Hvordan regerede jers på og på en søster/bror?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg skriver lige ano da jeg ved min søns far sidder her inde og kigger men spørsmålet er hvordan tog jers og få en lillesøster/lillebror ? Jeg er gravid 5+0 Idag og er så nervøs for hvordan min søn tager det når den kommer til verden for min søn er kun Van til og ha mig da hans far aldrig har ville kendes ved ham og mig og ham jeg venter barn med nu har kun vært sammen i 1 månede men valgt og beholde det men har vært alene med min søn siden han bliv født han vil være 3 år pg 6 mdr når barnet kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2012

frk andreasen

Min datter var Lige fyldt 3år en uge før lillebror kom til verden. Hun elskede ham og kyssede ham og hjælp til med at skifte putte osv. Inddragede hende i en masse ting så hun ik følte sig udenfor.. Nu venter vi en lillesøster til dec. Emil vil være 2.9 når hun kommer her til dec. Han ved godt der er en baby i mors mave men han.forstår det ik rigtig. Men vi taler meget om hende. Kigger i bøger osv.Jasmin glæder sig endnu mere denne gang fordi hun forstår det meget bedre hun vil være 5.9 når lillesøster Freja kommer til verden.. Din søn skal nok blive glad for sin nye lillesøster/ bror. Det jeg helt sikkert på det er den størreste gave du kan give din søn at få en søskende

Knus Tanja 31+1

Tillykke med graviditeten

Anmeld

13. oktober 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Hej jeg skriver lige ano da jeg ved min søns far sidder her inde og kigger men spørsmålet er hvordan tog jers og få en lillesøster/lillebror ? Jeg er gravid 5+0 Idag og er så nervøs for hvordan min søn tager det når den kommer til verden for min søn er kun Van til og ha mig da hans far aldrig har ville kendes ved ham og mig og ham jeg venter barn med nu har kun vært sammen i 1 månede men valgt og beholde det men har vært alene med min søn siden han bliv født han vil være 3 år pg 6 mdr når barnet kommer

Tillykke med den lille spir

Din dreng er tæt på 3, så han forstår sikkert godt at der kommer en baby osv.

Et råd kunne være at vente med at fortælle ham det, indtil maven er begyndt at blive rund.. Små børn har lettere ved at forholde sig til maven, med baby, lidt senere i forløbet.
Så skal de nemlig ikke vente i evigheder

De har Inter begreb om hvor lang tid 8 mdr er

Og ellers kan man jo altid forberede ham lidt, snakke om baby, og hvordan de ser ud osv.

Super meget held og lykke

Anmeld

13. oktober 2012

foto på lærred

Vores pige gik ikke så meget op i graviditeten. Det er svært for børn at forholde sig til, at der kommer en ny baby ud af mors mave. Hun var dog interesseret og sang og aede, men vi gjorde nu heller ikke det store ud af at snakke om det hver dag. Vi ventede til jeg var ca 6 måneder henne med at fortælle hende det. Nu kan jeg ikke rigtig hitte ud af, ud fra dit indlæg, om du vil blive alene mor til begge. Men så længe begge forældre er oppe på dupperne når den lille bliver født (så der er en til den store hele tiden) så tror jeg ofte ikke det er så stort et problem. Her har der i hvertfald slet ikke været noget. Hun har knus-elsket hende fra begyndelsen og der har 7-9-13 endnu ikke været noget jalouxi (hun var ca 3 et halvt da lillesøster blev født og lillesøster er næsten halvandet år nu) Men selvfølgelig kan det måske ikke helt sammenlignes, da dig og din søn jo har været alene og måske derfor har et ekstra strækt bånd i forhold til, at han så måske lige skal lærer at dele  dig lidt mere med den lille ny.

Men jeg er sikker på, at han vil elske at få en bror eller søster. Min råd er dog at vente lidt med at sige noget. I hvertfald til efter NF-scanning.Held og lykke med det hele.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb, søde wallstickers til ungernes værelse, flotte collager overført på lærred.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.