Svare jer alle på en gang. 
Jeg er ikke sat i denne problem stilling pga. tro eller lignende. Jeg er det pga. holdninger. I mit hoved er det at skulle have blod eller et organ fra et andet menneske det samme som at afskrive noget af sig selv. Det ville ikke være mig der gik rundt det ville være mig pluds et andet menneske i samme krop. Så hvis jeg stod imellem liv og død så ja så ville jeg vælge ikke at tage imod for jeg kan ikke forestille mig at jeg kunne gøre andet end at gå ned psykisk efter det. Jeg tror på at kroppen, sjælen, sindet det hele er forenet og man kan godt tage ting ud af kroppen, syge organer, blod osv men man kan aldrig putte noget nyt ind igen.
Jeg håber aldrig at stå i en situation hvor jeg skulle vælge imellem liv og død.. Og ved heller ikke om jeg i et fatalt panik øjeblik ville ændre mening men som alt er og altid har været står jeg fast.
Det betyder også at selvom man kan få blod i kapsler så ville det stadig være det samme som at få blod direkte igennem armen.
De eneste ting jeg får ind i kroppen er medicin.. Vil aldrig tillade at noget fra et andet menneske kom ind i mig medmindre det var et barn der lå i min mave 
Jeg elsker livet, nyder det og hverken drikker eller ryger for at holde min krop sund og rask. Men har svært ved at tro at jeg ikke ville bebrejde mig selv og mine omgivelser hvis jeg endte med at tage imod blod for ikke at svigte alle omkring mig.
Anmeld