Er det normalt at tisse så meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

SRP

Hej piger

Er 16+5 og synes jeg tisser ofte. Det er meget ad gangen og urinen virker ikke unormal, så tror ikke det er blærebetændelse, men må blive tjekket hos lægen. Er det normalt at tisse 10 gange om dagen på dette tidspunkt i graviditeten? Skal tisse i hvert fald hver anden time og nogle gange oftere. Derudover føler jeg mig også tørstig, så jeg frygter også det kan være sukkersyge, selvom jeg slet ikke er overvægtig eller liggeri risikogruppen.

Hvad er jeres erfaring med dette? Synes oftest folk har øget tissetrang senere i graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

Dinsen

Kan kun tale af egen erfaring, og jeg rendte frem og tilbage fra uge 14 tror jeg, men det er jo altid en go ide li at få det tjekket.. 

Anmeld

14. oktober 2012

Miss Kat

Både massiv tissetrang samt tørst, er helt almindelige graviditetssymptomer, så det tror jeg ikke, du skal tænke mere over.

Men som altid, hvis du er bekymret, så snak med lægen. Hellere en gang for meget end for lidt.

Anmeld

14. oktober 2012

FrkZier

SRP skriver:

Hej piger

Er 16+5 og synes jeg tisser ofte. Det er meget ad gangen og urinen virker ikke unormal, så tror ikke det er blærebetændelse, men må blive tjekket hos lægen. Er det normalt at tisse 10 gange om dagen på dette tidspunkt i graviditeten? Skal tisse i hvert fald hver anden time og nogle gange oftere. Derudover føler jeg mig også tørstig, så jeg frygter også det kan være sukkersyge, selvom jeg slet ikke er overvægtig eller liggeri risikogruppen.

Hvad er jeres erfaring med dette? Synes oftest folk har øget tissetrang senere i graviditeten

jeg tisser og drikker også meget - og man kan sige, det jo klart man tisser meget, når man drikker meget, det går jo hånd i hånd

Anmeld

14. oktober 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Åh... Jeg tissede meget hele graviditeten igennem! MEGET og OFTE

Anmeld

14. oktober 2012

Clisolka

SRP skriver:

Hej piger

Jeg tissede også meget og ofte igennem graviditeten - det ændrede sig ikke da jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge. Der fik jeg ingen symptomer. JM opdagede ved et tilfælde at jeg havde for meget sukker i urinen 

Anmeld

14. oktober 2012

Timse

Sådan har jeg haft det fra start til slut og næsten hele døgnet så jeg er træt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.