At få passet børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

Ka+Ma=Be

SaNiNa skriver:

Nej vi er selvfølgelig alle forskellige, med Nicklas var det fordi jeg ikke kunne give slip på ham, det samme galt når han skulle i dp.

I dag kan jeg stadig have svært ved at give slip på ham, hvis jeg ikke selv føler det er nødvendig, men jeg bliver jo nød til at se det fra min søns side og ikke min egen side.

Det er meget letter med Naia for jeg har jo været der før og ved hun har det godt.

Ja lige præcis! Jeg har også haft lidt svært ved at give slip, men nu kommer det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

SaNiNa

Ka+Ma=Be skriver:

Ja lige præcis! Jeg har også haft lidt svært ved at give slip, men nu kommer det.

åååh det tog mig over 1 år at lære at give slip på Nicklas når han skulle i dp, og vi kæmper rigtig meget med det idag endnu selvom jeg har lært det så plager det jo ham at jeg den gang viste jeg var ked af det.

Håber i hurtig er over det

Anmeld

16. oktober 2012

Kofoed.

Nu er det jo over et år siden Ana blev passet første gang (mangler en smiley der taber munden og ligner en knap så intelligent fisk)... Det var første gang kun en halv time, anden gang var et par dage efter i to timer.

Første gang hun overnattende ude, var da jeg skulle opereres i hoften, der d 11 juni, så hun var lige knap 9 måneder, det var en ud af to gange indtil videre. Anden gang var begge mega syge og jeg kunne stadig ikke gå ordenligt.

Jeg har ikke problemer med at lade enkle mennesker passe Ana, men synes også hun er blevet passet for tit, men det er bare nemmere at lade hende bliver hos min stedmor, når vi alligevel skal låne hendes bil for at handle stort ind og sådan. Jeg har ferie i den her uge og Ana's dp mor holder ferie torsdag og fredag, men jeg har bare haft planer ALLE dage, så hun kommer nok på ferie nogle timer den ene dag, hvis jeg ikke for ordnet lejligheden i morgen (er træt af flyttekasser og vasketøj), så længe alle har det okay med det og Ana synes det er sjovt, så ser jeg ikke problemer i det. Min stedmor går arbejdsløs, så hun KEDER sig jo IHH og ÅHH så meget, så hun tager hende heller end gerne, hvis jeg lige har brug for en eftermiddag for mig selv eller en bif tur eller ja..

Anmeld

16. oktober 2012

Kofoed.

Ka+Ma=Be skriver:

Nu har vi så talt om, at vi er klar til at få lidt kærestetid! Så vi overvejer at mine forældre skal passe Benjamin en enkel aften så vi kan komme ud og spise og hygge  Vi er dog lidt i tvivl, om vi skal lade ham sove der til morgenen efter, eller om vi skal starte med at hente ham om aftenen og så lade ham blive næste gang igen? Hvad tænker i?

Og for at svare på spørgsmålet (hø hø), så ville jeg hente og sove hjemme. Han skal være fortrolig med den han skal passes af og det ved jeg ikke om han er, derudover så var det ikke mit valg, at Ana skulle sove ude første gang og jeg var faktisk ikke klar, det gik over alt forventning, men jeg er stadig ikke i dag (4 måneder efter) klar til, at hun skal sove ude igen (altså ud over hjemme ved Peter). Så det er virkelig noget man skal være klar til, både barn og forældre.

Anmeld

17. oktober 2012

RiUL

Jeg har ingen erfaringer at dele ud af

- Oliver er endnu ikke blevet passet, kun i dagplejen Og jeg er bare ikke parat til at få ham passet mere end et par timer af farmor. Og hun har aldrig tid

- Der går i hvert fald lang tid endnu inden han skal overnatte ude.. Jeg ville ikke få sovet, ville spekulere for meget på om han sov osv

Anmeld

17. oktober 2012

maryjane

RiUL skriver:

- Oliver er endnu ikke blevet passet, kun i dagplejen Og jeg er bare ikke parat til at få ham passet mere end et par timer af farmor. Og hun har aldrig tid

- Der går i hvert fald lang tid endnu inden han skal overnatte ude.. Jeg ville ikke få sovet, ville spekulere for meget på om han sov osv

Hehe er glad for at læse jeg ikke er den eneste der har det sådan 

Anmeld

18. oktober 2012

Frejsmor

HeidiØ skriver:

Hihi en tråd afledt lidt af vores snak

Dejligt I er ved at være klar til det, kærestetid er sørmer vigtigt!

Jeg glemte faktisk lige at nævne at til vores bryllup 1/9, der fik vi vores dp's datter til at passe William herhjemme natten over. Han har heller adrig sove skide godt, men det vidste hun godt, og det var gået SÅ godt!

Så nu er vi (som sagt) klar til næste weekend hvor mormor tager over hjemme hos dem selv! Det der med dårlig samvittighed, det havde jeg osse, hvilket min mor virkelig sys var noget pjat! De lever og ånder for deres børnebørn jo .. og som min mor siger: Jeg kan sku sove når det blir mandag

Ja, jeg sger GO FOR IT! Hvis I føler for det! Tror alle parter vil få glæde af det!

Det lyder præcis som min mor hehe - "jeg kan sove senere" alla jeg er ligeglad med søvnen må jeg nu ikk pleease passe mit barnebarn lidt.. 

Til Katja - Frej blev passet først gang med overnatning(i eget hjem, for mormor bor i Jylland, så hun kom til os) da han var ca. 6mdr. mens vi holdte kæreste "weekend" med en overnatning på hotel, grease i glassalen og fin middag på reef'n'beef.. Og det var GULD værd!!!

Det var første, men bestemt ikke sidste gang han er blevet passet med overnatning, meen fordi al min familie bor i Jylland og min kærestes forældre er for gamle og hans søskend har børnebørn at tage sig af, så skal det virkelig planlægges når sådan noget skal ske, så det er sjældnt.. 

Vi har ellers fået passet Frej i forbindelse med at min mor er på besøg eller vi besøger hende, så tager vi en tur i biffen og/eller på restaurant.. 

Og et par enkelte gange har dp's datter også passet ham i nogle timer.. 

Man vænner sig til at få dem passet og vænner sig til at sætte pris på de "rigtige" kæreste aftener, det er SÅ vigtige!!

Altså hvis Benjamins bedsteforældre er ligeså engagerede og glade for ham som de her hos os, så skal du bestemt ikke have dårlig samvittighed overfor dem hvad angår en evt. overnatning..  

Go for it!!!

Anmeld

18. oktober 2012

HeidiØ

Frejsmor skriver:

Det lyder præcis som min mor hehe - "jeg kan sove senere" alla jeg er ligeglad med søvnen må jeg nu ikk pleease passe mit barnebarn lidt.. 

Til Katja - Frej blev passet først gang med overnatning(i eget hjem, for mormor bor i Jylland, så hun kom til os) da han var ca. 6mdr. mens vi holdte kæreste "weekend" med en overnatning på hotel, grease i glassalen og fin middag på reef'n'beef.. Og det var GULD værd!!!

Det var første, men bestemt ikke sidste gang han er blevet passet med overnatning, meen fordi al min familie bor i Jylland og min kærestes forældre er for gamle og hans søskend har børnebørn at tage sig af, så skal det virkelig planlægges når sådan noget skal ske, så det er sjældnt.. 

Vi har ellers fået passet Frej i forbindelse med at min mor er på besøg eller vi besøger hende, så tager vi en tur i biffen og/eller på restaurant.. 

Og et par enkelte gange har dp's datter også passet ham i nogle timer.. 

Man vænner sig til at få dem passet og vænner sig til at sætte pris på de "rigtige" kæreste aftener, det er SÅ vigtige!!

Altså hvis Benjamins bedsteforældre er ligeså engagerede og glade for ham som de her hos os, så skal du bestemt ikke have dårlig samvittighed overfor dem hvad angår en evt. overnatning..  

Go for it!!!

Og kom så ud af de starthuller, Katja!!

Anmeld

19. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Nu er det jo over et år siden Ana blev passet første gang (mangler en smiley der taber munden og ligner en knap så intelligent fisk)... Det var første gang kun en halv time, anden gang var et par dage efter i to timer.

Første gang hun overnattende ude, var da jeg skulle opereres i hoften, der d 11 juni, så hun var lige knap 9 måneder, det var en ud af to gange indtil videre. Anden gang var begge mega syge og jeg kunne stadig ikke gå ordenligt.

Jeg har ikke problemer med at lade enkle mennesker passe Ana, men synes også hun er blevet passet for tit, men det er bare nemmere at lade hende bliver hos min stedmor, når vi alligevel skal låne hendes bil for at handle stort ind og sådan. Jeg har ferie i den her uge og Ana's dp mor holder ferie torsdag og fredag, men jeg har bare haft planer ALLE dage, så hun kommer nok på ferie nogle timer den ene dag, hvis jeg ikke for ordnet lejligheden i morgen (er træt af flyttekasser og vasketøj), så længe alle har det okay med det og Ana synes det er sjovt, så ser jeg ikke problemer i det. Min stedmor går arbejdsløs, så hun KEDER sig jo IHH og ÅHH så meget, så hun tager hende heller end gerne, hvis jeg lige har brug for en eftermiddag for mig selv eller en bif tur eller ja..

Nogle gange bliver man jo også nødsaget til det! Havde du svært ved det?

Dejligt at have en tæt på som har mulighed for at hjælpe Jeg er også meget taknemmelig over at have forældre som hellere end gerne vil passe og tage sig af ham når vi er sammen. Han er tydeligvis tryg ved dem og det er betryggende for mor

Anmeld

19. oktober 2012

Ka+Ma=Be

RiUL skriver:

Hihi hvor er du sød 

Så længe behovet ikke er der, er alt jo fint Nu er aftalen at Benjamin skal passes i morgen for første gang!  Lidt underligt, men jeg håber at jeg kan nyde det. Kommer nok til at ringe til mormor og morfar nogle gange i løbet af aftenen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.