hvordan har i det piger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej piger, ja.... jeg beklager men her er endnu et ano indlæg fra mig, lover jeg springer ud af busken...

Hvornår fortæller i det til jeres familier og hvordan fortæller i det? Jeg skal til 1. læge besøg 2/11 2012, bliver spændende.

Har overvejet at købe en bluse til min datter med tekst på maven (inden i min mors mave ligger der en lille gave). Hvad har i af ideer?

Hvad med kvalmen? er den flyttet ind hos jer? Her går det forbavsende godt endnu, men aftnerne kan være lidt seje at komme igennem, heldigvis har jeg fundet ud af at isthe med citron er et ret godt middel til at holde kvalmen lidt i tøjlerne...

Jeg er meget oppustet om aftenen, og i går efter aftensmaden sir manden til mig "jeg sys allerede du ser tyk ud"

arghhh tak for lort men give me a break jeg har lige spist, senere var maven faldet på plads igen...

vægten i dag sir 58,8kg er spænt på om jeg kan holde vægten nogenlunde fornuftigt denne gang...

Hvordan har i det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Humanincubator

Ingen gener udover lidt ømme bryster. Ingen kvalme. Ingen vægtøgning. ...

Har det godt.

Anmeld

12. oktober 2012

Humanincubator

Og var nødt til at fortælle det på arbejde med det samme, da der er nogle ting, ejg ikke må være i nærheden af, mens jeg er gravid. Så familien fik det at vide samme uge.

Lavede nogle kort med et billede af mig, og så skrev jeg noget i retning af "jeg glæder mig til du skal være mormor" inde i kortet.

Anmeld

13. oktober 2012

Krina

Jeg har det egentlig helt ok. Fra omkring ÆL og frem til for en uges tid siden, har jeg haft mange mens-lignende smerter, men det er taget lidt af. Nu er det mest en tyngdefornemmelse. 
Lidt gængse symptomer som ømme og ikke mindst forstørrede (!!) bryster, træthed, lidt svimmelhed, oppustethed (ligner mindst en højgravid sidste på aftenen) og "humør-attacks"

Kvalme er der ikke så meget af. Ind i mellem er mærker jeg lidt ubehag eller halsbrand, men ikke noget rigtigt nævneværdig

Der er ingen, udover min mand og jeg, der kender noget til graviditeten endnu. Vi har bestilt tid til en TS om små 2 uger, og hvis alt ser fint ud der, kan det da godt være, at det bliver luftet, så jeg kan slippe uden om alle de der dårlige unskyldninger Hvordan vi fortæller det, ved vi ikke helt endnu...

Anmeld

14. oktober 2012

miig1989

Jeg har det fint :p
Har kvalme stortset hver morgen og aften når jeg går.i.seng.og spontan.i løbet af dagen. Har rimelig ømme bryster om dagen og mega ondt i brysterne om natten
Desuden bløder mit tandkød nogen gange som.giver mig.kvalme igen :p
Er rimelig træt det.meste af dagen og har ligament smerter og til tider halsbrand..
Men ellers.har jeg det godt :p

Regner med at vi først fortæller det.omkring uge 12, og har overvejet at lave en "fødselsdags" invitation fra baby til.de nærmeste og ellers bare fortælle.andre det

Anmeld

15. oktober 2012

peanuts

Dejligt at høre/læse at i har det godt...

Jeg har det også selv nogenlunde... Som jeg skrev da jeg oprettede tråden, så kan jeg have en fæl fæl aftenkvalme. men kan håndtere den.

blødende tandkød - tjek

Sær ubeskrivelig fornemmelse i maven - tjek

ømme bryster - tjek

oppustet mave - tjek

Åhh det er skønt at være gravid...

Siden jeg oprettede tråden har jeg igen været på vægten og har taget 2kg   på hmm tror hellere jeg må tage mig sammen og komme hen og træne lidt et par gange om ugen, synes bare ikke energien er til det - er så forbistret træt... men nægter simpelthen at tage næsten 30kg på igen...

Anmeld

25. oktober 2012

sulo

Jeg klager ikke for meget endnu

Meeen bliver oppustet fra første skefuld af mine havregryn om morgenen og er det stort set resten af dagen

Vægtøgning har jeg ikke undersøgt endnu, er kun på vægten en gang pr måned, har været på en langsom slanke kur siden januar og har tabt 13,5 kg, så tager garanteret det hele på igen nu føler dog at bukserne sidder strammere om maven men om det kun er pga oppustetheden ved jeg jo ikke.

Og ømme bryster ja det har jeg så rigeligt, synes det er en udfordring hver aften at skal have bh`en af og de skal ud i fri dressur

Anmeld

26. oktober 2012

Anonym trådstarter

åhh ja det kan gøre nuller naller at få BH af om aftenen...

Kvalmen er nu flyttet ind hos mig og bliver det meste af døgnet...

Men indtil videre tror jeg at jeg overlever men AD hvor er det frygteligt

Anmeld

28. oktober 2012

Mink

Anonym skriver:

Hej piger, ja.... jeg beklager men her er endnu et ano indlæg fra mig, lover jeg springer ud af busken...

Hvornår fortæller i det til jeres familier og hvordan fortæller i det? Jeg skal til 1. læge besøg 2/11 2012, bliver spændende.

Har overvejet at købe en bluse til min datter med tekst på maven (inden i min mors mave ligger der en lille gave). Hvad har i af ideer?

Hvad med kvalmen? er den flyttet ind hos jer? Her går det forbavsende godt endnu, men aftnerne kan være lidt seje at komme igennem, heldigvis har jeg fundet ud af at isthe med citron er et ret godt middel til at holde kvalmen lidt i tøjlerne...

Jeg er meget oppustet om aftenen, og i går efter aftensmaden sir manden til mig "jeg sys allerede du ser tyk ud"

arghhh tak for lort men give me a break jeg har lige spist, senere var maven faldet på plads igen...

vægten i dag sir 58,8kg er spænt på om jeg kan holde vægten nogenlunde fornuftigt denne gang...

Hvordan har i det???

Nej jeg prøver selv på at komme med en go måde at fortælle resten af familie og venner den store nyhed !  men synes det er en sød ide med blusen

fra 6+0 til til 7+5 i fredags har jeg bare haft det helt og aldeles elendig .. med opkastning og kvalme NON STOP !  men nu her weekenden over er jeg så småt begyndt at få det bedre.. men det kostede 3 kilo ...  

ellers kan jeg mærke når de der ligamenter gir sig, oppustet og ømme bryster ... 

Anmeld

29. oktober 2012

kriknu

Jeg ville utroligt gerne kunne sige "Jeg har det perfekt" - men nej, det er ikke lige tilfældet.

Jeg har en utrolig slem halsbrand og en endnu værre kvalme der gør at jeg intet kan få ned, og får jeg endelig noget ned - så ryger det op igen efter 20-30 minutter.

Jeg har smerter i ryg, lænd og lysken der gør at jeg har været tvunget til at sige det på arbejdet da jeg ikke føler jeg er i stand til at arbejde lige pt. 

Jeg skal til 1. lægebesøg den 12. november (7+5) og til scanning den 16. november (8+2)

Hvis vi kunne, så ventede vi helt til jul med at afsløre det, men jeg tror nu altså det er blevet for tydeligt til den tid, men nu må vi se hvad der sker, hvis jeg regner rigtigt er jeg 13+5 juleaften og der er hele den nærmeste familie samlet - så jeg håber lidt på at kunnne skjule det så længe og så afsløre det over for dem alle sammen samlet 

Lige nu ser jeg ikke det mindste gravid ud, hvilket jeg synes er rimelig vildt da jeg normalt ligner en der er undervægtig, og sikkert også ville være det hvis ikke det var fordi mit forparti vejer lidt ekstra  og hvis den kvalme og halsbrand forsat forhindrer mig i at spise - ja så bliver jeg da i hvert fald undervægtig!

Har siden fredag morgen tabt mig 1½ kg! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.