Fik i blod efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Jeg misted rigtigt meget blod og det første 1½ døgn lå jeg med kateder, da jeg VILLE gå ud at tisse men måtte ligge mig ned fordi jeg blev dårlig.
De pressede mig i en ½ dag med at jeg skulle have blod og jeg sagde nej. Og da jeg så endelig sagde ja, havde jeg for høj feber til at jeg måtte få noget. Så jeg kom oven på uden at få blod

Rigtig dejligt at høre en solstråle historie

Kan se lidt lysere på det hele nu og glæde mig lidt mere til at vi begynder på PB om ikke så længe

Men puha de artikler jeg har læst har godt nok givet mig ondt i maven men ja man er vel en fighter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Nadia&Daniel

Jeg blev sprugt om dette, da jeg skulle have planlagt kejsersnit. Jeg sagde NEJ til blod, og lægen støttede mig, og han sagde, at personligt ville han heller ikke have blod, og at de nok skulle passe godt på mig. Der blev overhovedet ikke behov for det.

Lille sideinformation, min egen moster er sygeplejerske og hun vil på ingen måde, modtage blod, og hun er bestemt ikke religiøs.

Anmeld

14. oktober 2012

Ciss

Hei

Jeg tror, du skal være maksimalt uheldig, hvis du ender i den situation.

Jeg kender mange, som har fået børn, og INGEN af dem har så vidt jeg ved, behøvet blod efter fødslen. Der er nogen enkelte, det sker for, men der er jo også nogen enkelte, som behøver det efter f eks et trafikuheld - det betyder ikke at man er forberedt på at ende i den situation, hver gang man går ud af døren. De fleste af os behøver det aldrig - men ingen af os kan uanset udelukke, at vi en dag kan komme i en situation, hvor vi har behov for det.

Jeg tror ikke, at du skal lade det stoppe dig fra at få familie. Du kan uanset ikke udelukke, at du kommer i en situation i morgen, hvor spørgsmålet kommer op, uanset om du har børn eller ikke.

Ret mig, hvis jeg tager fejl, men er der ikke noget med, at der findes et kunstigt produkt (dyrt godt nok), som kan bruges i stedet for blod, i de tilfælde, hvor en person af f eks religiøse årsager ikke ønsker at modtage blod? Synes, jeg læste noget om det en gang....

Anmeld

14. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

Mange tak det vil jeg tage med i overvejelserne

Og så må jeg bare håbe at der ikke sker noget voldsomt

I langt de fleste tilfælde går det jo heldigvis godt Som sagt, så håber jeg ikke det afskrækker dig fra at få børn.

Af ren nysgerrighed, når nu det ikke er på baggrund af religion som fx Jehovas Vidner, vil det så også gælde dine kommende børn? Altså at de heller ikke må modtage blod og organer?

Anmeld

14. oktober 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Rigtig dejligt at høre en solstråle historie

Kan se lidt lysere på det hele nu og glæde mig lidt mere til at vi begynder på PB om ikke så længe

Men puha de artikler jeg har læst har godt nok givet mig ondt i maven men ja man er vel en fighter

Tror ikke man skal tænke på de slemme ting for meget.
Det er først efter fødslen jeg har tænkt at tingene kunne have gået galt. Det var slet ikke i mine tanker som gravid. Og når folk sagde "Han kan jo have kolik og det er søvnløse nætter osv" var mit svar altid "Han er sund og rask og fejler intet" Og jeg havde den nemmeste dreng som lille. Han er dog fuld af ballade og burde have heddet Emil med de ting han finder på

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Jeg blev sprugt om dette, da jeg skulle have planlagt kejsersnit. Jeg sagde NEJ til blod, og lægen støttede mig, og han sagde, at personligt ville han heller ikke have blod, og at de nok skulle passe godt på mig. Der blev overhovedet ikke behov for det.

Lille sideinformation, min egen moster er sygeplejerske og hun vil på ingen måde, modtage blod, og hun er bestemt ikke religiøs.

Rigtig rart at høre at jeg ikke bare er helt hen i vejret Mange jeg har fortalt det til har været meget sådan "kan du slet ikke lide at leve" fordi jeg har den holdning som jeg har

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

I langt de fleste tilfælde går det jo heldigvis godt Som sagt, så håber jeg ikke det afskrækker dig fra at få børn.

Af ren nysgerrighed, når nu det ikke er på baggrund af religion som fx Jehovas Vidner, vil det så også gælde dine kommende børn? Altså at de heller ikke må modtage blod og organer?

Nej tror efter de gode historier her fra er jeg ikke afskrækket og som sagt som en anden sagde kunne jo heller ikke sikre mig selv for at jeg ikke kom til skade i morgen hvor spørgsmålet skulle op

Men nej jeg ville ikke sige mine børn ikke skulle have det, det skal være deres eget valg eller min kærestes afhængig af deres alder, min kæreste er selv bloddonor så har intet imod folk der får det jeg skal bare ikke selv. Jeg vil ikke dømme andre det er jo ikke alle der deler holdninger med mig og ej heller mine børn behøver at dele mine holdninger om blod og organer

Anmeld

14. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

Nej tror efter de gode historier her fra er jeg ikke afskrækket og som sagt som en anden sagde kunne jo heller ikke sikre mig selv for at jeg ikke kom til skade i morgen hvor spørgsmålet skulle op

Men nej jeg ville ikke sige mine børn ikke skulle have det, det skal være deres eget valg eller min kærestes afhængig af deres alder, min kæreste er selv bloddonor så har intet imod folk der får det jeg skal bare ikke selv. Jeg vil ikke dømme andre det er jo ikke alle der deler holdninger med mig og ej heller mine børn behøver at dele mine holdninger om blod og organer

Nej, vi ved heldigvis ikke altid hvad morgendagen bringer

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Hei

Jeg tror, du skal være maksimalt uheldig, hvis du ender i den situation.

Jeg kender mange, som har fået børn, og INGEN af dem har så vidt jeg ved, behøvet blod efter fødslen. Der er nogen enkelte, det sker for, men der er jo også nogen enkelte, som behøver det efter f eks et trafikuheld - det betyder ikke at man er forberedt på at ende i den situation, hver gang man går ud af døren. De fleste af os behøver det aldrig - men ingen af os kan uanset udelukke, at vi en dag kan komme i en situation, hvor vi har behov for det.

Jeg tror ikke, at du skal lade det stoppe dig fra at få familie. Du kan uanset ikke udelukke, at du kommer i en situation i morgen, hvor spørgsmålet kommer op, uanset om du har børn eller ikke.

Ret mig, hvis jeg tager fejl, men er der ikke noget med, at der findes et kunstigt produkt (dyrt godt nok), som kan bruges i stedet for blod, i de tilfælde, hvor en person af f eks religiøse årsager ikke ønsker at modtage blod? Synes, jeg læste noget om det en gang....

De ting jeg får ind i kroppen er ting som skal kunne komme ud af kroppen igen altså som medicin der forsvinder ud af kroppen igen stille og roligt så medmindre at det der skulle være et dyrt middel som kunne gøre det blod gør som også forsvinder ud af kroppen igen så ville jeg kigge på det på samme måde som hvis det var blod jeg fik.

Men nej tror heller ikke jeg alligevel vil lade det gå ind og ødelægge alle mine drømme om familie præcis som du siger jeg kan jo ikke vide om jeg alligevel kommer alvorligt tilskade i morgen og at spørgsmålet så skulle op alligevel så må bare leve som jeg altid gør og lade bekymringerne lægge sig væk

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Nej, vi ved heldigvis ikke altid hvad morgendagen bringer

Nej heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.