Sen tid til JM?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

581 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

pastry26

Godaften! Jeg er gravid 18+5 og har først fået tid til mit første JM besøg den 29/10, dvs. når jeg er 21+2. Og inden da, den 22/10 skal jeg til MD scanning.. er det ikke ret sent for det første besøg?

Tror I jeg kan forvente to besøg ved min JM oveni hinanden så??

Tak for svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det er meget normalt. Men også at der ka være forskel fra komune, til komune! Vh stine

Anmeld

11. oktober 2012

pastry26

StineW79 skriver:

Tror det er meget normalt. Men også at der ka være forskel fra komune, til komune! Vh stine

Okay, man er bare så bange for at gå glip af noget hehe, jeg må væbne mig med tålmodighed så og lade det gå sin gang... 

Anmeld

11. oktober 2012

Fenja09

Jeg fik også en sen tid til JM, men mener at de bestræber sig på, at første gang skal være inden uge 14 eller 15. Synes i hvert fald at det lyder meget sent, hvis du først skal til i uge 21 efter MD scanningen. Tror jeg var til JM første gang i uge 16 eller 17.

Hvis du har nogle spørgsmål kan du jo kontakte JM og høre.

/Fenja

Anmeld

11. oktober 2012

pastry26

Fenja09 skriver:

Jeg fik også en sen tid til JM, men mener at de bestræber sig på, at første gang skal være inden uge 14 eller 15. Synes i hvert fald at det lyder meget sent, hvis du først skal til i uge 21 efter MD scanningen. Tror jeg var til JM første gang i uge 16 eller 17.

Hvis du har nogle spørgsmål kan du jo kontakte JM og høre.

/Fenja

Ja, det kan jeg jo gøre.. Hmm hvornår er man ca til JM i hele graviditeten, jeg tænker første og sidste gang ca.??

Anmeld

11. oktober 2012

Fenja09

pastry26 skriver:

Ja, det kan jeg jo gøre.. Hmm hvornår er man ca til JM i hele graviditeten, jeg tænker første og sidste gang ca.??

Uha, det er over 1 år siden jeg gik til JM, men mener bestemt at jeg havde mit sidste JM besøg i uge 39. Man har en del besøg som førstegangsgravid. Tror faktisk du går glip af et besøg når du har din første tid så sent - ikke at der sker noget ved det, medmindre du er urolig over noget.

Jeg synes nemlig at jeg havde mit 2. besøg i starten af "20´erne". Kan også være at det er forskelligt fra kommune til kommune.

/Fenja

Anmeld

11. oktober 2012

pastry26

Fenja09 skriver:

Uha, det er over 1 år siden jeg gik til JM, men mener bestemt at jeg havde mit sidste JM besøg i uge 39. Man har en del besøg som førstegangsgravid. Tror faktisk du går glip af et besøg når du har din første tid så sent - ikke at der sker noget ved det, medmindre du er urolig over noget.

Jeg synes nemlig at jeg havde mit 2. besøg i starten af "20´erne". Kan også være at det er forskelligt fra kommune til kommune.

/Fenja

Ok, tak for svar!! Ih, det tænkte jeg altså nok at jeg kunne risikere!!   Jeg er ikke bekymret, men i og med det er mit første barn, vil jeg gerne have hele pakken med - hvis du ved hvad jeg mener 

Pyt, det går jo nok. Men tror jeg ringer imorgen, bare for at gøre opmærksom på min sene tid og evt også så de ikke springer fremtidige tider over ....

Anmeld

11. oktober 2012

Palaja

Jeg var til jordemor da jeg var 15+, og er som du ved 2. gangs gravid. Så jeg synes det er sent du har fået tid. Første graviditet var jeg ved jordemor 13+. Måske de har travlt, en eller anden grund må der da være? 

Anmeld

11. oktober 2012

Fenja09

pastry26 skriver:

Ok, tak for svar!! Ih, det tænkte jeg altså nok at jeg kunne risikere!!   Jeg er ikke bekymret, men i og med det er mit første barn, vil jeg gerne have hele pakken med - hvis du ved hvad jeg mener 

Pyt, det går jo nok. Men tror jeg ringer imorgen, bare for at gøre opmærksom på min sene tid og evt også så de ikke springer fremtidige tider over ....

Jeg har lige fundet min vandrejournal frem og kan se at jeg har været til JM i følgende uger: 18, 21, 29, 35 og 39. Jeg gik til scanninger på sygehuset, så ved ikke om jeg har sprunget et enkelt JM besøg over, hvis jeg lige havde været inde til scanning var der ikke grund til også at komme til JM.

/Fenja

Anmeld

11. oktober 2012

Mother-love

Jeg tror jeg var. Uge 25 da jeg havde min første tid ved jm. Og passede mig egentlig fint. For synes da det var lidt kedeligt at være ved jm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.