrækker aventen, men det er nok mest mig, tror magnsu er ligeglad.. men han er også så stor nu, at han kun får aftenflaske, men jeg er rigtig glad for alle aventprodukterne. og så kan deres flasker købes super billigt på amazon.co.uk spørg endelig.. 

Anmeld

14. oktober 2012

ano14316

Ravnholt skriver:

Tja... vi bruger også avent...

Og vi har haft det problem, at der ikke kom noget luft ind i falsken... men efter et lille stykke tid, tog vi den fra knægten, og lod lufttrykket blive det samme igen...

Men ellers hvad så med at bruge en alm. målebærer, til og finde ud af hvor meget vand, og så proppe det i sutflasken, og derefter mme pulveret? Ved godt det er lidt mere besværligt, men det er da en ide, hvis i gerne vil blive ved med og bruge de andre

det der med at der ikke kommer nok luft i flasken oplever jeg også.. det løsr jeg ved lige at løsne låget en lille smule.. altså bare skure det på med løs hånd.. Er det de gule flasker i bruger?

Anmeld

14. oktober 2012

betina23

Har haft dem begge igen er 100% til mam en fra min møder gpr brugte kun de helt store mam flasker.. det jo en smag sag har haft de små og store mam og vil holde mig til det næste gang.

Anmeld

14. oktober 2012

birthee

ano14316 skriver:

Måske et MEGET dumt spørgsmål, men kan du ikke bare lave mindre i mamflasken? 

Jeg bruger avent eller tommie tippie, vi har begge dele, og har været glad for begge.. jeg foretrækker aventen, men det er nok mest mig, tror magnsu er ligeglad.. men han er også så stor nu, at han kun får aftenflaske, men jeg er rigtig glad for alle aventprodukterne. og så kan deres flasker købes super billigt på amazon.co.uk spørg endelig.. 

Det kunne jeg godt, men den mindste mængde vand der kan måles på i en mam-flaske er 60 ml, ellers skal jeg stå og måle 30 ml vand op i et bæger, for så at hælde det over i en flaske, og det bliver lidt bøvlet at gøre det mange gange i døgnet... ville selvfølgelig helst bruge de mam-flasker jeg har, men synes det giver for meget bøvl indtil baby er oppe på en mængde, hvor der skal laves 60 ml. erstatning pr. måltid... og eftersom vi skal give mme fra apoteket den første uge, indtil vi får svar på allergi-test, er det ikke lige pulver man rutter med (300 kr. for en dåse, der lige holder en uge ) hvilket jeg heller ikke ville gøre, hvis og når vi forhåbentlig kan give almindelig mme...

Anmeld

14. oktober 2012

ano14316

birthee skriver:

Det kunne jeg godt, men den mindste mængde vand der kan måles på i en mam-flaske er 60 ml, ellers skal jeg stå og måle 30 ml vand op i et bæger, for så at hælde det over i en flaske, og det bliver lidt bøvlet at gøre det mange gange i døgnet... ville selvfølgelig helst bruge de mam-flasker jeg har, men synes det giver for meget bøvl indtil baby er oppe på en mængde, hvor der skal laves 60 ml. erstatning pr. måltid... og eftersom vi skal give mme fra apoteket den første uge, indtil vi får svar på allergi-test, er det ikke lige pulver man rutter med (300 kr. for en dåse, der lige holder en uge ) hvilket jeg heller ikke ville gøre, hvis og når vi forhåbentlig kan give almindelig mme...

Nåhh på den måde.. så forstår jeg.. ej det kan jeg sørme godt forstå er for bøvlet.. Man skal virkelig gøre det nemt for sig selv.!! magnus fik flaske fra jeg begyndte at arbejde da han var 6 mdr. og selvom han var så stor så har jeg 15-16 sutteflasker for ikke at skulle skolde hele tiden, og der bare altid var en ren, selvom han så havde været ptlder hele dagen og det ikke havde været til at skolde.. 

kan lige se at avent har lavet en ny newborn serie  http://www.amazon.co.uk/Philips-AVENT-SCD290-00-Natural/dp/B007ZPFLDE/ref=sr_1_7?ie=UTF8&qid=1350244500&sr=8-7

Jeg købte dem her.. de var dog lidt billigere på det tidspunkt, men stadig væsentlig billigere end at købe dem herhjemme  http://www.amazon.co.uk/Philips-AVENT-SCF663-47-Advanced/dp/B00365RFA4/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1350244558&sr=8-3

Anmeld

14. oktober 2012

FruHolm <3

birthee skriver:

Knus

Kan ikk lige huske mængden, men jeg vrugte NUK glasker til min dreng og så med anti-kolik suttehoved på der gør de små husker at trække vejret osv

Anmeld

14. oktober 2012

LouiseRH

birthee skriver:

Knus

Man kan altså godt måle mindre i mamflaskerne
Hvis du kigger i låget, så er det også et målebæger. Så måske i kunne spare penge så

Anmeld

14. oktober 2012

Pige2009

birthee skriver:

Knus

Har brugt MAM til Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.