uge 8 og voldsomme smerter/spændinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.578 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. oktober 2012

Anonym trådstarter

jeg er i uge 8 og har de sidste 3 dage haft så sindssyge spændinger i underlivet. De har været så voldsomme at jeg ikke har kunne sove ordentlig.
Samtidig får jeg nogle jag der gør ubeskriveligt ondt - disse jag kommer når jeg laver hurtige bevægelser: f.eks. his jeg lige rejser mig så kommer der et jag, dette jag gør at jeg må gå foroverbøjet et par skridt førend jeg kan rette mig ud.

Hvad tænker I om det tøser? Det er vel ikke ligament smerter der er så voldsomme SÅ tidligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2012

FrkZier

Anonym skriver:

jeg er i uge 8 og har de sidste 3 dage haft så sindssyge spændinger i underlivet. De har været så voldsomme at jeg ikke har kunne sove ordentlig.
Samtidig får jeg nogle jag der gør ubeskriveligt ondt - disse jag kommer når jeg laver hurtige bevægelser: f.eks. his jeg lige rejser mig så kommer der et jag, dette jag gør at jeg må gå foroverbøjet et par skridt førend jeg kan rette mig ud.

Hvad tænker I om det tøser? Det er vel ikke ligament smerter der er så voldsomme SÅ tidligt?

jeg havde nok valgt at give lægen et kald imorgen og høre hvad han har at sige

Anmeld

14. oktober 2012

DreamChild

Syntes bestemt du skal kontakte lægen.

Det kan være en graviditet uden for livmoderen, og det er jo ikke helt ufarligt.

for at alt er i orden, og at det "bare" er ligamentsmerter

Anmeld

14. oktober 2012

Jupiter

Jeg er i uge 9, og får også de der små jag ind imellem. Det kan fx være hvis jeg griner, eller hvis jeg rejser mig op eller vender mig rundt.

Det går hurtigt over, og det er ikke alvorlige smerter, så jeg har ikke tænkt videre over det, andet end at kroppen jo skal gøre plads til det her barn, så det er jo ikke usansynligt at der sker lidt omrokering derinde

Anmeld

14. oktober 2012

AMtrier

Anonym skriver:

Jeg ville nok også ringe til lægen imorgen! Hvis nu det sidder udenfor livmoderen.
Når det så er sagt, har jeg selv mange og meget kraftige smerter. Jeg var til jordmoder og blev skannet. Smerterne skyldes at min livmoder er bagoverbøjet og det KAN gøre ubeskriveligt ondt! Også i starten
for at alt er okay !

Kram

Anmeld

14. oktober 2012

baby012

jegKjeg ville kontakte lægen, hvifedet virkelig gør så ondt kan det jo være en graviditet udenfor livmoren.

jeg har oplevet lihment smerter i begge mine graviditeter, men aldrig hvor det har gjort decideret ondt ..

Anmeld

14. oktober 2012

Snehund

Hej

Jeg har selv oplevet en graviditet, der efter al sandsynlighed sad udenfor livmoderen (de kunne ikke lokalisere gravidteten). Her havde jeg ikke ret mange jag og smerter - mest stikken i den højre side.

Jeg er nu gravid igen - og har set et levende foster i livmoderen

Jeg oplever jævnligt stik og jag. FX hvis jeg drøner lidt for meget rundt - hvis jeg rejser mig hurtigt, eller bukker mig til siden i en skæv vinkel, hvis jeg nyser eller hoster eller vender mig i sengen på en akavet måde.

Ved ikke om det beroliger dig?

Håber for dig, at det "bare" er din krop, der tilpsser sig graviditeten.

Anmeld

14. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Det kan det sagtens være, men jeg tror nu mere det skyldes muskelspændinger og myoser i og omkring muskelvævet.

Få en henvisning til en fysioterapeut, så du kan få noget massage og lære nogle afspændingsøvelser.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar. Jeg har været til en tidlig scanning for 14 dage siden hvor man kunne se en blommesæk i livmoderen. Men jeg har bare aldrig oplevet at have så ondt så tidligt. ligger nu også med feber og ondt i halsen. Ynkelige mig.
Troede plukkeveer var noget man fik når livmoderen øvede sig til en nærtståendes fødsel. Hmm. Jeg spørger lægen ad når jeg skal derhen næste gang i slutningen af mdr.

Anmeld

14. oktober 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Da jeg var omkring uge 7 fik jeg den sygeste krampe/sammentrækning i mit underliv. Jeg både frøs og svedte og anede ikke hvad der lige skete, men fååååårk det gjorde nas, og krøb ind i sengen i fosterstilling.

Min læge sagde at det højst sansynlig var mine ligamens bånd der begyndte at give sig. Har som en anden skriver meget bagoverbøjet livmoderhals, så måske det var derfor jeg måtte lide lidt...

Men der kom en sund og rask pige ud, så det behøver ikke være en GUL.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.