Undulatunger - sjælland

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Denne annonce er låst

Annoncen er ikke længere aktiv. Den kan være udløbet eller varen er solgt.
4.978 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

mariamiss6

Hej alle sammen.

Er de rnogle af jer her, som kunne være interesseret i undulatunger?

Jeg har et undulatpar, damen engelsk, og herren almindelig.

De har aldrig prøvet at yngle før, og jeg vil gerne lade dem prøve det.

Jeg kan dog kun på fast basis have 2 undulater her hjemme, og derfor vil jeg ikke yngle, før jeg føler mig sikker på at kunne komme af med ungerne.

Jeg bryder mig ikke om at skulle sælge dem på dba.dk, så derfor spørger jeg her, om der måske kunne være interesse for for dem.

Selve fuglene vil være gratis, og der følger intet med dem (måske lidt foder).
Jeg kræver dog, at de selvfølgelig får ordentlige forhold, så hvis det ikke skal være volierefugle, forlanger jeg at i bruger pengene på et ordentligt bur, i passende størrelse. 
I danmarke findes der ikke umiddelbart en lov om hvor meget plads en undulat skal have, men det er der i Sverige. Og det er den jeg går ud fra.

Minimumskrav på bur. Højde:60 cm Længde:70 cm Dybde:40-45 cm.

Jeg beholder gerne fuglene lidt længere tid, og arbejder på at få dem tamme, hvis du ønsker det, sådan at i fra starten af har en fugl, som er tillidsfuld over for mennesker, så i bedre kan arbejde videre på den når i får den hjem. 

Kontakt mig gerne både her i tråden, og på pb, hvis du er interesseret, og husk der vil være ventetid på fuglene, da jeg som sagt ikke vil yngle med dem, før der er en rimelig sikkerhed for at få afsat i hvert fald 2 af ungerne....

PS. Det bedste ville være hvis i tog 2 unger, så de har en artsfælle at tale eget sprog med. Eller hvis i har en undulat i forvejen, som bare har brug for en ven

Vedhæfter et billede af mor og far.
Forrest er det mor Valde, og bagerst er det far Luffe  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

mariamiss6

Er stadig på udkig efter interesserede :)

Anmeld

27. oktober 2012

mariamiss6

Anmeld

27. oktober 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
mariamiss6 skriver:

Er stadig på udkig efter interesserede

Øv hvorfor bor du i sjælland Jeg har altid haft undulater og elsker dem 

Anmeld

3. november 2012

mariamiss6

Anmeld

10. november 2012

mariamiss6

Anmeld

10. november 2012

Fru Hansen

Kan en engelsk og en almindelig undulat få unger? Ved du det eller vil du bare prøve dig frem?

Jeg har kigget på din annonce et par gange, men jeg overvejer stadig. Jeg havde lovet mig selv at vi ikke skulle have flere dyr. Men undulater er så hyggelige...så jeg tænker stadig

Anmeld

10. november 2012

mariamiss6

Fru Hansen skriver:

Kan en engelsk og en almindelig undulat få unger? Ved du det eller vil du bare prøve dig frem?

Jeg har kigget på din annonce et par gange, men jeg overvejer stadig. Jeg havde lovet mig selv at vi ikke skulle have flere dyr. Men undulater er så hyggelige...så jeg tænker stadig

Det har jeg fået besked på at de sagtens kan. Og de øver sig da også

Nu er det hunnen der er engelsk, så det skulle slet ikke blive et problem. Min største bekymring havde været hvis det var omvendt, og æggene måske kunne blive for store at lægge, men det skulle jo ikke være en risiko her.

De har ikke fået redekasse endnu, så du har god tid til at overveje det endnu

Jeg skal nok sige til hvis der pludselig er nogen

Anmeld

17. november 2012

Fru Hansen

mariamiss6 skriver:

Det har jeg fået besked på at de sagtens kan. Og de øver sig da også

Nu er det hunnen der er engelsk, så det skulle slet ikke blive et problem. Min største bekymring havde været hvis det var omvendt, og æggene måske kunne blive for store at lægge, men det skulle jo ikke være en risiko her.

De har ikke fået redekasse endnu, så du har god tid til at overveje det endnu

Jeg skal nok sige til hvis der pludselig er nogen

Du mår gerne sige til hvis der skulle komme unger. Men lige i skrivende stund vil jeg ikke love at jeg aftager nogle

Anmeld

17. november 2012

mariamiss6

Fru Hansen skriver:

Du mår gerne sige til hvis der skulle komme unger. Men lige i skrivende stund vil jeg ikke love at jeg aftager nogle

Jeg skal prøve at huske dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.