Juniorpude eller babypude?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.796 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Godaften i stuerne

Min søn er 13 måneder gammel og har endnu ikke haft en hovedpude. Men han kan rigtig godt lide at ligge på min hovedpude. Derfor tænker jeg at vi vil se os omkring efter en. 

Men så er spørgsmålet, er der nogen grund til at købe en babypude? Eller er det bare direkte til juniorpuden? Han sover med juniordyne (ikke at jeg tror det gør nogen forskel) Men altså, hvornår bruges hvad?

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

2babygirls

Ka+Ma=Be skriver:

Godaften i stuerne

Min søn er 13 måneder gammel og har endnu ikke haft en hovedpude. Men han kan rigtig godt lide at ligge på min hovedpude. Derfor tænker jeg at vi vil se os omkring efter en. 

Men så er spørgsmålet, er der nogen grund til at købe en babypude? Eller er det bare direkte til juniorpuden? Han sover med juniordyne (ikke at jeg tror det gør nogen forskel) Men altså, hvornår bruges hvad?

På forhånd tak 

Vi brugte en babypude fordi den er dejlig flad.
Min datter er 2 år, og det er først for få måneder siden at vi tog juniorpuden i brug, og det var for at hæve hende ved øre problemer. Synes nemlig den er høj i sig selv til sådan et lille menneske.

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Baby2påvej skriver:

Vi brugte en babypude fordi den er dejlig flad.
Min datter er 2 år, og det er først for få måneder siden at vi tog juniorpuden i brug, og det var for at hæve hende ved øre problemer. Synes nemlig den er høj i sig selv til sådan et lille menneske.

Tak for dit svar Jeg var nemlig i tvivl, om den gjorde nogen forskel i og med at den var så flad.

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

Jeg mener ikke, at det er nødvendigt at give så lille et barn en hovedpude, men skal det være ville jeg finde en der er så "flad" som mulig. Det anbefales at man venter til barnets 2 eller 3 år.

/Fenja

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Jeg mener ikke, at det er nødvendigt at give så lille et barn en hovedpude, men skal det være ville jeg finde en der er så "flad" som mulig. Det anbefales at man venter til barnets 2 eller 3 år.

/Fenja

Tak for svaret! Kunne ikke huske at det var så sent.

Sjovt de så kalder det en babypude

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

Ka+Ma=Be skriver:

Tak for svaret! Kunne ikke huske at det var så sent.

Sjovt de så kalder det en babypude

Ja, det er mærkeligt, men det er jo også kun en anbefaling og ikke en lov, så derfor kan butikkerne sagtens sælge babypuder  Vi har to sæt og begge sæt fulgte der puder med, de er pænt pakket væk. Vores Alberte får ikke pude førend hun selv kan spørge om det.

Babyers hoveder har ikke brug for at sove med pude, og der er også en lille risiko for kvælning. Det er først omkring 2-3 års alderen at deres hoved har brug for støtte. Man skal vælge en forholdsvis tynd børnepude, fordi de større puder er for hårde ved deres nakke.

Så hvis du kan vente med at give dit barn en hovedpude, så ville jeg gøre det

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Ja, det er mærkeligt, men det er jo også kun en anbefaling og ikke en lov, så derfor kan butikkerne sagtens sælge babypuder  Vi har to sæt og begge sæt fulgte der puder med, de er pænt pakket væk. Vores Alberte får ikke pude førend hun selv kan spørge om det.

Babyers hoveder har ikke brug for at sove med pude, og der er også en lille risiko for kvælning. Det er først omkring 2-3 års alderen at deres hoved har brug for støtte. Man skal vælge en forholdsvis tynd børnepude, fordi de større puder er for hårde ved deres nakke.

Så hvis du kan vente med at give dit barn en hovedpude, så ville jeg gøre det

Ja det ved jeg Var bare ikke klar over at de skulle være  store.

Men mange tak for svaret - jeg venter lidt endnu Han sover jo også fint uden

Anmeld

12. oktober 2012

Fenja09

Ka+Ma=Be skriver:

Ja det ved jeg Var bare ikke klar over at de skulle være  store.

Men mange tak for svaret - jeg venter lidt endnu Han sover jo også fint uden

Anmeld

12. oktober 2012

Nadia&Daniel

Ka+Ma=Be skriver:

Godaften i stuerne

På forhånd tak 

Vi blev anbefalet (både i BabySam og Kære Børn) først at købe pude til Laura, når hun bliver 3 år.. Og at vi skulle starte med en babypude til den tid..

Anmeld

12. oktober 2012

foto på lærred

Vi gav vores pige en pude da hun var 3 et halvt og den er meget tynd. Det er ikke altid hun bruger den. Vi gav den i forbindelse med en MØ betændelse for at se om det kunne hjælpe lidt at hæve hoved. Nogle gange bruger hun sin pude andre gange ikke. Jeg tror mere det er os voksne der har vendet os til at bruge pude

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb, søde wallstickers til ungernes værelse, flotte collager overført på lærred.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.