Hvordan vasker man en flyverdragt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.506 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. oktober 2012

Troldemommi

jaja man putter den i vaskemaskinen

men hvor lang tid og hvor mange grader ??

Den er ny og skal bare vaskes igennem

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2012

Faith

Står der ikke en vaskeanordning i dragten?

Ellers ville jeg vende vrangen ud på den og give den en skånevask på max 40 grader.

Anmeld

11. oktober 2012

Troldemommi

Faith skriver:

Står der ikke en vaskeanordning i dragten?

Ellers ville jeg vende vrangen ud på den og give den en skånevask på max 40 grader.

jeg kunne ikke finde vaskeanvisningen den havde de gemt nede i det ene ben  men nu er den blevet lokaliseret og vaskemaskinen kører derudad på en vask på 40 grader

tak for svar

Monica

Anmeld

11. oktober 2012

IT-nørd

Monica P skriver:

jaja man putter den i vaskemaskinen

men hvor lang tid og hvor mange grader ??

Den er ny og skal bare vaskes igennem

Monica

Jeg synes det er synd at vaske en helt ny flyverdragt. Ellers vasker jeg altid med speciel vaskemiddel til udetøj og på 30 grader. Hver gang du vasker, skyller du impragneringen ud og dragten blive mindre vandtæt

Anmeld

11. oktober 2012

Faith

Monica P skriver:

jeg kunne ikke finde vaskeanvisningen den havde de gemt nede i det ene ben  men nu er den blevet lokaliseret og vaskemaskinen kører derudad på en vask på 40 grader

tak for svar

Monica

Super!. Man vil jo nødig ødelægge den. Er før kommet til at farve alle mine børns hvide bodyer blå pga. en vildfaren sok. Det er dælme så ærgerligt

Anmeld

11. oktober 2012

Troldemommi

Lenchick skriver:

Jeg synes det er synd at vaske en helt ny flyverdragt. Ellers vasker jeg altid med speciel vaskemiddel til udetøj og på 30 grader. Hver gang du vasker, skyller du impragneringen ud og dragten blive mindre vandtæt

vores dp anbefalede os at vaske den inden brug

Monica

Anmeld

11. oktober 2012

Troldemommi

Faith skriver:

Super!. Man vil jo nødig ødelægge den. Er før kommet til at farve alle mine børns hvide bodyer blå pga. en vildfaren sok. Det er dælme så ærgerligt

siden jeg kom til at smide min mands fine nye hvide skjorte i en kogevask er jeg meget påpasselig med vasketøj

Monica

Anmeld

11. oktober 2012

L&V

Flyverdragter og legetøj skal ikke maskin vaskes med mindre der er virkelig nødvendigt og ikke kan klares med en klud... Man ødelægger dem

Anmeld

11. oktober 2012

IT-nørd

Monica P skriver:

siden jeg kom til at smide min mands fine nye hvide skjorte i en kogevask er jeg meget påpasselig med vasketøj

Monica

Ved Jeres DP mere, end producenter og forhandlere?

Jeg har snakket med forhandleren af Reima og Ver de Terre og spurgt om dette - dragterne skal kun vaskes når det er højest nødvendigt, for ikke at ødelægge dem. Oftest kan de blot børstes rene når de er tørre.

Jeg købte en brugt Ver de Terre flyverdragt af min veninde. Dragten blev brugt sidste vinter af et barn på 1,5 år og den har stadig sin første vask til gode. Den ser ud som ny og bliver bare tørret af.

Vores skitøj og regntøj vasker jeg kun i Biotex Outdoor.

Anmeld

11. oktober 2012

IT-nørd

Månsson skriver:

Flyverdragter og legetøj skal ikke maskin vaskes med mindre der er virkelig nødvendigt og ikke kan klares med en klud... Man ødelægger dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.