Hvordan vasker man en flyverdragt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2012

Valle81

Jeg er ret sikker på at folk i en menneske alder har vasket og tumbler deres flyverdragter, og det går nok også.

:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Laulund87

Ja nu har du jo gjort det, men jeg vil også sige at du skal vaske den så lidt som muligt Jeg vasker ikke inden brug Det er desværre ikke så godt for dem..

Anmeld

11. oktober 2012

Faith

Valle81 skriver:

Jeg er ret sikker på at folk i en menneske alder har vasket og tumbler deres flyverdragter, og det går nok også.

:0)

Ja og man laver altså ikke flyverdragter der ikke må vaskes.

Selvfølgelig skal man ikke vaske og tumble dem i et væk, men fordi man smider den i vaskemaskinen i ny og næ, det sker der altså ikke noget ved.

Anmeld

11. oktober 2012

Troldemommi

Lenchick skriver:

Ved Jeres DP mere, end producenter og forhandlere?

Jeg har snakket med forhandleren af Reima og Ver de Terre og spurgt om dette - dragterne skal kun vaskes når det er højest nødvendigt, for ikke at ødelægge dem. Oftest kan de blot børstes rene når de er tørre.

Jeg købte en brugt Ver de Terre flyverdragt af min veninde. Dragten blev brugt sidste vinter af et barn på 1,5 år og den har stadig sin første vask til gode. Den ser ud som ny og bliver bare tørret af.

Vores skitøj og regntøj vasker jeg kun i Biotex Outdoor.

jeg tror ikke på en flyverdragt tager skade af at blive vasket når bare man følger vaskeanvisningen.

Jeg valgte at vaske den som jeg vasker alt hendes tøj inden brug, og jeg ved ikke hvad dragten er behandlet med og så vil jeg som mor have det bedre med at jeg ved den er ren 

vi har forskellige meninger om denne sag, og skal vi ikke bare lade den fare, gider ikke gøre det til en større debat. Jeg bad nemlig ikke om råd til om dragten skulle vaskes, men om hvordan den skulle vaskes (inden jeg fandt vaskeanvisningen)

ha en god aften

Monica

Anmeld

11. oktober 2012

Englehår

Profilbillede for Englehår
Vi har nu også vasket flyverdragte - flere gange endda!

Én eller to gange i løbet af en sæson vasker vi dem i sådan noget imprægneringssæbe - og jeg har endnu ikke oplevet at mine piger var våde under dragten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.